ZAGREB, 7. lipnja (Hina) - Poslovanje Solane Pag, članice koncerna Agrokor, u prošloj su godini u znatnoj mjeri odredili tržišno neravnopravni uvjeti poslovanja, što je dovelo i do gubitka u poslovanju, kazao je direktor Solane Darko
Hibler. Zbog nekontroliranog uvoza na domaćem je tržištu već nekoliko godina velika ponuda i do 50 posto jeftinije uvozne soli, često sumnjivog porijekla i kakvoće, ističe Hibler.
ZAGREB, 7. lipnja (Hina) - Poslovanje Solane Pag, članice koncerna
Agrokor, u prošloj su godini u znatnoj mjeri odredili tržišno
neravnopravni uvjeti poslovanja, što je dovelo i do gubitka u
poslovanju, kazao je direktor Solane Darko Hibler. Zbog
nekontroliranog uvoza na domaćem je tržištu već nekoliko godina
velika ponuda i do 50 posto jeftinije uvozne soli, često sumnjivog
porijekla i kakvoće, ističe Hibler.#L#
Poslovodstvo Solane Pag zajedno je s predstavnicima drugih
hrvatskih solana (Nin i Ston) s predstavnicima Vlade u nekoliko
navrata nastojalo pronaći rješenje na zaštiti domaću proizvodnju
od nelojalne inozemne konkurencije. Po Hiblerovim riječima, domaće
solane ne traže monopol na tržištu, već da Vlada procjeni da li je
domaća proizvodnja soli od interesa za Hrvatsku, a ako je, da u
skladu s iskustvima drugih zemalja u Europi uvede carine za uvoz
soli ili da stimulira domaću proizvodnju.
Susjedna Bosna i Hercegovina, primjerice svoju je proizvodnju soli
zaštitila na način da je sredinom svibnja ove godine uvela carinu
pri uvozu soli u visini 200 njemačkih maraka po toni.
Cijena kilograma uvozne soli iz mediteranskih zemalja (Tunis,
Maroko, Alžir) iznosi približno 30 lipa, dok je proizvođačka cijena
domaće soli negdje oko kune za kilogram. Zbog te razlike u cijeni,
potrošači se odlučuju za sol iz uvoza, pa se tako iz godine u godinu
prodaja domaće soli stalno smanjuje.
Godišnje potrebe Hrvatske za solju koja se koristi u prehrani
procjenjuju se na 70.000 tona, od čega 45 posto otpada na prodaju
Solane Pag, dok ostale dvije solane pokrivaju 10 posto tržišta.
Ostatak se odnosi na sol iz uvoza.
U Solani smatraju kako je zaštita domaće proizvodnje soli nužna i
zbog socijalnih i ekoloških razloga. Naime, Solana Pag najveći je
gospodarski subjekt na otoku koji zapošljava 130 ljudi, a
zatvaranje solane izazvalo bi i ekološke probleme.
Poslovodstvo Solane Pag prošle je godine provelo rigoroznu
kontrolu svih troškova što je uz klimatski vrlo povoljne uvjete
omogućilo oko 30 posto jeftiniju proizvodnju, naglasio je Hibler,
no i takva je cijena bila iznad uvozne. Proizvodni asortiman
proširen je začinima na bazi soli i solima za kupanje u staklenkama,
a dobri početni prodajni rezultati i interes kupaca pokazuje
ispravnost tih poslovnih odluka. Budućnost tvrtke je i u
mogućnostima ulaganja u marikulturu i zdravstveno-turističke
sadržaje korištenjem ljekovitog blata.
(Hina) mku ds