ZAGREB, 28. siječnja (Hina) - Hrvatske turističke tvrtke trebale bi se što prije pripremiti za poslovanje s jedinstvenom europskom valutom eurom i odlučiti o politici cijena na turističkom tržištu zemlja Europske monetarne unije (EMU)
za iduću sezonu, istaknuto je na današnjem predavanju na temu "Euro i turizam" održanom u Zagrebu u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
ZAGREB, 28. siječnja (Hina) - Hrvatske turističke tvrtke trebale bi
se što prije pripremiti za poslovanje s jedinstvenom europskom
valutom eurom i odlučiti o politici cijena na turističkom tržištu
zemlja Europske monetarne unije (EMU) za iduću sezonu, istaknuto je
na današnjem predavanju na temu "Euro i turizam" održanom u Zagrebu
u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ). #L#
Zamjena nacionalnih valuta zemalja članica EMU eurom imat će
utjecaja i na hrvatsko gospodarstvo, osobito na turizam. Uz potrebu
tehničkoga prilagođavanja, njegovo će uvođenje bitno utjecati i na
poslovnu strategiju domaćih tvrtki, kazao je direktor Glavnog
ureda Hrvatske turističke zajednice Marijan Bulat, ističući da
euro nije samo izazov, nego i šansa hrvatskom turizmu.
Naime, od početka godine euro se koristi kao sredstvo
bezgotovinskog plaćanja, a 50 posto svih plaćanja u turizmu u
Europskoj uniji obavlja se upravo na taj način. Brže prilagođavanje
poslovanju s eurom nameće i činjenica da su turisti iz zemalja EMU u
Hrvatskoj lani ostvarili 13,5 milijuna noćenja ili 52 posto ukupnih
inozemnih noćenja. Također, poslovni partneri tih zemalja svoje su
poslovanje prilagodili monetarnoj promjeni, omogućivši
bezgotovinsko plaćanje u novoj europskoj valuti i ističući dvojne
cijene.
Vođenje monetarne politike centralizirano je u Europskoj
središnjoj banci, pa nacionalne središnje banke više nemaju
mogućnost devalviranja svojih valuta radi postizanja veće
konkurentnosti na međunarodnom turističkom tržištu. To bi, uz
lakšu usporedivost cijena izraženih i u euru, moglo kratkoročno
povećati cjenovnu konkurentnost hrvatskog turističkog proizvoda
na tržištu tih zemalja.
Po mišljenju direktora Odjela za istraživanje i prognoze HTZ-a mr.
Tihomira Stučka, prihod od mogućeg povećanog turističkog prometa
trebalo bi usmjeriti u investicije, kako bi u srednjoročnom
razdoblju postignutu konkurentnost Hrvatska održala kvalitetom
domaćeg proizvoda.
O monetarnoj politici zemalja EMU, o svim etapama uvođenja eura te
mogućnostima koje ono pruža govorio je i stručni savjetnik
Direkcije za istraživanje Hrvatske narodne banke Vedran Šošić.
(Hina) sab sbo