ZAGREB, 18. lipnja (Hina) - Utrostručenje sadašnje proizvodnje roba i usluga te povećanje izvoza za pet-šest puta, uvjeti su za svrstavanje Zagreba u skupinu razvijenih gradova, ocijenio je predsjednik Hrvatske gospodarske komore -
Komore Zagreb Vjekoslav Tomašić otvarajući današnji okrugli stol "Teze za strategiju razvitka Zagreba".
ZAGREB, 18. lipnja (Hina) - Utrostručenje sadašnje proizvodnje
roba i usluga te povećanje izvoza za pet-šest puta, uvjeti su za
svrstavanje Zagreba u skupinu razvijenih gradova, ocijenio je
predsjednik Hrvatske gospodarske komore - Komore Zagreb Vjekoslav
Tomašić otvarajući današnji okrugli stol "Teze za strategiju
razvitka Zagreba".#L#
Okrugli je stol nastavak konferencije održane u 1997., na kojoj su
zagrebački znanstvenici, ekonomisti, gospodarstvenici i
urbanisti iznijeli svoje vizije razvitka Zagreba i šireg područja
metropole.
Dosadašnji razvitak Zagreba, smatra Tomašić, doveo je do
"nedovršenog grada, do grada koji se uplašio svoje veličine".
Industrijska je proizvodnja na razini početka sedamdesetih godina,
kao i broj zaposlenih, mišljenja je predsjednik Komore Zagreb.
Izvoz je oko 1,5 milijardi američkih dolara, a broj zaposlenih u
industriji pao je sa 123 tisuće iz 1986. na svega 57 tisuća. U Gradu
su zatvorena mnoga ključna središta visoke tehnologije, a
radikalno su smanjena ili zatvorena veća poduzeća kao nepotrebni
mastodonti, iako se radi o poduzećima srednje veličine u europskim
razmjerima. "Dok se kod nas oklijeva s radom na strategiji osam ili
devet godina, mnoge zemlje, pokrajine i gradovi imaju svoje vizije
i strategije razvoja i uporno rade na takvim projektima", ustvrdio
je Tomašić.
Na okruglom stolu je predstavljena knjiga "Razvoj Zagreba -prilozi
za strategiju hrvatske i europske metropole" koju je objavila
zagrebačka Gospodarska komora, o kojoj su govorili autori
pojedinih referata.
Tako je Juraj Pađen ustvrdio da je kvaliteta prijevoza važan
čimbenik uspješnog djelovanja gradskog gospodarstva. Rekao je kako
u prometnom smislu Zagreb ulazi u kritično razdoblje, ističući
nužnost uključivanja željeznice u gradski promet. Predlaže i
"silazak tramvaja pod zemlju", jer u suprotnom, mišljenja je,
promet će biti kočničarem razvoja zagrebačkog gospodarstva.
(Hina) dju/ggr db