OSIJEK, 3. lipnja (Hina) - U Osijeku je danas priređen okrugli stol "Gospodarsko povezivanje Podunavlja s Jadranom", a glavna tema je izgradnja kanala Dunav-Sava. Temeljna zamisao izgradnje kanala je otvaranje međunarodnog prometnog
koridora Podunavlje-Jadran plovnim putem Savom od Šamca do Zagreba, te željezničkom prugom od Zagreba do Rijeke, rekao je profesor zagrebačkog Građevinskog fakulteta Josip Marušić.
OSIJEK, 3. lipnja (Hina) - U Osijeku je danas priređen okrugli stol
"Gospodarsko povezivanje Podunavlja s Jadranom", a glavna tema je
izgradnja kanala Dunav-Sava.
Temeljna zamisao izgradnje kanala je otvaranje međunarodnog
prometnog koridora Podunavlje-Jadran plovnim putem Savom od Šamca
do Zagreba, te željezničkom prugom od Zagreba do Rijeke, rekao je
profesor zagrebačkog Građevinskog fakulteta Josip Marušić. #L#
Izgradnjom kanala plovni put skratio bi se za 417 kilometara, a
omogućila bi se izgradnja hidromelioracijskih sustava te
navodnjavanje oko 40.000 hektara poljoprivrednog zemljišta,
istaknuo je prof. Marušić, govoreći o gospodarskim značajkama
budućega kanala Dunav-Sava.
Duljina trase kanala iznosila bi 61,5 kilometar, širina dna 34
metra, a predviđena je izgradnja 14 cestovnih i četiri željeznička
mosta.
Gradnja kanala trebala je početi ovoga proljeća, ali, istaknuto je
na skupu, zbog ratnih događanja u susjednoj SR Jugoslaviji odgođena
je na neodređeno vrijeme.
Okrugli stol "Gospodarsko povezivanje Podunavlja s Jadranom"
priredio je osječki Zavoda za znanstveni rad Hrvatke akademije
znanosti i umjetnosti (HAZU), a na njemu sudjeluju znanstvenici i
stručnjaci iz Hrvatske i Mađarske.
(Hina) vuč sp