WASHINGTON, 13. lipnja (Hina/AFP) - Čime obasuti mladence na izlasku iz crkve? Rižom, balonima, laticama, konfetima? Ne, sve to pomalo izlazi iz mode. Najnovija moda u SAD-u su živi leptiri. Kupuju se na desetke i u pravom trenutku
velikodušno puštaju na slobodu.
WASHINGTON, 13. lipnja (Hina/AFP) - Čime obasuti mladence na
izlasku iz crkve? Rižom, balonima, laticama, konfetima? Ne, sve to
pomalo izlazi iz mode. Najnovija moda u SAD-u su živi leptiri.
Kupuju se na desetke i u pravom trenutku velikodušno puštaju na
slobodu. #L#
Moda se počela mijenjati prije tri godine, a tvrtki
specijaliziranih za prodaju leptira sve je više. Uoči vjenčanja,
poseban će vam dostavljač donijeti tek iščahurene leptire,
zatvorene u male ohlađene kontejnere ili u omotnice kako biste ih
mogli pustiti na slobodu u pravom trenutku.
S leptirima, tvrde prodavači, nema gotovo nikakve brige. Spavaju
dok god su na hladnom i dovoljno ih je staviti na sobnu temperaturu u
trenutku vjenčanja i otvoriti kutiju ili omotnicu u željenom
trenutku. Leptiri jamče lijepe fotografije, ne zagađuju okoliš i
nitko se na njih ne može poskliznuti, kao, recimo, na rižu.
Količina leptira ovisi, naravno, o financijskim mogućnostima
mladenaca. "Imam bogatih i siromašnih klijenata", objašnjava Terry
Terbush, koji sa ženom vodi tvrtku "The Monarchy". Tvrtka svake
godine proizvede 5000 leptira. "Neki ih kupe desetak, a neki i više
od stotinu."
Leptiri, ovisno o vrsti, stoje između četiri i 10 dolara.
Iako su fotografije lijepe, predstavnici nekih tvrtki za
organiziranje vjenčanja nisu baš oduševljeni.
"Neki leptiri ne prežive", naglašava Rita Bloom, koja je
organizirala dva vjenčanja s leptirima. "Dovoljno je da ostanu
zatvoreni jedan sat duže nego što treba, ili da neko dijete prejako
stisne omotnicu s leptirom. A one preživjele morate tijekom cijele
ceremonije vjenčanja držati u omotnici na koljenima pa vam
šuškajući ometaju koncentraciju. Prekomplicirano je. Fotografije
su lijepe i kad se bacaju konfeti, a oni su neuništivi."
Ipak, posao s leptirima dobro napreduje, a Terbush se nada da će ga i
proširiti. Leptiri se već nude za promocije, hollywoodske
proslave, za posjete bolesnicima, a vlasnik "prodavaonice leptira"
rado bi proširio posao i na pokope. "Leptiri su, naime, simboli duše
i prijelaza sa zemlje u raj", kaže Terbush.
(Hina) dgk dgk