FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ESP/PAIS/10.6./LJEVICA I MOĆ

ES-POLITOLOGIJA-Politika-Političke stranke ESP/PAIS/10.6./LJEVICA I MOĆ ŠPANJOLSKAEL PAIS10. VI. 1999.Ljevica i moć"Schroeder i Blair sastavili su manifest modernizacije europske ljevice. Sigurno će im se pridružiti Aznar: mislim da neće imati vlastitu doktrinu, ali je poslušan morski račić koji se zna skloniti u tuđu školjkicu. Gonzalez je i više od toga: predvodnik. U Španjolskoj se politička ljevica i desnica razlikuju uglavnom po tome tko će pokupiti novac. Etički cinizam napreduje. Ljevicu ne možemo definirati gledajući s vrha prema dnu. Marx i Engels, Bakunjin ili Kropotkin, Rosa Luxemburg ili Pablo Iglesias, bili su proganici, siromasi i maltretirani dok su definirali ljevicu o kojoj se stalno raspravlja.A to nisu svi: poticaj je došao iz donjih slojeva, od ljudi koji nisu ušli u povijest i od kojih su mnogi ubijeni. Realna ljevica je očajnički poticaj onih koji ne jedu ili se ne skrivaju. Moralna ljevica potječe od onih koji, iako nisu u takvoj situaciji, misle da se mora braniti jednakost. Idu još dalje od skromne klasne borbe. Čak i zapostavljeni društveni slojevi preziru one 'dolje' (imigrante, lumpen-proletere, ilegalce; joj, cigane, sirotinju),
ŠPANJOLSKA EL PAIS 10. VI. 1999. Ljevica i moć "Schroeder i Blair sastavili su manifest modernizacije europske ljevice. Sigurno će im se pridružiti Aznar: mislim da neće imati vlastitu doktrinu, ali je poslušan morski račić koji se zna skloniti u tuđu školjkicu. Gonzalez je i više od toga: predvodnik. U Španjolskoj se politička ljevica i desnica razlikuju uglavnom po tome tko će pokupiti novac. Etički cinizam napreduje. Ljevicu ne možemo definirati gledajući s vrha prema dnu. Marx i Engels, Bakunjin ili Kropotkin, Rosa Luxemburg ili Pablo Iglesias, bili su proganici, siromasi i maltretirani dok su definirali ljevicu o kojoj se stalno raspravlja. A to nisu svi: poticaj je došao iz donjih slojeva, od ljudi koji nisu ušli u povijest i od kojih su mnogi ubijeni. Realna ljevica je očajnički poticaj onih koji ne jedu ili se ne skrivaju. Moralna ljevica potječe od onih koji, iako nisu u takvoj situaciji, misle da se mora braniti jednakost. Idu još dalje od skromne klasne borbe. Čak i zapostavljeni društveni slojevi preziru one 'dolje' (imigrante, lumpen-proletere, ilegalce; joj, cigane, sirotinju), koji ne moraju pripadati moralnoj ljevici. Jasno, slobodno tržište ne može biti izbor ljevice, iako bi drugi ljevičarski teoretičar, Jospin, rekao: 'prihvatimo tržišno gospodarstvo, ali ne i tržišno društvo', kao da bi moglo postojati gospodarstvo koje ne pripada društvu. Ljevica zna da slobodni izbori ne mogu postojati ako se kandidate određuje po nepromjenjivim mehanizmima. I da ne postoje imaginarne slobode. Zna da je u svim ratovima žrtva narod, pakistanski ili hinduski, muslimanski ili animistički, albanski ili srpski ili hrvatski ili bugarski ili crnogorski ili etiopski ili peruanski ili kubanski. I da su svi ratni vođe uvijek neki Milošević ili Solana ili Clinton. Realna ljevica je mnogo više od toga. Kad Blair i Schroeder kažu da je sve staro i da je potrebna veća 'fleksibilnost' i više 'poduzetnika' te da ne smije biti 'strogih ideoloških korzeta ljevičarskih ideja odavno izišlih iz mode', oni ne žele razlikovati pomodnost od trajnosti. Kad oružje, parlamenti i vjere proždiru ljevicu kako bi rekli da je njihova, oni ponavljaju stari oblik ponašanja, poput kanibala koji su jeli srca svojih neprijatelja", piše Eduardo Haro Tecglen.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙