FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

MEĐUNARODNI POMORSKI URED O PIRATSKIM NAPADIMA U 1998.

KUALA LUMPUR, 3. veljače (Hina/AP)- Broj piratskih napada na svjetskim morima u prošloj je godini opao, ali su napadači postali sofisticiraniji i nasilniji, navodi se u izvješću za 1998. koji je u srijedu objavio Međunarodni pomorski ured (IMB).
KUALA LUMPUR, 3. veljače (Hina/AP)- Broj piratskih napada na svjetskim morima u prošloj je godini opao, ali su napadači postali sofisticiraniji i nasilniji, navodi se u izvješću za 1998. koji je u srijedu objavio Međunarodni pomorski ured (IMB).#L# Prošle je godine zabilježeno 198 piratskih napada, ili 20 posto manje nego u 1997. kada ih je bilo 247, navodi se u izvješću. Taj se pad pripisuje pojačanim mjerama sigurnosti koje su vlasnici i kapetani uveli na brodovima. Tamnija strana izvješća govori da je u piratskim napadima ubijeno 67 pomoraca, a veliki broj ih je ozlijeđen. U 1997. ubijen je 51 pomorac. Broj pomoraca koji su uzeti za taoce također je u velikom porastu od 1995. i iznosi nekoliko stotina. Izvješće za 1998. objavio je regionalni centar IMB-a u Kuala Lumpuru koji od 1991. vodi evidenciju o napadima modernih morskih pirata, čiji se broj u tom razdoblju udvostručio. "Pirati postaju sve nasilniji. Prije nekoliko godina ukrali bi teret, opljačkali brodski sef i članove posade, a danas ukradu cijeli brod i pobiju posadu", kaže autor izvješća, voditelj malezijskog centra IMB-a Noel Choong. Moderni morski pljačkaši više se ne zadovoljavaju radio opremom ili mrežama s ribarskih brodova, njihovi su ciljevi postali tankeri, brodovi za rasuti teret i drugi teretni brodovi. Teško naoružani upadaju na brod, uzimaju posadu za taoce i traže otkup, a ponekad ukradu i cijeli brod. "Sve dok postoje kupci za ilegalni teret, pirati će nastaviti otimati brodove", ocjenjuje se u izvješću Međunarodnog pomorskog ureda, sa sjedištem u Londonu. U 1998. je oteto ukupno 15 brodova, većinom na jugoistoku Azije, gdje se nalaze brojni otoci i moreuzi. Brodovi su najranjiviji dok plove uskim prolazima između otoka, koji piratima i njihovim brzim gliserima nude idealna skloništa. Južnokinesko more i dalje ostaje najopasnije područje, ocjenjuje E.O. Agbakoba, voditelj Odjela za pomorsku sigurnost Međunarodne pomorske organizacije, specijalizirane agencija UN-a čije je sjedište također u Londonu. Prije dva mjeseca, pirati su ubili i bacili preko ograde sva 23 člana posade broda za rasuti teret M.V. Cheung Son u Južnokineskom moru, navodi izvještaj IMB-a. Dio njihovih tijela pronašli su kineski ribari. Kineske su vlasti uhitile sedam osumnjičenih, ali brod, koji je plovio pod panamskom zastavom, ni do danas nije pronađen. Zamjenik direktora IMB-a Jayant Abhyankar optužuje Kinu da potpomaže pirate pretvarajući azijske pomorske putove u noćnu moru za brodare i pomorce. Argumentirajući tvrdnju da kineske vlasti gledaju kroz prste piratima, on je spomenuo slučaj malezijskog tankera Petro Ranger, koji je otet u 1998. i pronađen na kineskom otoku Hainan. Iako su pirati, brod i posada pronađeni netaknuti, piratima nije suđeno i oni su vraćeni u svoju domovinu Indoneziju. Pomorski putovi izvan Azije su daleko sigurniji, ali ni oni nisu lišeni opasnosti. U siječnju 1998. pirati naoružani poluatomatskim puškama ukrcali su se na tanker ispred obala Brazila. U napadu su ranili nekoliko brodskih časnika, uzeli brodski sat i opljačkali kapetanovu kabinu, prije nego što ih je uhitila policija. Međunarodni pomorski ured upozorava da će azijska gospodarska kriza vjerojatno povećati broj piratskih napada u 1999. U izvješću se posebno izdvaja opasnost koja prijeti u vodama Indonezije, zemlje najteže pogođene krizom, između čijih 13.000 otoka vode ključni pomorski prolazi koji povezuju Aziju i Europu. (Hina) dh ii

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙