ZAGREB, 29. lipnja (Hina) - Novom kontejnerskom linijom, "feeder service", na relaciji luka Rijeka-Ploče-Malta-Gioia Tauro (odakle sa cijelim svijetom), hrvatske će luke moći vratiti dio izgubljenog kontejnerskog prometa. Pritom se
ostvaruju velike uštede i smanjenja troškova od čak 100 do 500 dolara po kontejneru, a i znatno se skraćuje vrijeme prijevoza robe. Tijekom prva tri mjeseca plovidbe, od 1. ožujka, u lukama Rijeka i Ploče broj tako prevezenih kontejnera povećan je sa 159 na ukupno 580.
ZAGREB, 29. lipnja (Hina) - Novom kontejnerskom linijom, "feeder
service", na relaciji luka Rijeka-Ploče-Malta-Gioia Tauro (odakle
sa cijelim svijetom), hrvatske će luke moći vratiti dio izgubljenog
kontejnerskog prometa. Pritom se ostvaruju velike uštede i
smanjenja troškova od čak 100 do 500 dolara po kontejneru, a i
znatno se skraćuje vrijeme prijevoza robe. Tijekom prva tri mjeseca
plovidbe, od 1. ožujka, u lukama Rijeka i Ploče broj tako prevezenih
kontejnera povećan je sa 159 na ukupno 580. #L#
Predstavljajući novu brodsku liniju, namijenjenu posebice
tvrtkama koje posluju s prekomorskim tržištima, zamjenik direktora
Lučke uprave Rijeka Željko Glavan je pozvao hrvatske
gospodarstvenike da koriste ovu liniju i smanje svoje troškove, jer
su do sada hrvatske tvrtke takve poslove obavljale preko luka Koper
i Trst. Poseban značaj takav način prijevoza imat će za potreba
tržišta Bosne i Hercegovine.
U Lučkoj upravi Rijeka ističu da će uvođenje linije, kojom
pojeftinjuje prijevoz kontejnera i hrvatskim i svjetskim
gospodarstvenicima, smanjiti ukupan put roba za približno pet sati
u usporedbi sa sjevernomorskim lukama, čime će se ostvariti znatne
uštede.
Preduvjet funkcioniranja linije i za države u okružju jest i
činjenica da su cijene željezničkog i cestovnog prometa prema
Rijeci povoljnije u usporedbi s ostalim sjevernomorskim lukama, a
manji su i troškovi prekrcaja i vozarina. Upravo stoga je i s
Hrvatskim željeznicama dogovorena i uspostava kontejnerskog vlaka
od Budimpešte do Rijeke.
'Feederima', brodovima kapaciteta od 100 do 1.500 kontejnera,
ustvari se na brodskoj liniji skupljaju tereti iz manjih luka i
prevoze do glavnih luka. Zasad vozi jedan brod tjedno, dok će se
sljedeći brodovi uključivati u ovisnosti o povećanju prometa. Kako
je istaknuto, predviđa se da bi kontejnerski promet u hrvatskim
lukama do 2001. mogao iznositi približno 30.000 kontejnera.
Prvi hrvatski javni 'feeder' Lošinjske plovidbe dugačak je 127 i
širok 22 metra, a mogu ga koristiti svi brodari koji imaju
kontejnere na teritoriju RH.
Očekivanja povećanja kontejnerskog prometa kao i strateški položaj
luke Rijeka uvjetovao je, kako je istaknuto, i izradu plana razvoja
koji u narednim godinama predviđa postavljanje dvije nove
kontejnerske dizalice, dogradnju operativne obale dužine 250
metara, odnosno povećanje godišnjeg kapaciteta luke sa sadašnjih
80.000 na 140.000 kontejnera.
Nosioci projekta "feeder service" su Ministarstvo pomorstva,
prometa i veza, Lučka uprava Rijeka, Lučka uprava Ploče i hrvatski
brodar Lošinjska plovidba.
(Hina) kg db