STARA GRADIŠKA, 24. svibnja (Hina) - Most na međunarodnom cestovnom graničnom prijelazu Stara Gradiška - Bosanska Gradiška jutros je zbog rekonstrukcije zatvoren za sav promet. Zamjenski privremeni prijelaz Dvor - Bosanski Novi
otvoren je prije dva dana.
STARA GRADIŠKA, 24. svibnja (Hina) - Most na međunarodnom cestovnom
graničnom prijelazu Stara Gradiška - Bosanska Gradiška jutros je
zbog rekonstrukcije zatvoren za sav promet. Zamjenski privremeni
prijelaz Dvor - Bosanski Novi otvoren je prije dva dana.#L#
Radovi su trebali početi još 15. ožujka i trajati do 10. rujna ove
godine. Međutim kako je i most na prijelazu Slavonski Brod-Bosanski
Brod također zatvoren zbog rekonstrukcije, a most kod Šamca srušen,
sav bi međunarodni promet morao teći preko Županje, Orašja i
Brčkog. Da bi se izbjegle gužve na tom prijelazu, čekalo se na
uspostavu zamjenskog privremenog prijelaza Dvor-Bosanski Novi.
Na međunarodnom javnom natječaju koji je provela Europska unija,
"Đuro Đaković inženjering" izabran je kao najpovoljniji izvođač,
te su predstavnici tog poduzeća u veljači ove godine u Sarajevu
potpisali ugovor s Europskom unijom o obnovi mosta.
Po riječima tehničkog direktora "Đuro Đaković inženjeringa" Đure
Bjelobrka, 10. ožujka je stigla obavijest o stupanju ugovora na
snagu, ali će "Đuro Đaković" radove zapravo početi tek nakon što
pripadnici mađarskog inženjerijskog kontingenta, koji djeluje u
sastavu SFOR-a, uklone Maybi-Jonsonovu konstrukciju kojom su prije
tri godine privremeno osposobili most za promet te pripreme
gradilište za početak radova. Za to im treba više od 10 dana.
Vrijednost radova je 1.162.441 eura, odnosno 2.278.152 njemačkih
maraka.
Bjelobrk je istaknuo da će "Đuro Đaković", kao nositelj posla,
izraditi i montirati čeličnu konstrukciju mosta dugu 70 metara,
koja je tijekom rata uništena, a na cjelokupnoj konstrukciji će
obaviti antikorozivnu zaštitu. Njihov kooperant zagrebačka
"Industrogradnja" obavit će graditeljske poslove, skinuti stari
asfaltni sloj i postaviti novi. Ne bude li drugih zastoja i problema
oko radova, most, a time i granični prijelaz za promet bi trebali
ponovno biti otvoreni prije Božića.
Do sada su na tom graničnom prijelazu bili česti zastoji i stvarale
se duge kolone kamiona, koje su uglavnom uzrokovane dugom
procedurom prelaska na drugoj strani mosta.
S hrvatske strane graničnog prijelaza pri kraju su radovi na
proširenju i uređenju suvremenog graničnog prijelaza, koji će
imati ukupno 10 glavnih prolaznih traka, od kojih šest na
središnjem platou, s tri para razdijelnih otoka za osobna vozila i
autobuse, te još dvije prolazne trake na ulaznoj i izlaznoj strani
za promet teretnih vozila. Uz plato, na kojem je izgrađen objekt za
potrebe državnih službi, na prijelazu se nalaze i površine
namijenjene zadržavanju osobnih automobila i autobusa, te pješačke
i zelene površine. Ulazno i izlazno parkiralište za teretna vozila
ima po 20 parkirališnih mjesta za teretne automobile te zaustavne
trake na kojima može čekati po 15 teških teretnih vozila. Iznad
središnjeg dijela graničnog prijelaza izgrađena je čelična
nadstrešnica površine 2650 četvornih metara.
Ukupna površina novog graničnog prijelaza iznosi 31 tisuću
četvornih metara. Ukupna je investicija za uređenje cestovnih i
infrastrukturnih površina na tom prijelazu 13 milijuna i 800 tisuća
kuna, koje je financiralo Ministarstvo financija Republike
Hrvatske. Te radove, koji su pri samom kraju, izvode djelatnici
zagrebačke tvrtke "Stridon inženjering".
(Hina) viš mć