FR-YU-osude-Vjerske zajednice-Vjerovanja-Vlada-Oružani sukobi FRANCUSKA-LIBERATION OD 16.6.99.UVODNIK O SLOBI FRANCUSKALIBERATION16. VI. 1999.Crkva se odrekla Miloševića"Otkrivanje zajedničkih grobnica posvuda na Kosovu samo pojačava
zahtjev: Slobodan Milošević i njegovi pouzdanici moraju otići, što prije to bolje, ne samo zbog najnužnijeg poštovanja prema međunarodnom moralu, ne samo radi uspostave mira koja će svakako biti teška, nego ponajprije zbog budućnosti samih Srba.Napose ohrabruje što je nakon svih demokratskih odluka oporbe sinod Srpske pravoslavne crkve također došao do tog zaključka. To je znak vremena koji ne bi trebalo zanemariti. I koji, među ostalim, opravdava odluku brojnih zapadnih dužnosnika da se dodjela pomoći za obnovu Srbije poveže s odlaskom 'Miloševićeva režima'.Stajalište Pravoslavne crkve još je neobičnije zbog njezine velike odgovornosti za kosovsku tragediju. Ona je, na neki način, pokazala put Miloševiću, otkrivajući mu kako na tom polju može iskoristiti velikosrpski nacionalizam. 'Poziv na obranu srpskog naroda i njegovih svetišta na Kosovu' seže u stvari u 1982. godinu. Svećenici i redovnici koji su ga potpisali već su upozoravali, unatoč činjenicama, na 'polagani, dobro planirani genocid kojemu
FRANCUSKA
LIBERATION
16. VI. 1999.
Crkva se odrekla Miloševića
"Otkrivanje zajedničkih grobnica posvuda na Kosovu samo pojačava
zahtjev: Slobodan Milošević i njegovi pouzdanici moraju otići, što
prije to bolje, ne samo zbog najnužnijeg poštovanja prema
međunarodnom moralu, ne samo radi uspostave mira koja će svakako
biti teška, nego ponajprije zbog budućnosti samih Srba.
Napose ohrabruje što je nakon svih demokratskih odluka oporbe sinod
Srpske pravoslavne crkve također došao do tog zaključka. To je znak
vremena koji ne bi trebalo zanemariti. I koji, među ostalim,
opravdava odluku brojnih zapadnih dužnosnika da se dodjela pomoći
za obnovu Srbije poveže s odlaskom 'Miloševićeva režima'.
Stajalište Pravoslavne crkve još je neobičnije zbog njezine velike
odgovornosti za kosovsku tragediju. Ona je, na neki način, pokazala
put Miloševiću, otkrivajući mu kako na tom polju može iskoristiti
velikosrpski nacionalizam. 'Poziv na obranu srpskog naroda i
njegovih svetišta na Kosovu' seže u stvari u 1982. godinu.
Svećenici i redovnici koji su ga potpisali već su upozoravali,
unatoč činjenicama, na 'polagani, dobro planirani genocid kojemu
je podvrgnut srpski narod'. Pet godina kasnije srpski su episkopi,
okupljeni na koncilu, kosovske Albance počeli optuživati za
provođenje 'genocida'. Ta je optužba u potpunosti neutemeljena,
iako je točno da je srpska zajednica na tome području često bila
uznemiravana i izložena pritiscima u doba kad je Kosovo imalo
samoupravu.
Tek kad je Milošević odbio Pravoslavnoj crkvi vratiti dobra koja su
joj bila oduzeta u Titovo doba, ona se donekle ogradila od režima.
Ipak, nikada nije odobrila etničko čišćenje. Iako jučerašnji
svečani prekid odnosa neprijeporno ima u sebi i nešto oportunizma,
može mu se pripisati određena odlika kajanja. I treba se nadati da
će njezin potez napokon pomoći da vjernici pronađu pravi put", u
uvodniku lista piše Jacques Amalric.