ZAGREB, 12. travnja (Hina) - Pliva d.d. - farmaceutska, kemijska, prehrambena i kozmetička tvrtka, prošle je godine ostvarila ukupni prihod na razini grupe od 3,58 milijardi kuna, što je rast od 25,6 posto. Operativna je dobit u
odnosu na godinu ranije porasla 41,4 posto, odnosno iznosila je 1,08 milijardi kuna, objavilo je poslovodstvo te tvrtke na današnjoj konferenciji za novinare.
ZAGREB, 12. travnja (Hina) - Pliva d.d. - farmaceutska, kemijska,
prehrambena i kozmetička tvrtka, prošle je godine ostvarila ukupni
prihod na razini grupe od 3,58 milijardi kuna, što je rast od 25,6
posto. Operativna je dobit u odnosu na godinu ranije porasla 41,4
posto, odnosno iznosila je 1,08 milijardi kuna, objavilo je
poslovodstvo te tvrtke na današnjoj konferenciji za novinare.#L#
Neto dobit Plive u prošloj je godini iznosila 688,8 milijuna kuna
ili 14,2 posto više nego 1997., što je u skladu s očekivanjima
poslovodstva za prošlu godinu.
Kontinuirani rast i razvoj, jedna je od temeljnih odlika poslovanja
te tvrtke u posljednjih pet godina, unatoč tomu što je kompanija
poslovala u složenijem okruženju nego godinu ranije. "Pliva je
prošle godine zabilježila izuzetno dobre poslovne rezultate,
unatoč problema likvidnosti u Hrvatskoj, neplaćanja zdravstva te
ruskoj krizi, odnosno njezinom negativnom utjecaju na tržišta
Srednje i Istočne Europe, rekao je predsjednik Uprave te tvrtke
Željko Čović.
Najveći rast u prošloj je godini zabilježen na farmaceutskom
poslovnom području i iznosi 34,9 posto, odnosno prodaja je bila
veća za 470,9 milijuna kuna. Udio prodaje farmaceutskih proizvoda u
ukupnoj prodaji lani je dosegnuo 61,8 posto.
Rast prihoda ostvaren je i na ostalim poslovnim područjima, osim
prerane. Prodaja veterine i agrara porasla je 24,5 milijuna kuna
ili 14 posto, a farmaceutskih sirovina za 29,2 milijuna kuna
odnosno 6,3 posto.
Područje kozmetike bilježi rast za 13,9 milijuna kuna, što je 11,4
posto, dok je prodaja prehrambenih proizvoda manja za 14,7 milijuna
kuna, tj. 4,7 posto. Čović je to objasnio manjom potražnjom u
Hrvatskoj, gdje je zabilježena šest posto manja prodaja, a istaknuo
je i ograničenu dostupnost Plivinih proizvoda, kojih nema u
određenim trgovačkim kućama zbog problema s plaćanjima. Bjegove su
procjene da za proizvođače robe široke potrošnje u Hrvatskoj ne
predstoji dobro razdoblje.
Većinu dobiti Pliva je lani ostvarila na međunarodnom tržištu, a
samo je na američkom tržištu zabilježen rast prodaje od 42 posto,
dok je na tamošnjem tržištu azitromicin postao jedan od
najatraktivnijih oralnih antibiotika. Na poljskom, pak, tržištu u
postupku je registracija 28 Plivinih proizvoda, koji bi također
trebali utjecati na daljnji rast prodaje na međunarodnom tržištu.
Ostvarivanja dugoročne strategije Plive uključuju investicije,
koje su lani dosegle 969 milijuna kuna, a cijeli će šestogodišnji
investicijski ciklus ukupno doseći tri milijarde kuna. Samo u
istraživanje i razvoj ta je tvrtka prošle godine uložila 150
milijuna kuna, dok su ta ulaganja godinu ranije iznosila 133
milijuna kuna.
Dionice Plive, prema Čovićevim riječima, jedne su od
najlikvidnijih na Londonskoj burzi, dok je dobit po dionici
iznosila 34,57 kuna. Prijedlog poslovodstva, o kojem konačnu
odluku daju dioničari te tvrtke, je i pet-postotni rast dividende,
koja bi tako trebala iznositi 7,35 kuna po dionici.
Jedna od važnih odluka poslovodstva Plive je i daljnje jačanje
položaja na tržištima srednje i istočne Europe, regiji gdje je lani
zabilježen rast od 77,6 posto. Udio te regije u ukupnom prihodu
tvrtke porastao je s preklanjskih 18,1 na 25,6 posto.
Na tržištima Sjeverne i Južne Amerike, koja sudjeluje s 21,6 posto u
prihodima Plive, ostvaren je rast od 35,2 posto, dok je rusko
tržište, koje ima najmanji udio u ukupnim prihodima od prodaje - 2,8
posto, zabilježen pad prodaje od 6,1 posto.
Zapadna Europa sudjeluje s 13,2 posto u ukupnim prihodima Plive, a s
rastom od 5,8 posto na domaćem tržištu Pliva je zadržala vodeću
poziciju među farmaceutskim kompanijama u Hrvatskoj.
Na upit novinara o potraživanjima Plive prema domaćem zdravstvu,
Čović je rekao kako su ona dosegnula 440 milijuna kuna, zbog čega su
na domaćem tržištu ponovno dovedeni u tešku situaciju.
(Hina) ggr sbo