KARLOVAC, 8. lipnja (Hina) - Dva mjeseca prije roka danas je probijen tunel Sv. Marko na poddionici Karlovac - Vukova Gorica buduće autoceste Rijeka - Zagreb. Prioritetne objekte za gradnju na osamnaestak kilometara dugoj dionici:
budući najduži vijadukt u državi "Drežnik" (2485 metara), tunel Sveti Marko, most na Dobri (547 metara) obišli su kuma tunela Sv. Marko potpredsjednica Hrvatskoga državnog sabora Jadranka Kosor, premijer Zlatko Mateša, ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec i ministar obrane Pavao Miljavac.
KARLOVAC, 8. lipnja (Hina) - Dva mjeseca prije roka danas je
probijen tunel Sv. Marko na poddionici Karlovac - Vukova Gorica
buduće autoceste Rijeka - Zagreb.
Prioritetne objekte za gradnju na osamnaestak kilometara dugoj
dionici: budući najduži vijadukt u državi "Drežnik" (2485 metara),
tunel Sveti Marko, most na Dobri (547 metara) obišli su kuma tunela
Sv. Marko potpredsjednica Hrvatskoga državnog sabora Jadranka
Kosor, premijer Zlatko Mateša, ministar pomorstva, prometa i veza
Željko Lužavec i ministar obrane Pavao Miljavac. #L#
Poddionica Karlovac - Vukova Gorica, koja bi trebala biti gotova
2000., u sastavu je dionice Karlovac - Kupjak, kojoj pripadaju i
poddionica Kupjak - Vrbovsko i Vrbovsko - Bosiljevo - Vukova
Gorica, koje bi trebale biti puštene u promet do 2001. Na toj trasi
je predviđena gradnja četiriju vijadukata, jednog mosta i pet
tunela, ukupne duljine 9,37 kilometara, a ukupno ugovoreni radovi
vrijede milijardu i 150 milijuna kuna.
Za sve ugovorene radove osigurano je 270 milijuna maraka. Kako je
rekao ministar Lužavec, novac za gradnju 60 km duge dionice
Karlovac - Kupjak osigurala je Europska banka za obnovu i razvoj. To
je, dodao je, vrlo povoljan zajam s 3,9 posto kamata na godinu, s
rokom otplate od 18 godina i počekom od tri godine, odnosno, do
svršetka gradnje autoceste. Tako je zatvorena financijska
konstrukcija projekta gradnje autoceste Rijeka - Zagreb
dugoročenim kreditiranjem, koje će omogućiti nesmetanu otplatu
zajmova iz naplata cestarina te vraćanje kratkoročnih zajmova i
rasterećenje države od danih financijskih jamstava, objasnio je
direktor Društva za gradnju i gospodarenje autocestom Rijeka -
Zagreb Ivan Prgomet.
Obrativši se skupu pred novim tunelom na karlovačkoj obilaznici,
premijer Mateša je istaknuo kako svi radovi na cijeloj dionici
Karlovac - Kupjak moraju biti završeni u roku, što je, dodao je, dug
Karlovcu i Karlovčanima.
Kuma tunela Sv. Marko Jadranka Kosor istaknula je da je Hrvatska
turistička zemlja te da će taj tunel znatno rasteretiti promet u
gradu Karlovcu, posebno u jeku turističke sezone kad je Karlovac
bio usko prometno grlo na putu prema morskim odredištima.
Tunel Sveti Marko, duljine cijevi 243 i 231 metar, izgrađen je, po
riječima projektanata, najmodernijom tehnologijom tunelogradnje
- cjevnim kišobranom, koja je rabljena zbog rastresita tla i
sigurnosti naselja iznad tunela. Radovi na svim objektima
autoceste teku po planu, a dosad je izvedeno 56 posto vrijednosti
ugovorenih radova za trasu. Radove na tunelu i mostu "Dobri" izvodi
austrijska tvrtka Ilbau, uz podizvoditelja domaću tvrtku
"Viadukt", a na trasi našička tvrtka Scat-ing. Kako je istaknuto,
70 posto radova izvode domaće, a 30 posto inozemne tvrtke.
(Hina) kg mć