FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SLOVENIJA: NEIZVJESNOST O MAĐARSKOM INTERESU ZA LUKU KOPER

LJUBLJANA, 7. veljače (Hina) - Posjet mađarskog premijera Viktora Orbana Sloveniji nije dao konačni odgovor na pitanje koje je najviše zanimalo njegove domaćine, hoće li naime luka Koper postati glavna baza za prekomorski izvoz mađarskih roba.
LJUBLJANA, 7. veljače (Hina) - Posjet mađarskog premijera Viktora Orbana Sloveniji nije dao konačni odgovor na pitanje koje je najviše zanimalo njegove domaćine, hoće li naime luka Koper postati glavna baza za prekomorski izvoz mađarskih roba. #L# Orban je u Ljubljani uz Koper i Rijeku kao otvorene opcije naveo i rumunjsku Constanzu, jednako kao što je Orbanov prethodnik Gyula Horn prošle godine prilikom susreta s Janezom Drnovšekom i Romanom Prodijem spominjao Trst. Mađarske će vlasti, najavio je Orban, strategiju o tome koliko tereta i u koje luke usmjeriti donijeti do kraja godine. Koper je ranijih godina, kako priznaju i slovenski prometni stručnjaci, osvojio dobar dio tereta Rijeke uglavnom zbog krizne situacije u kojoj je bila Hrvatska, ali se definitivno potvrdio kao glavna "austrijska" luka. Lani je vlada konačno kroz parlament progurala i zakon o ekonomskim zonama koji omogućava lakše poslovno djelovanje stranih poduzeća u Kopru, ali mu nije uspjelo dobiti status europskog pristaništa, što je blokirala Italija. Upravo su međutim ovih dana krenuli novi prometni impulsi iz Ljubljane prema Italiji, a u petak će u Rimu boraviti i predstavnici ministarstva prometa. Glavni je cilj razgovora, a o tome je u petak bilo riječi i s predsjednikom pokrajinske vlade Friuli-Giulia Robertom Antonionijem, aktiviranje projekata i sredstava iz fondova Interreg i Crossborder (ukupno 70 milijardi lira). Riječ je o projektima zajedničke talijansko-slovenske radarske kontrole kretanja brodova u sjevernom Jadranu i nekim drugim priojektima regionalne suradnje. Mnogo je međutim ambiciozniji plan o gradnji brze željezničke pruge između Trsta i Ljubljane (preko Divače i Postojne). Stvar je trenutno u fazi izrade studije o ekonomskoj opravdanosti. Jer gradnja takve pruge na kojoj bi vlakovi razvijali brzine od 250 kilometara na sat stajala bi oko 1 milijardu eura, a trajala najmanje deset godina. Gradila bi se međutim sredstvima Europske unije, kao dio trase na transeuropskom 5. koridoru kojim se jednom suvremenim prometnicama planiraju povezati Španjolska, južna Francuska, sjeverna Italija i Ukrajina. Na neki način radi se o konkurentskom projektu trasi Pariz-Berlin-Varšava-Moskva. Rim je spreman uložiti 300 milijardi lira. Upravo u slabom stanju investicija na području željezničke infrastrukture leži i prednost Rijeke u odnosu na Koper kad je riječ o teretima iz Mađarske, priznaju u Ljubljani. Između dviju država još ne postoji neposredna željeznička veza, a na investicije u autoceste troši se deset puta više nego u željeznice i pruge. (Hina) fl sd

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙