FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RASPRAVA O ŠKOLSTVU - VEĆA IZDVAJANJA ZA ŠKOLU 21. STOLJEĆA

ZAGREB, 26. veljače (Hina) - Predstavnici školskih sindikata, oporbenih stranaka i školskih udruga ocijenili su na danas održanoj javnoj raspravi o školstvu da su izdvajanja iz državnoga proračuna nedostatna da se hrvatsko školstvo približi europskim školskim procesima, posebice projektu škole za 21. stoljeće. Javnu raspravu u Europskom domu organizirala je Ženska inicijativa Hrvatske narodne stranke, a otvorila ju je Vesna Pusić, predsjednica Stručnog savjeta HNS-a, kratkom raspravom o stanju u školstvu.
ZAGREB, 26. veljače (Hina) - Predstavnici školskih sindikata, oporbenih stranaka i školskih udruga ocijenili su na danas održanoj javnoj raspravi o školstvu da su izdvajanja iz državnoga proračuna nedostatna da se hrvatsko školstvo približi europskim školskim procesima, posebice projektu škole za 21. stoljeće. Javnu raspravu u Europskom domu organizirala je Ženska inicijativa Hrvatske narodne stranke, a otvorila ju je Vesna Pusić, predsjednica Stručnog savjeta HNS-a, kratkom raspravom o stanju u školstvu. #L# Vinko Filipović, predsjednik sindikata "Preporod", drži da je politika vlasti prema školstvu nepromijenjena od 1990. Svaki novi ministar obećaje dvije stvari - izradu koncepcije hrvatske škole i rasterećenje učenika, dakle, ono što ne košta i što se u osam godina nije našlo na saborskoj raspravi, kazao je. Podsjetio je da se za školstvo u Hrvatskoj izdvaja 2,29 posto BDP-a. Zemlje Europske unije izdvajaju 5 posto, tranzicijske od 4 do 4,5 posto, a primjerice Albanija izdvaja 3,2 posto. Kao izniman problem izdvojio je manjak stručnih nastavnika u školama, kojih po sindikalnoj procjeni nedostaje oko 5 tisuća ili 14 posto. Pitanje koncepcije hrvatskoga školstva je političko, a ne stručno pitanje, zaključio je Filipović poručivši da realnih temelja za kvalitetnu reformu neće biti sve dok se na "Pantovčaku ili u Ministarstvu financija ne odluči izdvojiti 4,5 posto BDP-a za školstvo". Dragutin Rosandić, predsjednik Hrvatskog školskog vijeća u ostavci, drži da je odnos prema školstvu "voluntaristički, impresionistički, na nivou pamfletskih napisa". S druge stane, nema niti jedne institucije koja sustavno i stručno prati razvoj hrvatskoga školstva. Po njegovu mišljenju, hrvatska škola ne treba biti predmet bavljenja pojedine stranke, jer je ona od nacionalnog interesa, pa se stoga koncepcija razvoja treba donijeti nacionalnim konsenzusom. Hrvoje Vrgoč, predsjednik Hrvatskog pedagoško-književnog zbora, također traži donošenje "nacionalnog dokumenta" o razvoju školstva koji će podržati sve političke stranke. Zauzeo se za decentralizaciju i depolitizaciju školstva, u kojemu "kriteriji za ministre i ravnatelje neće biti stranačka podobnost, već stručnost". (Hina) mb im

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙