ZAGREB, 18. ožujka (Hina) - Direktori Zagrebačkih transporata i Croatia busa Marko Kesić i Leon Sulić nisu danas došli na pregovore s radničko-sindikalnim predstavnicima vozača Zagrebačkih transporata. Sa stavovima radnika za te
pregovore novinare je upoznao Mario Iveković, zagrebački povjerenik Saveza samostalnih sindikata Hrvatske.
ZAGREB, 18. ožujka (Hina) - Direktori Zagrebačkih transporata i
Croatia busa Marko Kesić i Leon Sulić nisu danas došli na pregovore
s radničko-sindikalnim predstavnicima vozača Zagrebačkih
transporata. Sa stavovima radnika za te pregovore novinare je
upoznao Mario Iveković, zagrebački povjerenik Saveza samostalnih
sindikata Hrvatske.#L#
Sedamdesetak vozača Zagrebačkih transporata traži od Trgovačkog
suda odgodu pljenidbe kamiona Zagrebačkih transporata u korist
Croatia busa, dok se ne istraže nezakonitosti koje su, po njima,
počinjene u pretvorbi i privatizaciji Zagrebačkih transporata,
sanaciju poduzeća od Vlade, poništenje dokapitalizacije i hitnu
istragu o poslovanju Zagrebačkih transporata u posljednjih šest
godina.
Ustvrdio je da je u Zagrebačkim transportima, prilikom njihove
pretvorbe i privatizacije, prekršeno barem 50 zakona. To je po
njemu učinjeno svjesno, a glavne uloge igrali su bivši direktor
Zagrebačkih transporata Stanko Koncul, sadašnji direktor Marko
Kesić i direktor Croatia busa Leon Sulić. Protiv te trojice
Iveković je najavio podnošenje kaznene prijave zbog kaznenih djela
iz gospodarskog kriminala.
Sindikalac je ustvrdio da dva kredita koje su Zagrebački transporti
u ukupnom iznosu od 12 milijuna kuna podigli od Zagrebačke banke,
nisu bili korišteni u poduzeću, a ugovore o njima ocijenio je
fiktivnima. Budući da Transporti nisu redovito otplaćivali
kredite, Zagrebačka banka je blokirala račun Croatia busa, kao
solidarnog jamca. Nakon toga je, kaže Iveković, Marko Kesić ponovno
zadužio poduzeća za isti isnos, što je bio sulud poslovni potez.
Kesić je, drži Iveković, to namjerno učinio kako bi isprovocirao
ovrhu u korist Croatia busa, koji je na nju imao ugovorno pravo kao
jamac.
Iveković smatra da se putem relativno dobro poslujućeg Croatia
busa, kao dijela Globus grupe koj relativno dobro posluje, sada
želi od navodnih dužnika dobiti što više imovine kako bi se bar
donekle spasilo poslovno carstvo Miroslava Kutle. Najavio je da će
se radnici tome usprotiviti, fizički sprječavajući ovrhu kamiona.
Jučer je direktor Croatia busa Leon Sulić istaknuo da ga zanima samo
imovina koja je postala vlasništvo Croatia busa kao jamca
Zagrebačkim transportima za podignuti kredit. Po njemu, ta dva
poduzeća nisu ni u kakvim vlasničkim odnosima, a odbija i tvrdnje da
je sa Kesićem surađivao u korist Globus Grupe. Sud je donio rješenje
o pljenidbi pedesetak kamiona koji se nalaze u Planinskoj ulici
Pjenidba je trebala biti u ponedjeljak, ali su je radnici
spriječili.
(Hina) duk il