WASHINGTON, 9. svibnja (Hina/Reuters) - Učenje tablice množenja možda je sličnije pamćenju popisa za kupnju nego vježbanju matematičkih vještina mozga, izvijestili su istraživači.
WASHINGTON, 9. svibnja (Hina/Reuters) - Učenje tablice množenja
možda je sličnije pamćenju popisa za kupnju nego vježbanju
matematičkih vještina mozga, izvijestili su istraživači.#L#
Osim toga, znanstvenici su otkrili da i jezične sposobnosti i
snalaženje u prostoru utječu na učenje računanja.
U izvješću, objavljenom u časopisu "Science", istraživači su
napisali da njihova otkrića objašnjavaju kako funkcionira mozak,
ali mogu biti i prijedlog za promjenu matematičkog poučavanja.
Stanislas Dehaene iz bolnice "Frederic Joliot" u Orsayu u
Francuskoj proveo je istraživanje na studentima kako bi provjerio
utječe li jezik na učenje matematike.
Dahaeneova ekipa snimala je mozak francuskih studenata dok su
rješavali matematičke zadatke. Dok su studenti izrađivali
aproksimacije, aktivirali su se dijelovi mozga zaduženi za
prostorno snalaženje - posebice oni koji upravljaju pokretima ruku
i očiju te mentalnom rotacijom predmeta.
To pokazuje da se u izradi aproksimacija ljudi služe svojevrsnim
mentalnim ravnalom kako bi zamislili brojeve u nizu - prostornim
pomagalom koje se ponekad naziva osjećajem za brojeve, rekao je
Dahaene, dodajući da bi posrijedi mogao biti najvažniji izvor
matematičke intuicije.
No, za aritmetiku, kao i za učenje tablice množenja, koristi se dio
mozga koji se obično aktivira kada se od ljudi traži da pamte
riječi.
(Hina) car dgk