ZAGREB, 26. ožujka (Hina) - U vezi s prijedlogom Vlade RH o povećanju trošarina na motorne benzine od 98 oktana 15 lipa po litri, 25 lipa za bezolovni benzin i dizelska goriva te najave kako i INA predlaže nove cijene, u ovoj se
petrokemijskoj kompaniji ocjenjuje kako prostora za smanjenje prodajnih cijena nema. Naime, kako se u prijedlogu o povećanju trošarina iznosi da to ne mora i značiti kako će se maloprodajna cijena korigirati na više, nameće se zaključak kako bi se zapravo mogla smanjiti Inina prodajna cijena što, kako se navodi u priopćenju Službe za informiranje i odnose s javnošću INE, "u sadašnjem gospodarskom trenutku u kojem posluje i radi INA, na žalost nije moguće". U Ini ovaj stav obrazlažu činjenicom kako tvrdnje o padu svjetskih cijena nafte više ne stoje jer je cijena sirove nafte u prosincu sa 10 narasla u ožujku ove godine na 13,5 dolara po barelu. Otegotna okolnost je i rast tečaja dolara prema kuni od početka godine, ili još bolje od posljednje promjene cijena sa 6,3 na 7 kuna za dolar. "Poznato je da su najvećim dijelom naša plaćanja u dolarima, isto kao i naše dugoročne devizne obveze. Dodamo li tome velika dospjela, a nenaplaćena potraživanja koja su premašila 1,2 milijarde kuna, jasno je da jednostavno nema prostora za povećanje trošarine na račun prodajnih cijena", kaže se u priopćenju INE.
ZAGREB, 26. ožujka (Hina) - U vezi s prijedlogom Vlade RH o
povećanju trošarina na motorne benzine od 98 oktana 15 lipa po
litri, 25 lipa za bezolovni benzin i dizelska goriva te najave kako
i INA predlaže nove cijene, u ovoj se petrokemijskoj kompaniji
ocjenjuje kako prostora za smanjenje prodajnih cijena nema. Naime,
kako se u prijedlogu o povećanju trošarina iznosi da to ne mora i
značiti kako će se maloprodajna cijena korigirati na više, nameće
se zaključak kako bi se zapravo mogla smanjiti Inina prodajna
cijena što, kako se navodi u priopćenju Službe za informiranje i
odnose s javnošću INE, "u sadašnjem gospodarskom trenutku u kojem
posluje i radi INA, na žalost nije moguće".
U Ini ovaj stav obrazlažu činjenicom kako tvrdnje o padu svjetskih
cijena nafte više ne stoje jer je cijena sirove nafte u prosincu sa
10 narasla u ožujku ove godine na 13,5 dolara po barelu. Otegotna
okolnost je i rast tečaja dolara prema kuni od početka godine, ili
još bolje od posljednje promjene cijena sa 6,3 na 7 kuna za dolar.
"Poznato je da su najvećim dijelom naša plaćanja u dolarima, isto
kao i naše dugoročne devizne obveze. Dodamo li tome velika
dospjela, a nenaplaćena potraživanja koja su premašila 1,2
milijarde kuna, jasno je da jednostavno nema prostora za povećanje
trošarine na račun prodajnih cijena", kaže se u priopćenju INE.
Dapače, u INI se trenutno preračunavaju svi elementi koji utječu na
prodajne cijene derivata kako bi se eventualno Vladi uputio zahtjev
za njihovu korekciju. Takav zahtjev još uvijek nije upućen Vladi
ali se upozorava kako i dalje postoji zahtjev INE za uvođenjem
mehanizma korekcije cijena, niže ili više, u ovisnosti o kretanju
cijena nafte i naftnih derivata na svjetskom tržištu, tečaja dolara
i slično koji još uvijek nije usaglašen. Njega nije moguće
primjenjivati jer je na snazi Odluka Vlade o obveznoj prijavi
cjenika 15 dana prije primjene novih cijena.
Ina iznosi podatke iz kojih je vidljivo da se u Mađarskoj za litru
bezolovnog benzina od 95 oktana plaća 4,93 kune, u Bosni i
Hercegovini, 4,49, u Sloveniji 4,14 itd. Motorni benzin od 98
oktana u Mađarskoj je 5,19, Bosni i Hercegovini 4,68 i u Sloveniji
4,79 kuna po litri. Istovremeno u Hrvatskoj se za bezolovni benzin
od 95 oktana plaća 3,85, a za benzin od 98 oktana 4,20 kuna po
litri.
(Hina) pp do