FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: NOVA KONTEJNERSKA LINIJA VRAĆA PROMET HRVATSKIM LUKAMA

ZAGREB, 29. lipnja (Hina) - Novom kontejnerskom linijom, "feeder service", na relaciji luka Rijeka-Ploče-Malta-Gioia Tauro (odakle sa cijelim svijetom), hrvatske će luke moći vratiti dio izgubljenog kontejnerskog prometa. Pritom se ostvaruju velike uštede i smanjenja troškova od čak 100 do 500 dolara po kontejneru, a i znatno se skraćuje vrijeme prijevoza robe. Tijekom prva tri mjeseca plovidbe, od 1. ožujka, u lukama Rijeka i Ploče broj tako prevezenih kontejnera povećan je sa 159 na ukupno 580.
ZAGREB, 29. lipnja (Hina) - Novom kontejnerskom linijom, "feeder service", na relaciji luka Rijeka-Ploče-Malta-Gioia Tauro (odakle sa cijelim svijetom), hrvatske će luke moći vratiti dio izgubljenog kontejnerskog prometa. Pritom se ostvaruju velike uštede i smanjenja troškova od čak 100 do 500 dolara po kontejneru, a i znatno se skraćuje vrijeme prijevoza robe. Tijekom prva tri mjeseca plovidbe, od 1. ožujka, u lukama Rijeka i Ploče broj tako prevezenih kontejnera povećan je sa 159 na ukupno 580. #L# Predstavljajući novu brodsku liniju, namijenjenu posebice tvrtkama koje posluju s prekomorskim tržištima, zamjenik direktora Lučke uprave Rijeka Željko Glavan je pozvao hrvatske gospodarstvenike da koriste ovu liniju i smanje svoje troškove, jer su do sada hrvatske tvrtke takve poslove obavljale preko luka Koper i Trst. Poseban značaj takav način prijevoza imat će za potreba tržišta Bosne i Hercegovine. U Lučkoj upravi Rijeka ističu da će uvođenje linije, kojom pojeftinjuje prijevoz kontejnera i hrvatskim i svjetskim gospodarstvenicima, smanjiti ukupan put roba za približno pet sati u usporedbi sa sjevernomorskim lukama, čime će se ostvariti znatne uštede. Preduvjet funkcioniranja linije i za države u okružju jest i činjenica da su cijene željezničkog i cestovnog prometa prema Rijeci povoljnije u usporedbi s ostalim sjevernomorskim lukama, a manji su i troškovi prekrcaja i vozarina. Upravo stoga je i s Hrvatskim željeznicama dogovorena i uspostava kontejnerskog vlaka od Budimpešte do Rijeke. 'Feederima', brodovima kapaciteta od 100 do 1.500 kontejnera, ustvari se na brodskoj liniji skupljaju tereti iz manjih luka i prevoze do glavnih luka. Zasad vozi jedan brod tjedno, dok će se sljedeći brodovi uključivati u ovisnosti o povećanju prometa. Kako je istaknuto, predviđa se da bi kontejnerski promet u hrvatskim lukama do 2001. mogao iznositi približno 30.000 kontejnera. Prvi hrvatski javni 'feeder' Lošinjske plovidbe dugačak je 127 i širok 22 metra, a mogu ga koristiti svi brodari koji imaju kontejnere na teritoriju RH. Očekivanja povećanja kontejnerskog prometa kao i strateški položaj luke Rijeka uvjetovao je, kako je istaknuto, i izradu plana razvoja koji u narednim godinama predviđa postavljanje dvije nove kontejnerske dizalice, dogradnju operativne obale dužine 250 metara, odnosno povećanje godišnjeg kapaciteta luke sa sadašnjih 80.000 na 140.000 kontejnera. Nosioci projekta "feeder service" su Ministarstvo pomorstva, prometa i veza, Lučka uprava Rijeka, Lučka uprava Ploče i hrvatski brodar Lošinjska plovidba. (Hina) kg db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙