TEL AVIV, 26. travnja (Hina/AFP) - Političke stranke koje sudjeluju na općim izborim 17. svibnja u Izraelu u ponedjeljak navečer počinju s pravom i najvažnijom predizbornom borbom: propagandom na televiziji.
TEL AVIV, 26. travnja (Hina/AFP) - Političke stranke koje sudjeluju
na općim izborim 17. svibnja u Izraelu u ponedjeljak navečer
počinju s pravom i najvažnijom predizbornom borbom: propagandom na
televiziji.#L#
Ispitivanja javnog mišljenja pokazuju da je vrlo teško
prognozirati rezultate izbora. Izborni stožeri političkih
stranaka proteklih su nekoliko dana proveli snimajući u velikoj
tajnosti televizijske poruke.
Do izbora ostaje još 21 dan, a tijekom tog razdobolja izborne će
poruke biti objavljivane svakog jutra i večeri na radiju te navečer
na dvije televizijske postaje: jednoj privatnoj i jednoj
državnoj.
Likud, desničarska stranka premijera Benjamina Netanyahua,
pretvorila je kinematografski studij u Neve Ilanu, u blizini
Jeruzalema, u pravu tvrđavu. Netanyahu je i sam tamo snimao izborne
spotove svoje stranke, budući da će biti praktično jedini
protagonista predizborne kampanje Likuda.
Kampanja Likuda trebala bi Netayahua predstaviti kao "jakog"
čovjeka koji ne popušta pred traženjima Palestinaca. Njegov
najveći protivnik, predstavnik Radničke stranke Ehud Barak, bit će
predstavljen kao slabi vođa, spreman pružiti sve ustupke
predsjedniku palestinske samouprave Jaseru Arafatu.
Na nesreću Likuda, vrijeme koje je toj stranci dodijeljeno za
trajanje izborne kampanje ograničeno je s obzirom na ono s kojim
raspolaže suparnička Radnička stranka.
Prema pravilima koja vrijede u Izraelu, to je vrijeme
proprocionalno s brojem zastupničkih mjesta u dotadašnjem
parlamentu. Likud je u dosadašnjem sastavu Knesseta imao manji broj
zastupnika od Radničke stranke.
Ali, kao i na izborima održanim 1996. kada je Netanyahu pobijedio,
Likud će stalno emitirati slogane s jednostavnim porukama: "Arafat
je izabrao Baraka"; "Barak se neće suprotstaviti Arafatu".
Prema izvorima bliskim stranci, jedan od izbornih spotova
pokazivat će Netanyahu pred Zapadnim zidom u istočnom Jeruzalemu.
On će dodirnuti jedan kamen i reći:" Ovaj će kamen Barak vratiti
(Palestincima)".
Svi će spotovi biti upotpunjeni Likudovim sloganom: "samo Likud,
samo Netanyahu, jaki vođa za budućnost Izraela".
Radnička stranka ljubomorno čuva tajnu svoje televizijske
propagande koju već više tjedana u tajnosti priprema u Tel Avivu.
Ono što je nesumnjivo je da će dva heroja televizijske kampanje biti
Barak i Netanyahu. Prvi će biti predstavljen kao vojni heroj,
"oficir s najviše odličja u povijesti Izraela", kako bi se na taj
način predstavio novim ruskim imigrantima koji ne poznaju njegovu
vojnu karijeru.
Netanyahu će biti predstavljen u posebno negativnom svjetlu. Jedan
od stratega izborne kampanje Radničke stranke rekao je da će
Izraelcima pokazati sve Netanyahuove neuspjehe i to na svim
područjima: od vojnog i socijalnog pa do gospodarskog.
U izbornoj kampanji sudjeluju ukupno 33 stranke , među kojima je i
određeni broj "pitoresknih stranaka" poput Stranke pušača hašiša
ili igrača kasina.
(Hina) nab ii