YU-VOJSKA-VLAST-POLITIKA-Obrana-Politika-Špijunaža-Vlada NJ 21. VI. FR: OVK ŽELI ISPUNITI VAKUUM VLASTI - BEZ DEMOKRATSKE KONTROLE NJEMAČKAFRANKFURTER RUNDSCHAU21. VI. 1999.U vakuumu vlasti"Ulazak zaštitnih snaga KFOR-a i povlačenje
jugoslavenske vojske označili su promjenu vlasti na Kosovu. Srpska teritorijalna uprava više ne postoji, ali ni ona KFOR-ova, dok na građansku upravu Kosova ne treba ozbiljno pomišljati bar dok ne budu stvorene pretpostavke za povratak izbjeglica i dok ne bude dokončan sam proces povratka. Hoće li u međuvremenu vlast ipak biti utemeljena na puščanim cijevima?Ranije je postojala paralelna uprava Demokratske lige, DLK-a, koja je svoju zakonitost temeljila gotovo isključivo na albanskim glasovima, a deset godina njezini su predstavnici bili Ibrahim Rugova i Bujar Bukoshi. Ilegalna vojska OVK razvila se pak u etničku borbenu postrojbu s djelomice dvojbenom ideološkom pozadinom, a legitimaciju joj je za vrijeme pregovora u Rambouilletu pružio NATO. Pravo na vlast, koje ističe OVK, rezultat je njegova oružja; izvan toga, OVK nema nikakvu legitimaciju - čak i ako je DLK možda proigrao povjerenje.'Demilitarizacija' OVK-a, navedena u odgovarajućim dokumentima,
NJEMAČKA
FRANKFURTER RUNDSCHAU
21. VI. 1999.
U vakuumu vlasti
"Ulazak zaštitnih snaga KFOR-a i povlačenje jugoslavenske vojske
označili su promjenu vlasti na Kosovu. Srpska teritorijalna uprava
više ne postoji, ali ni ona KFOR-ova, dok na građansku upravu Kosova
ne treba ozbiljno pomišljati bar dok ne budu stvorene pretpostavke
za povratak izbjeglica i dok ne bude dokončan sam proces povratka.
Hoće li u međuvremenu vlast ipak biti utemeljena na puščanim
cijevima?
Ranije je postojala paralelna uprava Demokratske lige, DLK-a, koja
je svoju zakonitost temeljila gotovo isključivo na albanskim
glasovima, a deset godina njezini su predstavnici bili Ibrahim
Rugova i Bujar Bukoshi. Ilegalna vojska OVK razvila se pak u etničku
borbenu postrojbu s djelomice dvojbenom ideološkom pozadinom, a
legitimaciju joj je za vrijeme pregovora u Rambouilletu pružio
NATO. Pravo na vlast, koje ističe OVK, rezultat je njegova oružja;
izvan toga, OVK nema nikakvu legitimaciju - čak i ako je DLK možda
proigrao povjerenje.
'Demilitarizacija' OVK-a, navedena u odgovarajućim dokumentima,
ipak mora biti definirana. OVK je pristao predati za početak svoje
teško oružje, a potom, u roku od 90 dana, i svoje automatsko oružje.
Njegove kadrovske i klanske strukture opstaju. Ako nastoji
ispuniti sadašnju prazninu na vlasti, čini to bez demokratskoga
nadzora. Stoga predaja oružja nije dovoljna. KFOR ne smije na druge
prenositi svoju odgovornost", upozorava Karl Grobe.