FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OTVORENA IZLOŽBA BRANKA ŠENOE

ZAGREB, 22. svibnja (Hina) - Izložba ulja i akvarela istaknutoga hrvatskog slikara Branka Šenoe otvorena je danas u Galeriji "Mala". Na izložbi, priređenoj u povodu 120. obljetnice umjetnikova rođenja i 60. obljetnice smrti, izloženo je 55 radova nastalih od godine 1900. do 1938. Izložba obuhvaća slikarev opus u malom formatu iz kojega su nastala njegova velika djela. Ulja i akvareli malog formata danas su prvi put predstavljeni javnosti.
ZAGREB, 22. svibnja (Hina) - Izložba ulja i akvarela istaknutoga hrvatskog slikara Branka Šenoe otvorena je danas u Galeriji "Mala". Na izložbi, priređenoj u povodu 120. obljetnice umjetnikova rođenja i 60. obljetnice smrti, izloženo je 55 radova nastalih od godine 1900. do 1938. Izložba obuhvaća slikarev opus u malom formatu iz kojega su nastala njegova velika djela. Ulja i akvareli malog formata danas su prvi put predstavljeni javnosti.#L# Autor predgovora izložbe, ugledni povjesničar umjetnosti Zdenko Šenoa, slikarev nećak, zapisao je da je Branko Šenoa počeo učiti slikarstvo u privatnoj školi Otona Ivekovića od 1899. do 1906. i već 1901. sudjeluje na prvoj izložbi s Medovićem, Ivekovićem i Rendićem. Njegove slike uglavom su pejzaži i gradske vedute u tehnikama akvarela i ulja. Kad je riječ o scenografiji, Šenoa je dao studijski poučne kreacije, primjerice scenografiju i kostime za operu "Madame Butterfly", koje su se održale 70-ak godina. Kao konzervator uvelike je pridonio zaštiti spomenika sa stotinjak crteža i akvarela, danas sasvim promijenjena izgleda, a i nekim zdanjima kojih više nema, kao što je na primjer crkva u Voćinu. Odanost prošlosti, koju je naslijedio od svojega oca, hrvatskoga književnika Augusta Šenoe, očituje se i u vedutama i spomenicima iz davnine Zagreba i Osijeka. Kako bi toj vrsti stvarališta dao što jasniji biljeg, slikar Branko Šenoa učio je od 1903. do 1904. kod Clementa Crnčića grafičke tehnike, koje će mu do kraja stvaralaštva ostati gotovo jedini način likovnog izražavanja. Njegova osnovna orijentacija za pejsaž dala je mnogobrojne vizure sa Save, širokih polja, sajmenih dana i konja, a slijede motivi iz južne Dalmacije, primjerice s Korčule i Pelješca, te prizori iz Hrvatskog primorja na mnogim skicama, pretežito akvarelima. Na kraju svojega stvaralaštva, povlačeći se u mirnije ozračje, Šenoa stvara mala ulja s do tada, kako je rečeno, u likovnoj umjetnosti nezamijećenim i u stranu odbačenim motivima Gorskog kotara. Njegov boravak u Severinu dao je bogati opus koji je trebao biti izložen, ali - zbog umjetnikove smrti, ta izložba nikada nije održana. Drugi povjesničar umjetnosti Andrej Mohorovičić istaknuo je za slikarstvo Branka Šenoe da su to majstorove vizije svijeta sjećanja, odsjaj baladne nostalgije i jedinstveni opus. (Hina) ta mć

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙