STOCKHOLM, 6. srpnja (Hina/Reuters) - Njemačko-američki proizvođač automobila DaimlerChrysler je, sudeći prema nedavnim napisima u švedskom tisku, zainteresiran za kupnju švedskog Volva. Takav se glas proširio tržištem, no te su
špekulacije obje tvrtke brže bolje odbacile.
STOCKHOLM, 6. srpnja (Hina/Reuters) - Njemačko-američki
proizvođač automobila DaimlerChrysler je, sudeći prema nedavnim
napisima u švedskom tisku, zainteresiran za kupnju švedskog Volva.
Takav se glas proširio tržištem, no te su špekulacije obje tvrtke
brže bolje odbacile.#L#
Naime, švedski poslovni list 'Dagens Industri', pozivajući se na
neimenovane izvore, nedavno je objavio kako dvije tvrtke o tome
pregovaraju već mjesecima. DaimlerChrysler bi za kupnju Volva,
kako piše list, mogao ponuditi između 17,8 i 19 milijardi američkih
dolara, čime bi nastao najveći svjetski proizvođač autobusa i
kamiona marke Mercedes Volvo Buses s tržišnim udjelom od gotovo 30
posto.
Glasnogovornik Volva odbio je komentirati takve napise u tisku.
Ponovio je isto što je izjavio i za spomenuti švedski list, a to je
da se radi o takvom sektoru gdje svatko sa svakim pregovara.
S druge strane, glasnogovornik DaimlerChryslera demantirao je pak
takve glasine, rekavši kako nisu u pregovorima s Volvom.
Prema izjavama čelnika Volva, u idućih nekoliko godina očekuju
značajne konsolidacije u svjetskoj industriji kamiona i autobusa,
u kojima i sami žele sudjelovati.
U Volvu su inače prilično jasni kada govore o svojim planovima
proširenja proizvodnje autobusa i kamiona kroz akvizicije.
Podsjetimo samo da su njihova nastojanja da se udruže sa Scaniom,
domaćim rivalom u proizvodnji kamiona, završila s neuspjehom
potkraj veljače.
Osim toga, na Volvo se počelo gledati kao na metu preuzimanja nakon
što su prodali svoju automobilsku proizvodnju američkom Fordu u
siječnju ove godine.
Kako piše 'Dagens Industri', taj će sporazum, ukoliko do njega
dođe, vjerojatno biti u obliku razmjene dionica kao što je bio
slučaj kod spajanja DaimlerBenza i Chryslera prošle godine, čime je
stvoren peti najveći proizvođač automobila u svijetu u ugovoru
teškom 42 milijarde dolara.
Uspiju li o tome postići dogovor, procjenjuje se da bi dioničari
Volva mogli postati vlasnikom otprilike 14 do 16 posto udjela u
DaimlerChrysleru.
Dodajmo tomu još i nedavne napise u 'Financial Timesu' kako
DaimlerChryslerov konkurent - Volkswagen (VW) pak razmišlja o
preuzimanju Scanije. Glasnogovornik VW-a nije želio komentirati te
napise.
(Hina) vm ds