ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Hrvatski propagandisti i marketinški manageri raznih tvrtaka i agencija, okupljeni u Hrvatski oglasni zbor (HOZ), danas su na Zagrebačkome velesajmu obilježili 40. godina djelovanja. Izvještajni sabor
HOZ-a, koji okuplja petstotinjak članova, otvorio je ministar gospodarstva Nenad Porges, podsjetivši na važnost propagandista za protočnost poslovanja i gospodarski razvoj.
ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Hrvatski propagandisti i marketinški
manageri raznih tvrtaka i agencija, okupljeni u Hrvatski oglasni
zbor (HOZ), danas su na Zagrebačkome velesajmu obilježili 40.
godina djelovanja. Izvještajni sabor HOZ-a, koji okuplja
petstotinjak članova, otvorio je ministar gospodarstva Nenad
Porges, podsjetivši na važnost propagandista za protočnost
poslovanja i gospodarski razvoj. #L#
Porges je pozvao propagandiste na suradnju pri izradi zakona o
zaštiti potrošača koji priprema Ministarstvo gospodarstva, i koji
će se uskoro biti predočen Vladi. Taj će zakon, najavio je Porges,
sadržavati važan dio koji se odnosi na pravo potrošača na istinsko
informiranje i zaštitu od neistinita informiranja, a to znači
ugrađivanje etičkih standarda u zakon.
Predsjednik HOZ-a Ivica Vidović istaknuo je da je HOZ
interdisciplinarna udruga, koja okuplja oko 500 članova -
profesionalnih agencija tržišnih komunikacija, oglašivače,
istraživače tržišta i hrvatske medije. Njihova je važnost u
gospodarstvu, po njegovim riječima, u činjenici što svi zajedno
ukupnim djelovanjem u tržišnim komunikacijama u gospodarstvo ulažu
300 do 500 milijuna njemačkih maraka na godinu.
O četrdeset godina propagandističke struke kritički su govorili
Aleksandar Bazala, Josip Sudar, Marko Goluža i Vladimir
Maleković.
Goluža drži da sadašnje stanje nije dobro, ali da su na vidiku znaci
bolje budućnosti. Bazala tvrdi da u Hrvatskoj od marketinga nema ni
"m" te da su uzroci subjektivni i objektivni. Objektivni su u
činjenici što je Hrvatska u tranziciji i da još nije potpuno
shvaćeno i svladano tržišno gospodarstvo, pa i ne može biti
aktivnijega markentiškog djelovanja. Bazala predviđa da će
propagandisti prebroditi "gospodarsku bolest" te da će moći jače
utjecati na gospodarski razvoj.
"To što propagandisti danas rade strašno je i to je tragična
propaganda", drži Sudar, potkrijepivši to reklamnim primjerima.
Vladimir Maleković osvrnuo se na odnos tržišnih komunikacija i
kulturološkog okružja, istaknuvši kako je teško odrediti granicu
kulturološkoga i tržišnoga, primjerice u umjetničkim plakatima.
Direktor Europskog festivala oglašivanja EPICA Andrew Rawlins
predstavio je propagandistima taj najstariji i najpoznatiji
festival.
(Hina) bma gk