ZAGREB, 16. ožujka (Hina) - Kad je prije dvije godine zagrebačka Medresa zatražila odobrenje rada i pravo javnosti, a to znači i izdavanje propisanih svjedodžbi, tada nije ispunjavala propisane uvjete za davanje odobrenja, izjavio je
pomoćnik ministra prosvjete i športa prof. Ivan Janeš, zamoljen da komentira izjave čelnika SDA Hrvatske na nedavnoj konferenciji za novinstvo da Ministarstvo prosvjete ne priznaje diplome zagrebačke Medrese. "Bez ponovnog zahtjeva Medrese i izvješća da su ispunjeni uvjeti, povjerenstvo Ministarstva prosvjete i športa ne može ponovno utvrđivati ispunjenost uvjeta", dodao je Janeš.
ZAGREB, 16. ožujka (Hina) - Kad je prije dvije godine zagrebačka
Medresa zatražila odobrenje rada i pravo javnosti, a to znači i
izdavanje propisanih svjedodžbi, tada nije ispunjavala propisane
uvjete za davanje odobrenja, izjavio je pomoćnik ministra
prosvjete i športa prof. Ivan Janeš, zamoljen da komentira izjave
čelnika SDA Hrvatske na nedavnoj konferenciji za novinstvo da
Ministarstvo prosvjete ne priznaje diplome zagrebačke Medrese.
"Bez ponovnog zahtjeva Medrese i izvješća da su ispunjeni uvjeti,
povjerenstvo Ministarstva prosvjete i športa ne može ponovno
utvrđivati ispunjenost uvjeta", dodao je Janeš. #L#
Na spomenutoj konferenciji za novinstvo rečeno je kako se diplome
završnog razreda te srednje vjerske škole u Hrvatskoj ne mogu
nostrificirati, pa se stoga učenici ne mogu upisati na fakultete u
Hrvatskoj, iako to mogu u drugim državama.
Po riječima pomoćnika ministra, Ministarstvo nema ovlasti za
priznavanje ili nepriznavanje svjedodžbi stečenih u Hrvatskoj. U
ovlasti je Ministarstva priznavanje, odnosno, utvrđivanje
jednakovaljanosti svjedodžaba osnovnih i srednjih škola stečenih u
inozemstvu. Vjerojatno se radi o tome: priznaje li te svjedodžbe
Ministarstvo znanosti, odnosno fakulteti za upis na studij, dodao
je Janeš.
Istodobno ističe kako ne stoji izjava da se u novim školskim
udžbenicima Bošnjake kroz povijest isključivo identificira s
Turcima.
U udžbenicima povijesti u osnovnoj i srednjoj školi Hrvatske
obrađen je osnutak Bosanske države, razvoj Bosanske države do
dolaska pod tursku vlast, etnički sastav srednjovjekovne Bosne i
dolazak Bosne u sastav Turskog carstva i islamizacija. "Iz
navedenog je vidljivo da tu nije moglo biti identificiranja
Bošnjaka s Turcima, izuzev utoliko što je Bosna bila u sastavu
turske države, te su Bošnjaci bili turski državljani", ističe
pomoćnik ministra.
Glede izjave da se u Hrvatskoj, u sredinama gdje su Bošnjaci
dominantniji, i dalje nastoji spriječiti uvođenje vjeronauka u
škole, pomoćnik ministra je rekao da su te tvrdnje netočne jer se u
svim školama na početku školske godine učenici mogu na temelju
anketnog listića dragovoljno odlučiti za pohađanje vjeronauka one
konfesionalne zajednice kojoj pripadaju te se nastoji u dogovoru s
predstavnicima tih vjerskih zajednica naći najbolji model
ostvarivanja školskog vjeronauka. "Ministarstvo prosvjete i
športa uspješno surađuje s Islamskom zajednicom u Hrvatskoj,
odnosno s Mešihatom islamske zajednice glede provođenja vjeronauka
s učenicima pripadnicima islamske zajednice", izjavio je Janeš,
dodavši kako vjeronauk predaju vjeroučitelji koji imaju
odgovarjuću izobrazbu po odredbama Mešihata.
(Hina) mb mc