SPLIT, 10. svibnja (Hina)- Na prvome javnom predstavljanju Studije o opravdanosti projektiranja i gradnje brze ceste Split - Zagreb, koju su predočili uglednici HAZU-a, Sveučilišta u Splitu i Hrvatske gospodarske komore, rečeno je da
se sadašnja dužina buduće šesterotračne autoceste od Splita do Zagreba s gotovo 400 može skratiti na 338 kilometara. Putovanje osobnim automobilom od devet skratilo bi se na nešto više od tri sata. Brza cesta u toj dužini "protegla" bi se između dva najveća hrvatska grada, trasom od Splita preko Perkovića, Drniša, Knina, Gračaca, Plitvica i Karlovca do Zagreba. Autori Studije su izračunali da bi cesta stajala milijardu i 120 milijuna dolara, a ako uskoro počne gradnja, mogla bi biti gotova u sljedećih pet godina.
SPLIT, 10. svibnja (Hina)- Na prvome javnom predstavljanju Studije
o opravdanosti projektiranja i gradnje brze ceste Split - Zagreb,
koju su predočili uglednici HAZU-a, Sveučilišta u Splitu i Hrvatske
gospodarske komore, rečeno je da se sadašnja dužina buduće
šesterotračne autoceste od Splita do Zagreba s gotovo 400 može
skratiti na 338 kilometara. Putovanje osobnim automobilom od devet
skratilo bi se na nešto više od tri sata.
Brza cesta u toj dužini "protegla" bi se između dva najveća hrvatska
grada, trasom od Splita preko Perkovića, Drniša, Knina, Gračaca,
Plitvica i Karlovca do Zagreba. Autori Studije su izračunali da bi
cesta stajala milijardu i 120 milijuna dolara, a ako uskoro počne
gradnja, mogla bi biti gotova u sljedećih pet godina.#L#
Najavljeno je da će studija biti stručno predstavljena 20. svibnja
u Splitu, kad bi trebali doći i visoki vladini dužnosnici, kad će
biti zatraženo od Vlade osnivanje posebnog poduzeća "Brza cesta
Split - Zagreb". Polovicu bi novca osigurali domaći izvori, a
polovicu inozemni zajmovi, a Vlada bi poduzeću dodijelila
koncesiju na 30 godina.
Vrijednost te brze ceste, rečeno je, nije samo u tome što je
najkraći nego i najjeftiniji cestovni smjer između Splita i
Zagreba, te što prolazi kroz područja posebne državne skrbi,
omogućujući tako brzo uključivanje u promet ljudi i robe.
U gospodarsku i drugu opravdanost te ceste uopće se ne može
sumnjati, rečeno je na konferenciji za novinare, jer bi već u prvoj
godini nakon puštanja u promet cestom na dan prolazilo 10.000
automobila, a dnevni bi prosjek u idućih desetak godina dosegnuo
35.000 automobila.
(Hina) em vkn