FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: EURO - IZAZOV I ŠANSA HRVATSKOM TURIZMU

ZAGREB, 28. siječnja (Hina) - Hrvatske turističke tvrtke trebale bi se što prije pripremiti za poslovanje s jedinstvenom europskom valutom eurom i odlučiti o politici cijena na turističkom tržištu zemlja Europske monetarne unije (EMU) za iduću sezonu, istaknuto je na današnjem predavanju na temu "Euro i turizam" održanom u Zagrebu u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
ZAGREB, 28. siječnja (Hina) - Hrvatske turističke tvrtke trebale bi se što prije pripremiti za poslovanje s jedinstvenom europskom valutom eurom i odlučiti o politici cijena na turističkom tržištu zemlja Europske monetarne unije (EMU) za iduću sezonu, istaknuto je na današnjem predavanju na temu "Euro i turizam" održanom u Zagrebu u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ). #L# Zamjena nacionalnih valuta zemalja članica EMU eurom imat će utjecaja i na hrvatsko gospodarstvo, osobito na turizam. Uz potrebu tehničkoga prilagođavanja, njegovo će uvođenje bitno utjecati i na poslovnu strategiju domaćih tvrtki, kazao je direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Marijan Bulat, ističući da euro nije samo izazov, nego i šansa hrvatskom turizmu. Naime, od početka godine euro se koristi kao sredstvo bezgotovinskog plaćanja, a 50 posto svih plaćanja u turizmu u Europskoj uniji obavlja se upravo na taj način. Brže prilagođavanje poslovanju s eurom nameće i činjenica da su turisti iz zemalja EMU u Hrvatskoj lani ostvarili 13,5 milijuna noćenja ili 52 posto ukupnih inozemnih noćenja. Također, poslovni partneri tih zemalja svoje su poslovanje prilagodili monetarnoj promjeni, omogućivši bezgotovinsko plaćanje u novoj europskoj valuti i ističući dvojne cijene. Vođenje monetarne politike centralizirano je u Europskoj središnjoj banci, pa nacionalne središnje banke više nemaju mogućnost devalviranja svojih valuta radi postizanja veće konkurentnosti na međunarodnom turističkom tržištu. To bi, uz lakšu usporedivost cijena izraženih i u euru, moglo kratkoročno povećati cjenovnu konkurentnost hrvatskog turističkog proizvoda na tržištu tih zemalja. Po mišljenju direktora Odjela za istraživanje i prognoze HTZ-a mr. Tihomira Stučka, prihod od mogućeg povećanog turističkog prometa trebalo bi usmjeriti u investicije, kako bi u srednjoročnom razdoblju postignutu konkurentnost Hrvatska održala kvalitetom domaćeg proizvoda. O monetarnoj politici zemalja EMU, o svim etapama uvođenja eura te mogućnostima koje ono pruža govorio je i stručni savjetnik Direkcije za istraživanje Hrvatske narodne banke Vedran Šošić. (Hina) sab sbo

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙