ZAGREB, 9. lipnja - Zagrebačka tvrtka IPIM benz d.o.o. isporučit će pet mini-pivovara na njemačko tržište, a cjelokupno postrojenje rezultat je domaćega znanja i primjene domaćih tehnologija..
ZAGREB, 9. lipnja - Zagrebačka tvrtka IPIM benz d.o.o. isporučit će
pet mini-pivovara na njemačko tržište, a cjelokupno postrojenje
rezultat je domaćega znanja i primjene domaćih tehnologija.. #L#
Prva, koja će biti ugrađena u pivnicu u Langwedlu, pored Bremena,
vrijedna je gotovo 600.000 DEM, a predviđeno je i da uređenje
pivnice dodatno preuzmu hrvatski izvođači, proizvođači namještaja
i ostale opreme. Slijedi zatim isporuka i montaža pivovarskog
postrojenja za Jenu, vrijednog 840.000 DEM, poslije čega se očekuje
izgradnja pivnice u Berlinu.
Od slijedeće godine na njemačkom se tržištu može očekivati godišnja
realizacija poslova vrijednih najmanje 5 milijuna njemačkih
maraka, rekao je na današnjoj konferenciji za novinare vlasnik IPIM
benza Ivo Nauković.
Podsjetivši da je tvrtka izrasla iz obrta osnovanog 1982.,
napominje da se u pogonima u Pregradi i Donjoj Stubici proizvode
ventili, duplikatori, reaktori, rezervoari i sl, a te dvije osnovne
skupine proizvoda u projektnom uredu u Zagrebu spajaju se u gotov
projekt, prilagođen zahtjevima kupca.
Svi dosad pripremljeni ugovori podrazumijevaju isporuku "ključ u
ruke", uključujući i obuku njemačkih tehnologa za kuhanje piva.
Ostali se radovi na pivnicama ugovaraju dodatcima temeljnom
ugovoru, što je velika šansa za hrvatska poduzeća - građevinare,
instalatere, električare, stolare, proizvođače namještaja isl,
ističe Nauković.
Tvrtka je dosad instalirala 16 postrojenja mini pivovara, osim u
Hrvatskoj i u Austriji, Češkoj, Rusiji i Sloveniji. Ukupan
prošlogodišnji promet iznosio je 28 milijuna kuna, a zaposleno je
105 djelatnika.
Kapacitet mini pivovara prilagođava se potrebama naručitelja, tako
da je moguća proizvodnja od 600 litara do 6000 litara dnevno.
Omogućena je proizvodnja različitih vrsta piva - svjetlih i tamnih,
s višim ili nižim sadržajem ekstrakta u osnovnoj sladovini, s manje
ili više alkohola. Upravo takav pristup omogućuje vlasniku pivnice
i davanje vlastitog imena svom pivu i stvaranje prepoznatljive
tržišne marke, pojašnjava Nauković.
Na upit o cijenama i kreditiranju, Nauković je odgovorio da - iako
je riječ o velikom uspjehu i izvoznom poslu u koji se može uključiti
veći broj hrvatskih gospodarstvenika - problem predstavlja
osiguranje sredstava za samu proizvodnju. Zbog problema koji
vladaju na hrvatskom tržištu, posebice nelikvidnosti i skupih
kredita, vidljiva je stagnacija na domaćem tržištu, budući da
tvrtka nije u mogućnosti na duže razdoblje kreditirati kupca, iako
bi to htjeli, a banke nisu previše zainteresirane. Stoga je
orijentacija izvoz, ali ni tu nema poticaja, smatra Nauković.
Cijene IPIM-ovih mini pivovara na europskom su tržištu
konkurentne, 30-40 posto niže od konkurencije, a za njih su
zainteresirani i američki te japanski kupci, rekao je Nauković.
(Hina) db db