FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FR-LIBERATION 15.2.OCDE I KORUPCIJA

FR-O-I-korupcija-Kriminal-Makrogospodarstvo-Tržište/cijene-Organizacije/savezi FR-LIBERATION 15.2.OCDE I KORUPCIJA FRANCUSKALIBERATION15. II. 1999.'Nikada tako srdita i nestrpljiva javnost'Pierre Haski razgovarao je s Peterom Eigenom, predsjednikom nevladine udruge Transparency International sa sjedištem u Njemačkoj, koja se djelatno bori protiv gospodarske korupcije, a potaknula je donošenje konvencije OCDE-a (Organizacija za gospodarsku suradnju i razvitak) o zabrani podmićivanja koja danas stupa na snagu u jedanaest od dvadeset i devet zemalja OCDE-a, kojima će se pridružiti i Francuska: " - Kakvo je značenje OCDE-ova ugovora?= On je tek dio rješenja jer se odnosi samo na davatelja mita: od danas će podmićivanje u inozemstvu biti zločin za svako poduzeće u državama potpisnicama. To neće riješiti sve, ali će prekinuti s običajem prema kojemu je bilo normalno dati mito da bi se dobio ugovor. Bilo je čak zemalja kao što su Indonezija, Nigerija i Kina gdje je to bilo toliko uobičajeno da je za stranu tvrtku bilo glupo ne podmićivati. Ubuduće ćemo se boriti protiv takvog koncepta: postoji gotovo opći konsenzus oko mišljenja da je korupcija postala prava rak-rana društva i da ju treba uništiti, čak i izvan državnih
FRANCUSKA LIBERATION 15. II. 1999. 'Nikada tako srdita i nestrpljiva javnost' Pierre Haski razgovarao je s Peterom Eigenom, predsjednikom nevladine udruge Transparency International sa sjedištem u Njemačkoj, koja se djelatno bori protiv gospodarske korupcije, a potaknula je donošenje konvencije OCDE-a (Organizacija za gospodarsku suradnju i razvitak) o zabrani podmićivanja koja danas stupa na snagu u jedanaest od dvadeset i devet zemalja OCDE-a, kojima će se pridružiti i Francuska: " - Kakvo je značenje OCDE-ova ugovora? = On je tek dio rješenja jer se odnosi samo na davatelja mita: od danas će podmićivanje u inozemstvu biti zločin za svako poduzeće u državama potpisnicama. To neće riješiti sve, ali će prekinuti s običajem prema kojemu je bilo normalno dati mito da bi se dobio ugovor. Bilo je čak zemalja kao što su Indonezija, Nigerija i Kina gdje je to bilo toliko uobičajeno da je za stranu tvrtku bilo glupo ne podmićivati. Ubuduće ćemo se boriti protiv takvog koncepta: postoji gotovo opći konsenzus oko mišljenja da je korupcija postala prava rak-rana društva i da ju treba uništiti, čak i izvan državnih granica. Mislimo da će ovaj ugovor imati velik utjecaj: oduzet će argument onim poduzećima koja su davala mito tvrdeći da to čine zato što to čine i njihovi takmaci. Od sada će to biti zločin i za njihove suparnike. Ugovor također prisiljava države da ispitaju svoje porezne zakone. U Francuskoj prijedlog zakona predviđa dokidanje mogućnosti da se mito odbije od poreza, što je do sada bilo zakonito. Moram reći da sam bio razočaran što Francuska odugovlači s potvrđivanjem ugovora, iako su mi rekli da je riječ samo o vremenskom rasporedu u parlamentu. Sramota je što Francuska nije u prvim redovima. - Sumnjičavci će reći da je to lijep tekst, ali da njegova provedba neće biti laka... Tko će nadzirati njegovu provedbu? = Zapravo, s korupcijom se ne može boriti samo putem zakona. Trenutno s OCDE-om pripremamo nastavak projekta koji će biti načinjen po ugledu na financijsku skupinu u sklopu G7 za nadzor nad pranjem novca od prodaje droge. Ugovor će se morati proširiti na nekoliko zemalja izvan OCDE-a. Tako je Južnoafrička Republika nedavno izjavila da će ga potpisati. (...) - No u ovo doba velikog suparništva, mislite li doista da se države žele boriti s korupcijom ili to čine samo na riječima? = Vjerujem da je došlo do osvješćivanja. U Njemačkoj je bilo normalno da poduzeća za javne radove podmite gradonačelnika ako žele dobiti ugovor. Kad su političari govorili o borbi s korupcijom, to je bilo jako licemjerno. Isto se događalo u Francuskoj s financiranjem stranaka itd. Sve se to dugo podnosilo, ali imam osjećaj da javnost i čelnici koji su bolje obaviješteni o korupciji, nisu nikada bilo tako srditi i nestrpljivi. Iako neki upozoravaju na korupciju samo da bi prevarili, oni će biti žrtve vlastita govora jer pridonose njezinu neprihvaćanju! - Za podmićivanje je potrebno dvoje: kako se odnositi prema onome koji prima mito? = U mnogim zemljama u razvoju i u tranziciji, postoji jaka svijest o šteti koju nanosi korupcija. Neki afrički čelnici danas misle da je korupcija jedan od čimbenika gospodarskog zaostajanja njihova kontinenta. Treba im omogućiti da djeluju. Razradili smo način provjere sustava kako bismo otkrili njegove slabosti. Je li riječ o slabostima u pravosuđu, glasilima, javnim natječajima? Održavamo sjednice s vladama, uglavnom u južnim i istočnim zemljama preko 70 naših ogranaka u pojedinim državama. - Primjerice? = U Argentini smo poslali naše članove pred zgradu općine da pitaju sve osobe koje su iz nje izlazile, je li tko pokušao tražiti od njih mito. Rezultati su bili anonimni i priopćili smo ih gradonačelniku: 'Od 120 osoba koje su danas posjetile vaše urede, 115 ih je moralo dati mito, što mislite učiniti?'... Ako nas gradonačelnik ne bude htio poslušati i bude se ponio prema nama kao prema Don Quijoteu, obratit ćemo se tisku... U Ugandi, skupine uličnih glumaca posjetit će sela i protumačiti ljudima da postoji način za borbu protiv korupcije i da ju ne moraju prihvatiti kao neizbježnost. Dobili smo poziv od predsjednika šesterih afričkih država i gradonačelnika velikih istočnoeuropskih gradova da uvedemo kod njih ono što mi zovemo 'ugovor o poštenju', prema kojemu se svi koji se jave na javni natječaj obvezuju da neće davati mito, a ako ih se u tome uhvati, izlažu se velikoj opasnosti. - Sve veću prijetnju predstavlja kriminaliziranje zemalja poput Albanije i, donekle, Rusije. Kako se boriti s time? = To je stvarnost u mnogim zemljama. Pogledajte Nigeriju gdje je danas jako teško naći poštenog dužnosnika. Moramo organizirati saveze između civilnog društva, privatnog sektora i država. Često su ove zadnje najveći problem... No bez države nema rješenja. Isto je i s privatnim sektorom: on je zainteresiran za neiskvareno društvo, ali je spreman sudjelovati u pokvarenom sustavu u interesu svojih dioničara. Dakle, sve nade polažemo u civilno društvo. Poteškoća je što u mnogim zemljama ne postoji organizirano građansko društvo, kao u Kini, gdje gotovo uopće nismo nazočni, ili u Indoneziji gdje tek počinjemo djelovati. U Rusiji i Ukrajini također smo jako slabi, jer moramo naći pojedince koji su spremni otvoreno govoriti o ovim problemima i vjerodostojne i pouzdane skupine koje su neovisne o političkim strankama. - Odakle vam stiže novac? = Trećina dolazi iz privatnog sektora, trećina od privatnih zaklada, a trećina od agencija za razvitak poput francuske koja je financirala djelovanje u Beninu, ali i u Skandinaviji, Švicarskoj, Velikoj Britaniji, SAD-u i Kanadi."

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙