FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

MINISTARSTVO PROSVJETE O PRIZNAVANJU SVJEDODŽBI ZAGREBAČKE MEDRESE

ZAGREB, 16. ožujka (Hina) - Kad je prije dvije godine zagrebačka Medresa zatražila odobrenje rada i pravo javnosti, a to znači i izdavanje propisanih svjedodžbi, tada nije ispunjavala propisane uvjete za davanje odobrenja, izjavio je pomoćnik ministra prosvjete i športa prof. Ivan Janeš, zamoljen da komentira izjave čelnika SDA Hrvatske na nedavnoj konferenciji za novinstvo da Ministarstvo prosvjete ne priznaje diplome zagrebačke Medrese. "Bez ponovnog zahtjeva Medrese i izvješća da su ispunjeni uvjeti, povjerenstvo Ministarstva prosvjete i športa ne može ponovno utvrđivati ispunjenost uvjeta", dodao je Janeš.
ZAGREB, 16. ožujka (Hina) - Kad je prije dvije godine zagrebačka Medresa zatražila odobrenje rada i pravo javnosti, a to znači i izdavanje propisanih svjedodžbi, tada nije ispunjavala propisane uvjete za davanje odobrenja, izjavio je pomoćnik ministra prosvjete i športa prof. Ivan Janeš, zamoljen da komentira izjave čelnika SDA Hrvatske na nedavnoj konferenciji za novinstvo da Ministarstvo prosvjete ne priznaje diplome zagrebačke Medrese. "Bez ponovnog zahtjeva Medrese i izvješća da su ispunjeni uvjeti, povjerenstvo Ministarstva prosvjete i športa ne može ponovno utvrđivati ispunjenost uvjeta", dodao je Janeš. #L# Na spomenutoj konferenciji za novinstvo rečeno je kako se diplome završnog razreda te srednje vjerske škole u Hrvatskoj ne mogu nostrificirati, pa se stoga učenici ne mogu upisati na fakultete u Hrvatskoj, iako to mogu u drugim državama. Po riječima pomoćnika ministra, Ministarstvo nema ovlasti za priznavanje ili nepriznavanje svjedodžbi stečenih u Hrvatskoj. U ovlasti je Ministarstva priznavanje, odnosno, utvrđivanje jednakovaljanosti svjedodžaba osnovnih i srednjih škola stečenih u inozemstvu. Vjerojatno se radi o tome: priznaje li te svjedodžbe Ministarstvo znanosti, odnosno fakulteti za upis na studij, dodao je Janeš. Istodobno ističe kako ne stoji izjava da se u novim školskim udžbenicima Bošnjake kroz povijest isključivo identificira s Turcima. U udžbenicima povijesti u osnovnoj i srednjoj školi Hrvatske obrađen je osnutak Bosanske države, razvoj Bosanske države do dolaska pod tursku vlast, etnički sastav srednjovjekovne Bosne i dolazak Bosne u sastav Turskog carstva i islamizacija. "Iz navedenog je vidljivo da tu nije moglo biti identificiranja Bošnjaka s Turcima, izuzev utoliko što je Bosna bila u sastavu turske države, te su Bošnjaci bili turski državljani", ističe pomoćnik ministra. Glede izjave da se u Hrvatskoj, u sredinama gdje su Bošnjaci dominantniji, i dalje nastoji spriječiti uvođenje vjeronauka u škole, pomoćnik ministra je rekao da su te tvrdnje netočne jer se u svim školama na početku školske godine učenici mogu na temelju anketnog listića dragovoljno odlučiti za pohađanje vjeronauka one konfesionalne zajednice kojoj pripadaju te se nastoji u dogovoru s predstavnicima tih vjerskih zajednica naći najbolji model ostvarivanja školskog vjeronauka. "Ministarstvo prosvjete i športa uspješno surađuje s Islamskom zajednicom u Hrvatskoj, odnosno s Mešihatom islamske zajednice glede provođenja vjeronauka s učenicima pripadnicima islamske zajednice", izjavio je Janeš, dodavši kako vjeronauk predaju vjeroučitelji koji imaju odgovarjuću izobrazbu po odredbama Mešihata. (Hina) mb mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙