US-KRINKA- GD, PC, PS, PL THE WASHINGTON POST 3. III. POD KRINKOM UN-A SJEDINJENE AMERIČKE DRŽAVETHE WASHINGTON POST3. III. 1999.Pod krinkom UN-a"Ispada da američka obavještajna služba navodno nije bila zadovoljna samo pomaganjem
međunarodnim inspektorima pri otvorenom i legalnom ispitivanju iračkog oružja posebne namjene. SAD je iskoristio UN i kao krinku u cilju provođenja druge, tajne i isključivo američke operacije špijuniranja iračkih vojnih komunikacija. Sve ovo dogodilo se dok je SAD nijekao iračke optužbe da iskorištava dogovorenu UN-ovu inspekciju za svrhe američkog špijuniranja. Cijena ovih dviju operacija, koje su završene u trenutku kad je Irak ukinuo inspekcije, nakon američkog i britanskog bombardiranja prošloga prosinca, procjenjuju se tek sada. Moglo bi se tvrditi da je špijuniranje tajni navodnog iračkog nuklearnog, kemijskog i biološkog oružja toliko hitno da opravdava gotovo sva pretjerivanja. Taj cilj opravdao bi veliku političku cijenu koja bi se mogla pojaviti nakon nesmotrenog razotkrivanja. Da se ne spominje šteta nanesena iscrpljenoj, ali i dalje prisutnoj UN-ovoj obvezi, koju su potpisali američki agenti, da se ne uzimaju
SJEDINJENE AMERIČKE DRŽAVE
THE WASHINGTON POST
3. III. 1999.
Pod krinkom UN-a
"Ispada da američka obavještajna služba navodno nije bila
zadovoljna samo pomaganjem međunarodnim inspektorima pri
otvorenom i legalnom ispitivanju iračkog oružja posebne namjene.
SAD je iskoristio UN i kao krinku u cilju provođenja druge, tajne i
isključivo američke operacije špijuniranja iračkih vojnih
komunikacija. Sve ovo dogodilo se dok je SAD nijekao iračke optužbe
da iskorištava dogovorenu UN-ovu inspekciju za svrhe američkog
špijuniranja. Cijena ovih dviju operacija, koje su završene u
trenutku kad je Irak ukinuo inspekcije, nakon američkog i
britanskog bombardiranja prošloga prosinca, procjenjuju se tek
sada.
Moglo bi se tvrditi da je špijuniranje tajni navodnog iračkog
nuklearnog, kemijskog i biološkog oružja toliko hitno da opravdava
gotovo sva pretjerivanja. Taj cilj opravdao bi veliku političku
cijenu koja bi se mogla pojaviti nakon nesmotrenog razotkrivanja.
Da se ne spominje šteta nanesena iscrpljenoj, ali i dalje prisutnoj
UN-ovoj obvezi, koju su potpisali američki agenti, da se ne uzimaju
naputci od vlastitih vlada ili da se njima ne podnose izvješća.
No prva zamisao operacije nije bila ispitivanje iračkog oružja za
masovno uništavanje. Bila je zamišljena u cilju prodiranja u
određene vidove iračkih komunikacija, s različitim računicama o
cijeni i opasnostima, a koristi od njih na kraju bi gotovo sigurno
bile manje čak i u slučaju da su u potpunosti ostvarene.
Ima toga još u vezi s ovim otrcalim iskorištavanjem UN-a. Rezultat
pridonosi poteškoćama s kojima se suočava SAD kao i ostali koji
smišljaju neki drugi način za nadgledanje razvoja oružja, koji bi
zamijenio onaj izgubljen u prosincu. Nikakav ostvarivi nadomjestak
za inspekcije UN-a, nesavršene kakve već jesu, nije pronađen.
Najnovija razotkrivanja trebala bi pooštriti i pitanje jesu li
obavještajne službe tiho prodrle i u ostale UN-ove agencije.
Uvjeravanje glasnogovornika State Departmenta da se na UNSCOM
'nije nikada gledalo kao na primjer' dosta je nezgrapno.
Ono što se dogodilo nije moralni zločin nego velika pogreška koja
posrnuloj američkoj politici nanosi dodatnu sramotu", stoji u
uvodniku lista.