TRST, 22. lipnja (Hina) - Zamjenica ministra turizma Vinka Cetinski ustvrdila je, govoreći u utorak u okviru međunarodnog sajma robe široke potrošnje u Trstu, kako se hrvatski turizam nalazi pred velikim izazovom stvaranja nove
tržišne pozicije koja bi mu osigurala daljni harmoničan razvoj.
TRST, 22. lipnja (Hina) - Zamjenica ministra turizma Vinka Cetinski
ustvrdila je, govoreći u utorak u okviru međunarodnog sajma robe
široke potrošnje u Trstu, kako se hrvatski turizam nalazi pred
velikim izazovom stvaranja nove tržišne pozicije koja bi mu
osigurala daljni harmoničan razvoj.#L#
"Hrvatski turizam danas se nalazi pred većim izazovom nego ikad
dosad na svom dugogodišnjem razvojnom putu. Nije riječ samo o
oporavku turizma i povratku na međunarodno tržište već i o
neodgodivoj potrebi stvaranja nove tržišne pozicije kako bi se
osigurao daljnji harmonični razvoj na dugi rok", rekla je Cetinski
govoreći na konferenciji za novinare u okviru 51. Fiera campionaria
internazionale di Trieste.
Ustvrdila je da je imperativ hrvatskog turizma odmicanje od modela
jeftine i strukturom ponude siromašne destinacije, što
podrazumijeva iskorak prema podizanju kvalitete i destinacijske
diferencijacije. "Stoga nam je aktivna ekološka politika i
politika održivog razvitka s obzirom na izdašnost prostora upravo
ulaznica u Europu i gospodarske odnose poglavito sa susjednim
zemljama", kazala je doministrica Cetinski. Dodala je da je
Hrvatska napustila naslijeđeni model industrijaliziranog turizma
te razvila suvremenu viziju turističkog razvoja koja teži
vrednovanju svih komparativnih vrijednosti.
Prema riječima doministrice Cetinski, Hrvatska trenutno ostvaruje
najveći dio potražnje na bliskim tržištima Austrije, Italije,
Njemačke, Slovenije, Češke, Mađarske, Slovačke i Poljske. Italija
je treće po značaju emitivno tržište za Hrvatsku s ostvarenih 751
tisuća dolazaka u 1998.
Doministrica Cetinski najavila je kako će Hrvatska u okviru svojih
mogućnosti, za što je vlada odvojila oko 20 milijuna njemačkih
maraka, poduzeti dodatne aktivnosti kako bi se popravio njezin
imidž i uvjerili strani gosti da je Hrvatska sigurna zemlja za
turistički dolazak.
Za ovu sezonu u Hrvatskoj je obnovljeno 18 tisuća hotelskih
postelja, a u obnovu kampinga lani je uloženo 18,5 milijuna maraka,
rekla je Cetinski dodajući kako će godine u promet biti pušteno 100
km novih cesta, dok je u obnovu zračnih luka Dubrovnik i Zadar
uloženo 40 milijuna maraka.
Ona je također kazala da je prema procjenama ukupni potencijal
investicija u hrvatsku nacionalnu turističku ponudu oko tri
milijarde dolara dodajući da hrvatski turizam danas raspolaže s oko
720 tisuća smještajnih jedinica te da je najveći dio turističkih
društava privatiziran.
(Hina) dž br