ZAGREB, 6. svibnja (Hina) - Koprivnička prehrambena industrija Podravka sprema se za izlazak na međunarodno tržište kapitala, a jedan od preduvjeta za realizaciju toga plana je ostvarivanje planirane dobiti u ovoj i nadolazećim
godinama. To će se postići uz stalan rast prodaje tvrtkinih proizvoda na domaćem, a posebice inozemnom tržištu, objavljeno je iz Podravke.
ZAGREB, 6. svibnja (Hina) - Koprivnička prehrambena industrija
Podravka sprema se za izlazak na međunarodno tržište kapitala, a
jedan od preduvjeta za realizaciju toga plana je ostvarivanje
planirane dobiti u ovoj i nadolazećim godinama. To će se postići uz
stalan rast prodaje tvrtkinih proizvoda na domaćem, a posebice
inozemnom tržištu, objavljeno je iz Podravke.#L#
Premda se dionice koncerna nalaze u prvoj kotaciji Zagrebačke
burze, što ukazuje da su to jedne od, za ulagače, najprivlačnijih
dionica, njihova cijena daleko je niža od nominalne. U Podravci to
objašnjavaju nerazvijenošću i slabom dinamičnošću hrvatskog
tržišta vrijednosnica, koje je malo i bez velike potražnje koja bi
znatnije utjecala na cijenu koncernovih dionica. Osim toga, na pad
cijena dionica presudno je utjecalo i povlačenje stranih
investitora uslijed ruske krize i političke nestabilnosti u
jugoistočnoj Europi.
Koncern je nedavno u javnost izašao s rezultatima prošlogodišnjeg
poslovanja. Neto dobit u odnosu na 1997. lani je porasla više od 223
posto, na 68 milijuna kuna. Iskazana dobit rezultat je
konsolidacije dobiti i gubitaka matičnog društva i povezanih
društava u sustavu koncerna, i to ne baš u povoljnim uvjetima
poslovanja, kako na domaćem tako i na inozemnim tržištima, kažu u
Podravci.
Po riječima člana Uprave Podravke Vlade Marića, koncern je lani bio
izložen izuzetno velikim rizicima koje nisu bili planirani (ruska
kriza, slom nekih domaćih trgovačkih lanaca, poteškoće u hrvatskom
zdravstvu), koje su utjecale na razinu ostvarenja poslovnog plana.
Iako suočeno s poteškoćama, poslovanje Podravke je stabilno, a to
će u budućnosti biti još više što će koncern biti usmjereniji na
povećanje prodaje na inozemnim tržištima.
Da bi se mogla uspješno nositi sa sve jačom inozemnom konkurencijom
nužno je širenje tržišta, uvođenje novih proizvoda i snižavanje
njihovih cijena. Uvjet za to je instaliranje nove tehnologije koja
će smanjiti troškove inputa i povećati produktivnost te omogućiti
uspješno upravljanje poslovnim procesima, napominje Marić. Po
njegovim riječima, jedino na taj način Podravka može stvoriti
preduvjete za izvršenje poslovnog plana dobiti u idućih pet godina
i osigurati stabilan novčani tijek.
Ove će godine biti otvorena nova tvornica lijekova farmacutske
tvrtke Belupo, koja je u koncernovu sastavu, uvest će se novi
informacijski sustav te završiti najveći dio ulaganja u izgradnji
tvornice vegete u Koprivnici i tvornice vegete, juha i praškastih
proizvoda u Poljskoj.
Ukoliko dioničari koncerna na svojoj redovitoj godišnjoj skupštini
dioničara prihvate prijedloge Uprave, ove će godine biti isplaćena
i dividenda, koju nije bilo moguće isplatiti prethodne četiri
godiner.
(Hina) mku ds