ZAGREB, 27. travnja (Hina) - Poslovni prihodi zagrebačke tvrtke za proizvodnju i promet sladoleda i smrznute hrane Ledo, članice koncerna Agrokor, prošle su godine bili nešto veći od 422 milijuna kuna, što je 3,8 posto manje nego u
1997., kazao je direktor Leda Mislav Galić na današnjoj konferenciji za novinare. Rashodi su bili sedam posto manji, a godina je završen s porastom dobiti prije oporezivanja za otprilike 20 posto, na otprilike 32 milijuna kuna.
ZAGREB, 27. travnja (Hina) - Poslovni prihodi zagrebačke tvrtke za
proizvodnju i promet sladoleda i smrznute hrane Ledo, članice
koncerna Agrokor, prošle su godine bili nešto veći od 422 milijuna
kuna, što je 3,8 posto manje nego u 1997., kazao je direktor Leda
Mislav Galić na današnjoj konferenciji za novinare. Rashodi su bili
sedam posto manji, a godina je završen s porastom dobiti prije
oporezivanja za otprilike 20 posto, na otprilike 32 milijuna
kuna.#L#
Pad prodaje sladoleda prošle se godine, ponajviše zbog loših
vremenskih uvjeta, osjetio u gotovo cijeloj Europi, pa tako i u
Hrvatskoj, istaknuo je Galić. Unatoč tome, ostvareni financijski
rezultati osigurali su Ledu blagi porast udjela na domaćem tržištu
sladoleda, i to za 0,5 posto u odnosu na preklani, na ukupno 63,22
posto. Tvrtkin udjel na domaćem tržištu smrznutog tijesta iznosio
je 76,29 posto, a izvoz je porastao 54 posto.
Prema planu poslovodstva Leda, ove bi godine poslovni prihodi
trebali porasti za daljnjih 18 posto. Očekuje se i povećanje
dobiti, dok bi udjel na domaćem tržištu trebao porasti za dva
postotna boda.
Po Galićevim riječima, ostvarivanje ovoga ambicioznoga plana
ovisit će o vremenskim uvjetima tijekom ljeta, koji znatno utječu
na prodaju sladoleda, te turističkoj sezoni. Iako je gospodarsko
okruženje u prva tri mjeseca ove godine bilo vrlo nepovoljno, Ledo
je u odnosu na isto lanjsko razdoblje uvećao poslovne prihode za
šest posto.
Radi postizanja visoke kvalitete proizvoda, od početka ovoga
mjeseca, u Ledu je uspostavljen sustav kvalitete sukladan
zahtjevima norme ISO 9001. Taj sustav temelj je za stalno
poboljšanje poslovnih procesa - od istraživanja tržišta do
isporuke proizvoda te konkurentnosti pri izlasku na nova tržišta.
Razvoj novih proizvoda nastavit će se i u ovoj godini, a prema
podacima te tvrtke, od 20 planiranih novih proizvoda (sladoleda i
smrznute hrane), na tržište je već plasirano njih 16.
Istodobno, nastavljaju se i investicijske aktivnosti. U
modernizaciju i nabavku rashladnih uređaja, kamiona i dr., trebalo
bi biti uloženo između 10 i 12 milijuna njemačkih maraka.
Od 1994., kada je tvrtka postala članicom Agrokora, do danas
investirano je približno 90 milijuna maraka i to u rashladnu
opremu, kamione, nove strojeve za proizvodnju sladoleda, spremišta
za skladištenje sirovina i dr.
(Hina) mku sbo