ZAGREB, 12. veljače (Hina) - Posjet hrvatskog predsjednika dr. Franje Tuđmana Turskoj pobudio je osobito zanimanje za ovu državu -ovisno o pogledištu - na razdjelnici ili spojnici kontinenata. U nas se s iznenađenjem "otkriva" da je
Turska, među ostalim, i nova brodograđevna sila, obaještava stručni časopis Brodogradnja pozivajući se na The Naval Architect. L#L Pri spomenu Turske prije će se pomisliti na turističke znamenitosti, slastice i džamije, negoli na njezinu brodogradnju, premda brodograđevna industrija te zanimljive zemlje na razmeđi Azije i Europe ima prilično dugu povijest. U proteklih desetak godina, stoji u nastavku, turska se brodogradnja pojavljuje kao umjerena ali zapažena brodograđevna sila. I još jedna zanimljivost - šest velikih brodogradilišta smješteno je u zaljev koji se zove Tuzla. Umjerena cijena gradnje brodovlja magnet je za brodovlasnike, kaže se u nastavku napisa "Turska - nova brodograđevna sila". Promatrači tvrde da je turska brodograđevna industrija dobro organizirana, te usmjerena na gradnju manjih i srdenje velikih brodova. Uz to, turska brodogradilišta kad je riječ o rokovima isporuke ne zaostaju za takmacima. Velika količina opreme dolazi iz Europske unije, čelik dijelom iz Rumunjske, Rusije i Ukrajine. Proizvođač boja tvrtka Jotun oko 60 posto svojih
ZAGREB, 12. veljače (Hina) - Posjet hrvatskog predsjednika dr.
Franje Tuđmana Turskoj pobudio je osobito zanimanje za ovu državu -
ovisno o pogledištu - na razdjelnici ili spojnici kontinenata. U
nas se s iznenađenjem "otkriva" da je Turska, među ostalim, i nova
brodograđevna sila, obaještava stručni časopis Brodogradnja
pozivajući se na The Naval Architect. L#L
Pri spomenu Turske prije će se pomisliti na turističke
znamenitosti, slastice i džamije, negoli na njezinu brodogradnju,
premda brodograđevna industrija te zanimljive zemlje na razmeđi
Azije i Europe ima prilično dugu povijest. U proteklih desetak
godina, stoji u nastavku, turska se brodogradnja pojavljuje kao
umjerena ali zapažena brodograđevna sila. I još jedna zanimljivost
- šest velikih brodogradilišta smješteno je u zaljev koji se zove
Tuzla. Umjerena cijena gradnje brodovlja magnet je za
brodovlasnike, kaže se u nastavku napisa "Turska - nova
brodograđevna sila". Promatrači tvrde da je turska brodograđevna
industrija dobro organizirana, te usmjerena na gradnju manjih i
srdenje velikih brodova. Uz to, turska brodogradilišta kad je riječ
o rokovima isporuke ne zaostaju za takmacima. Velika količina
opreme dolazi iz Europske unije, čelik dijelom iz Rumunjske, Rusije
i Ukrajine. Proizvođač boja tvrtka Jotun oko 60 posto svojih
proizvoda za potrebe brodogradnje plasira u Turskoj na čijem tlu su
smještene i dvije Jotun-ove tvornice. Turska je privlačno tržište i
za proizvođače diesel motora. Najveći broj brodogradilišta u
privatnom je vlasništvu što govori o visokom stupnju poduzetničke
filozofije. Državnim brodogradilištima, međutim, bar protekle
godine, nisu cvjetale ruže. Brodogradilište Madenci na crnomorskoj
obali, najbolje je u Turskoj, a tomu u prilog svjedoče osigurani
poslovi za ugledne inozemne naručioce. Turska ima i najveći broj
remontnih brodogradilišta u istočnom Sredozemlju - najvažnija su
Gemek i, naravno, nezaobilazna Tuzla.
(Hina) ld ld