ZAGREB, 18. svibnja (Hina) - Tvrtka Končar-Električne lokomotive (ELLOK) d.d., društvo iz sastava Končar-Elektroindustrije, predala je danas u Zagrebu prvu tiristoriziranu šest-osovinsku (Co'-Co') lokomotivu Bugarskim državnim
željeznicama (BDŽ). Vrijednost posla je milijun američkih dolara, a riječ je o prvoj od dviju lokomotiva za koje su BDŽ sa ELLOK-om ugovorile modernizaciju.
ZAGREB, 18. svibnja (Hina) - Tvrtka Končar-Električne lokomotive
(ELLOK) d.d., društvo iz sastava Končar-Elektroindustrije,
predala je danas u Zagrebu prvu tiristoriziranu šest-osovinsku
(Co'-Co') lokomotivu Bugarskim državnim željeznicama (BDŽ).
Vrijednost posla je milijun američkih dolara, a riječ je o prvoj od
dviju lokomotiva za koje su BDŽ sa ELLOK-om ugovorile
modernizaciju. #L#
ELLOK i BDŽ još su u travnju 1998. godine potpisali Ugovor o
modernizaciji prvih dviju Co'-Co' električnih lokomotiva,
izvornog proizvođača Electroputere iz Rumunjske, od ukupno 44
lokomotive serije BDŽ 46 koliko ih imaju u voznom parku.
Stoga je upravo današnja predaja prve lokomotive uvod u možebitni
posao za još 44 spomenute lokomotive za Bugarske državne
željeznice, istaknuo je predsjednik Uprave Končar-
Elektroindustrije Darinko Bago.
Vrijednost izvršenih radova na lokomotivi iznosi 25 posto
vrijednosti nove lokomotive, kazao je Bago, a njenom isporukom
završen je tek prvi korak i otvaraju se mogućnosti za druge poslove,
u koje bi se mogli uključiti i drugi proizvođači, posebice
bugarski.
U skladu s time, istaknuo je, u Končaru razmišljaju i o otvaranju
zajedničkog hrvatsko-bugarskog poduzeća u Sofiji komu bi
djelatnost bila vezana upravo za šinska vozila.
Rad na bugarskim lokomotivama za Končar je bio vrlo važan i radi
razvoja tehnologija, kazao je predsjednik Uprave ELLOK-a Davor
Poljak. Tako su u tiristorizaciji danas predane lokomotive
upotrebljeni i neki dijelovi izrađeni u drugim Končarovim
društvima.
Tiristorizacija se inače izvodi zajedno sa generalnim popravkom
lokomotiva kod kojeg se obavlja revizija svih komponenata, izuzev
na opremi koja se tiristorizacijom izostavlja i vraća kupcu, kako
bi se koristila za održavanje preostalih nemoderniziranih
lokomotiva.
ELLOK već godinama uspješno provodi modernizacju električnih
lokomotiva i elektromotornih vlakova za potrebe Hrvatskih
željeznica i Željeznica Bosne i Hercegovine. Tako je lani
isporučeno 10 tiristoriziranih četiri-osovinskih lokomotiva
(Bo'-Bo') za potrebe Turskih željeznica, a trenutačno je u isporuci
još 10 lokomotiva za istog naručitelja.
(Hina) alt ds