ZAGREB, 23. veljače (Hina) - U sklopu promocije hrvatske turističke ponude u 1999., Hrvatsku će posjetiti ukupno 1175 inozemnih turističkih novinara. Najviše njih doputovat će iz Njemačke, Italije, Austrije, Slovenije, Češke, Velike
Britanije, Francuske, Nizozemske, Madžarske i Poljske, istaknuli su u Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ).
ZAGREB, 23. veljače (Hina) - U sklopu promocije hrvatske turističke
ponude u 1999., Hrvatsku će posjetiti ukupno 1175 inozemnih
turističkih novinara. Najviše njih doputovat će iz Njemačke,
Italije, Austrije, Slovenije, Češke, Velike Britanije, Francuske,
Nizozemske, Madžarske i Poljske, istaknuli su u Hrvatskoj
turističkoj zajednici (HTZ). #L#
Većina novinara na studijsko putovanje u Hrvatsku dolazi prije
početka turističke sezone, kako bi svojim reportažama na vrijeme
potaknula potražnju sunarodnjaka za hrvatska turistička
odredišta.
Trenutačno, u organizaciji HTZ-a, na Plitvičkim jezerima boravi
ekipa talijanskog "L'Aironea", koja za sljedeće izdanje toga
turističkoga časopisa priprema opširnu reportažu o hrvatskom
nacionalnom parku. Projekt o tom parku, pod nazivom "Četiri
godišnja doba na Plitvicama", priprema i češka televizija, čija
ekipa ovih dana radi na "zimskom" dijelu reportaže.
Čitavu veljaču Hrvatskom putuje britanski turistički novinar
Jonathan Borsfield, koji priprema stranice o Hrvatskoj za novo
izdanje jednog od najčitanijih turističkih vodiča u Velikoj
Britaniji - "Rought Guide". On ujedno skuplja materijal za
specijalno izdanje "Rought Guide Croatia", koje bi se na tržištu
trebalo pojaviti 2000. godine. Tijekom riječkog karnevala,
nizozemska producentska kuća snimala je reportaže o karnevalskim
običajima Primorja.
Od 24. veljače do 3. ožujka u Hrvatskoj će boraviti 25 izraelskih
turoperatora i novinara, a u planu su još četiri velika studijska
putovanja na teme "Sportska ponuda u Hrvatskoj" u srednjoj i južnoj
Dalmaciji, "Agroturizam, gastronomija i ribarenje" u Istri i na
Kvarneru, "Nacionalni parkovi" i "Vina". Na ta putovanja od travnja
do lipnja HTZ planira pozvati po 15 do 30 inozemnih turističkih
novinara.
Osim izravne promidžbe u vrijeme odlučivanja o mjestu odmora,
dodatna korist od studijskih putovanja jest ta što pozvani novinari
ukazuju i na slabosti u domaćoj turističkoj ponudi. Prošle je
godine u Hrvatskoj bilo otprilike 700 inozemnih turističkih
novinara koji su bili oduševljeni prirodnim ljepotama,
gostoljubivošću, kuhinjom i izletničkom ponudom. No, bilo je i
kritika i to najviše na račun smještajnih kapaciteta i cijena,
riječi su voditeljice odnosa s javnošću HTZ-a Jasne Marić.
(Hina) sab sbo