STOCKHOLM, 26. travnja (Hina/Reuters) - Švedska preuzima vodstvo Europske unije 2001. godine i tom će prilikom nastojati svoj zakon o zabrani reklama za djecu mlađu od 12 godina "progurati" i u zemljama EU, priopćilo je u ponedjeljak
švedsko ministarstvo kulture. Proširenje zabrane ključno je pitanje posljednjih godina za ministricu kulture Maritu Ulvskogu koja taj problem nastoji učiniti dijelom političke agende Europske unije, čime bi europski savez bio primoran sa tim se suočiti. "Borit će se za rezultat koji će riješiti taj problem", rekao je glasnogovornik njezina ureda Hans Anell. Postojećim zakonom švedskim proizvođačima igračaka i dječje hrane zabranjuju se televizijske i radijske reklame "koje imaju za cilj privući djecu mlađu od 12 godina", a također su zabranjene reklame u vrijeme neposredno prije ili poslije programa za djecu. Prekršiteljima zakona prijeti se novčanom kaznom do pet milijuna švedskih kruna (600.000 američkih dolara). Proizvođači igračaka "Lego" i "Mattel", kao i proizvođač hrane "Kellog" žalili su se na postojeći zakon ali upravni direktor Udruge švedskih oglašivača Bo Osten tvrdi da "iako bi se trebalo dopustiti oglašavanje proizvoda koji se slobodno prodaju, shvaćamo da to politički vjerojatno nije realistično".
STOCKHOLM, 26. travnja (Hina/Reuters) - Švedska preuzima vodstvo
Europske unije 2001. godine i tom će prilikom nastojati svoj zakon o
zabrani reklama za djecu mlađu od 12 godina "progurati" i u zemljama
EU, priopćilo je u ponedjeljak švedsko ministarstvo kulture.
Proširenje zabrane ključno je pitanje posljednjih godina za
ministricu kulture Maritu Ulvskogu koja taj problem nastoji
učiniti dijelom političke agende Europske unije, čime bi europski
savez bio primoran sa tim se suočiti.
"Borit će se za rezultat koji će riješiti taj problem", rekao je
glasnogovornik njezina ureda Hans Anell.
Postojećim zakonom švedskim proizvođačima igračaka i dječje hrane
zabranjuju se televizijske i radijske reklame "koje imaju za cilj
privući djecu mlađu od 12 godina", a također su zabranjene reklame u
vrijeme neposredno prije ili poslije programa za djecu.
Prekršiteljima zakona prijeti se novčanom kaznom do pet milijuna
švedskih kruna (600.000 američkih dolara).
Proizvođači igračaka "Lego" i "Mattel", kao i proizvođač hrane
"Kellog" žalili su se na postojeći zakon ali upravni direktor
Udruge švedskih oglašivača Bo Osten tvrdi da "iako bi se trebalo
dopustiti oglašavanje proizvoda koji se slobodno prodaju, shvaćamo
da to politički vjerojatno nije realistično".
U Švedskoj je također zabranjeno oglašavanje alkohola i cigareta, a
švedsko egalitarno društvo je nadasve iznimno osjetljivo na pojave
seksizma.
(Hina) vk rb