ZAGREB, 8. travnja (Hina) - Predstavništva i uredi Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u inozemstvu uočili su kako strana turistička tržišta izravno ne vežu Hrvatsku uz kosovsku krizu, ali je kod većine inozemnih turoperatora zamjetan
zastoj prodaje aranžmana za glavnu turističku sezonu. Ukoliko se akcija NATO-a nastavi, postoji opasnost od otkazivanja letova za Hrvatsku, a inozemni će se turisti preorijentirati na neke druge turističke zemlje, stoji u najnovijem broju "Barometra" HTZ-a.
ZAGREB, 8. travnja (Hina) - Predstavništva i uredi Hrvatske
turističke zajednice (HTZ) u inozemstvu uočili su kako strana
turistička tržišta izravno ne vežu Hrvatsku uz kosovsku krizu, ali
je kod većine inozemnih turoperatora zamjetan zastoj prodaje
aranžmana za glavnu turističku sezonu. Ukoliko se akcija NATO-a
nastavi, postoji opasnost od otkazivanja letova za Hrvatsku, a
inozemni će se turisti preorijentirati na neke druge turističke
zemlje, stoji u najnovijem broju "Barometra" HTZ-a. #L#
Na austrijskom tržištu dosad je zabilježen pad rezervacije
aranžmana za tri posto u odnosu na isto lanjsko doba. Iz te je zemlje
u Hrvatsku lani doputovalo 133.950 turista, 32 posto više nego
preklani.
Na njemačkom tržištu zasad nema otkazivanja aranžmana, ali ni
prevelikog bukiranja za glavnu turističku sezonu, dok su u
Francuskoj sve rezervacije za travanj otkazane. U Belgiji je
prodaja znatno umanjena u odnosu na prošlu godinu. Na češkom i
slovačkom tržištu postoji dosta upita za Hrvatsku, no, značajnijih
rezervacija nema.
U Mađarskoj je nakon netom završenog turističkog sajma Utaszas
smanjen buking u odnosu na lani, a njihovi se turisti pretežito
zanimaju za Istru i Kvarner.
U nizozemskim medijima osvanule su pogrešne informacije koje
kazuju da je Hrvatska "u principu" sigurna, ali i "opasna" zemlja.
Zbog toga je tamošnje predstavništvo HTZ-a uputilo interni dopis
Glavnom uredu ANWB-a u kojem stoji da je Hrvatska sigurna
turistička destinacija.
Sudeći prema trenutnom stanju prodaje aranžmana za Hrvatsku, na
britanskom je tržištu u ožujku primjetno povećanje u odnosu na
ovogodišnju veljaču. Najbolje se prodaju nautički programi,
posebno je dobra prodaja kod Transuna i Holiday Optionsa, a
Thomsonova je prodaja za 33 posto bolja od prošlogodišnje. Lani je u
Hrvatskoj boravilo 39.548 Britanaca, 61 posto više nego godinu
ranije.
Američki turoperatori prodaju aranžmane za Zagreb, Opatiju i
Plitvička jezera te posebne programe za umirovljenike, tzv. city
packages, koji uključuje posjet Zagrebu i Dubrovniku te upotrebu
rent-a-cara. Prema procjenama ureda HTZ-a iz Sjedinjenih Američkih
Država ove se godine očekuje i 75 brodskih dolazaka najpoznatijih
kružnih linija, koji će posjetiti dubrovačku, hvarsku,
korčulansku, splitsku, zadarsku, rapsku i pulsku morsku luku.
U SAD-u vlada trend posjećivanja europskih turističkih destinacija
kulturnog ili zabavnog karaktera, pa bi se na tom tržištu,
mišljenja su djelatnici u tamošnjem uredu HTZ-a, trebali razraditi
programi ponuda na hrvatskim otocima, VIP ponuda za Zagreb,
Dubrovnik i Opatiju te ponude kontinentalnih odredišta pod nazivom
"Barokni dvorci Hrvatskog Zagorja".
(Hina) splj sbo