FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA SVIJET-ZRAČNI PROMET

HNA0010 4 VP 584 Hina Opći servis SVIJET-SPN SERVIS POSEBNIH NASLOVA SVIJET-ZRAČNI PROMET Nadnaslov:Sukob glede liberalizacije u međunarodnom zračnom prometu Naslov: Amerika protiv ostatka svijeta Podnaslov:Dok su na Generalnoj skupštini Međunarodnog udruženja zračnog prometa Amerikanci tražili potpuno otvaranje zračnog prometa za međunarodnu konkurenciju, Europljani su zatražili "realističnu" i "postupnu" politiku kako ih ne bi progutale velike američke kompanije Piše: Isabel MALSANG, AFP DALLAS - Ponor koji razdvaja američke zrakoplovnih kompanije od njihovih konkurenata iz ostatka svijeta, izišao je na vidjelo i tijekom generalne skupštine IATA-e u Dallasu, unatoč zajedničkoj analizi uzroka krize u zračnom prometu, zbog koje su 222 kompanije članice IATA-e izgubile više od 14 milijardi dolara u 4 godine. Amerikanci su se zauzimali za nastavak liberalizacije i proširenje bilateralnih sporazuma u tom području, dok su Europljani, koje podržavaju male nacionalne kompanije, tražili "realističnu"i "postupnu" politiku kako ih ne bi "progutale" velike kompanije. Svi su se složili da su korjeni krize, već izloženi tijekom posljednje generalne skupštine IATA-e: prenatrpani kapaciteti, pad prometa i pretjerano oporezivanje (posebno zračnih luka). Juergen Weber, predsjednik njemačke kompanije Lufthansa, živo je reagirao na žestoki govor američkog sekretara za transporte Federica Pene na 49. generalnoj skupštini Međunarodnog udruženja zračnog prometa (IATA), koji je tražio ponovo potpuno otvaranje zračnog prostora za međunarodnu konkurenciju. "Amerika nije cijeli svijet i svijet se ne može svesti na Sjevernu Ameriku", izjavio je Webwer, tijekom rasprave o budućim usmjerenjima međunarodnog zrakoplovstva. Hernam de Croo, bivši belgijski ministar za promet i predsjednik "Comite des Sages" (Komitet mudraca) o zračnom prometu, kojeg je postavila Europska komisija, priznao je u sklopu rasprave da će "pretekcionizam u zračnom prometu pomoći kompanijama u preživljavanju, ali se od toga neće moći živjeti". "Jedina mogućnost je dobro organizirana konkurencija, ali treba vremena", rekao je on. Ne otkrivajući zaključke Komisije mudraca u pogledu subvencija zračnim kompanijama, Croo je priznao postojanje podjela među Europljanima glede metoda koje treba prihvatiti kako bi se izašlo iz krize. Međunaslov: Podjele u europskom taboru Ta tema dijeli Europu na klan liberala, koje vodi privatna kompanija British Airways - koja se opire svim vrstama pomoći država i na klan državnih kompanija, među kojima je Air France - koji traže pravo na "rekapitalizaciju" njihovih glavnih dioničara, država. Izvešće "Komisije mudraca" će biti predstavljeno u siječnju, najavio je Croo. Šef Lufthanse je ocijenio da američko viđenje svjetskog zračnog prometa "nije nimalo realistično". Poput Johna Robsona, člana "komisije za jaku i konkurentnu aeronautičku industriju" koju je postavio predsjednik Clinton, i on je ocijenio da su bilateralni sporazumi, koji ograničavaju prava prometa ( broj stranih kompanija ovlaštenih u jednoj zemlji) "sve su više nadiđeni, (...) ali nisu protekcionistički". "Neće biti napretka bez liberalizacije", ali "treba postupiti oprezno", rekao je on. "Pregovori na ravnopravnoj osnovi sa Sjedinjenim Državama će potrajati" dodao je čelnik Lufthanse, podsjećajući da je Njemačka treba razmotriti bilateralni sporazum sa Sjedinjenim Državama, koji će omogućiti Lufthansi sklapanje ugovora o suradnji s američkom kompanijom United. Sa svoje strane, više predstavnika malih nacionalnih kompanija postavljali su pitanje o tome da li je moguće osigurati njihov opstanak u okružju međunarodne konkurencije. Govoreći u ime Clinonove komisije, Robson je odgovorio da liberalizacija neće dovesti do izčeznuća malih kompanija. "Treba dokazati kreativnost, pronaći zaklone", rekao je. S europske strane, de Croo je ocijenio da se mogu poduzeti neke prijelazne mjere prije postizanja potpune liberalizacije zračnog prostora. Za povećanje svoje produktivnosti, europske kompanije moraju smanjiti svoje troškove, plaće i cijenu goriva. One također moraju vršiti pritisak na usklađivanju zračne kontrole između raznih zemalja Zajednice. Prema navodima Pierrea Jeanniota, generalnog direktora IATA, povrat ostvarenja prihoda svjetskih zračnih kompanija se ne očekuje prije 1995. godine. (Hina) br 100045 MET nov 93 10HHMM MET nov 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙