Nadnaslov:Problemi oko financiranja tunela ispod kanala la Manche
Naslov: Manjak sredstava muči Eurotunnel
Podnaslov:Čelnici Eurotunnela navode da postoje znatne poteškoće u zatvaranju
financijskog plana, što je postalo i njihovom najvećom brigom,
dok su problemi glede same gradnje riješeni, a pripreme
za puštanje u promet su u toku. Procjenjuje se da su financijske
potrebe od početka gradnje do puštanja u promet vrijedne oko 15
milijardi dolara.
PARIZ (AFP) - Financiranje tunela ispod kanala la Manche postalo je brigom
broj 1 Eurotunnela, dok su problemi vezani uz gradnju riješeni, a pripreme
za puštanje u promet brzo napreduju.
Predsjednik Eurotunnela, Andre Benard i čovjek broj dva Sir Alastir
Morton, priznali su da postoje poteškoće oko zatvaranja njihove financijske
konstrukcije, obzirom na postojanje brojnih i skupih nepoznanica, rečeno je
tijekom informativnih sastanka početkom tjedna u Parizu i Londonu.
Eurotunnel je zapao u vrlo oštre raspre sa svojim bankama zbog svojih
financijskih potreba. Prema njegovim proračunima, nedostaje mu oko 10
milijardi franka (1,75 milijardi dolara), a 14 milijardi franaka (2,46
milijardi dolara), prema manje optimističnim proračunima njegovih
zajmodavaca (220 međunarodnih financijskih institucija).
Eurotunnel procjenjuje svoje cjelokupne financijske potrebe od 1986.
godine do otvaranja 1994. godine na 87,5 milijardi franaka (15,35
milijardi dolara), nasuprot procjeni od 84 milijarde franaka (14,74
milijarde dolara), predočenoj u lipnju tijekom generalne skupštine
dioničara.
Odluka o dodjeljivanju predujma konzorciju konstruktora TransmancheLink
(TML) u iznosu od 2,35 milijardi franaka (410 milijuna dolara), tijekom
"mirovnog sporazuma" potpisanog u srpnju, predstavalja najveći dio tog
povećanja.
Prema navodima Eurotunnela, cjelokupne financijske potrebe do točke
ravnoteže, koja će biti po svojoj prilici dosegnuta 1998. godine, trebale
bi iznositi 100 milijardi franaka (17,54 milijadi dolara).
Međunaslov: Kako zatvoriti financijsku konstrukciju?
Eurotunnel će pribjeći povećanju kapitala od 5 milijardi franaka (880
milijuna dolara), naveo je Benard, koji je ostao neodređen glede datuma,
priželjkujući da to bude u najskorijem mogućem roku.
Da bi osigurao uspjeh svom obraćanju tržištu, Eurotunnel, koji već ima
630.000 dioničara, uglavnom malih vlasnika, mora ponuditi što je moguće
jasniji program i u najkraćem roku riješiti sve svoje nerješene sporove.
Najznačajniji sporovi tiču se potraživanja TML vezana uz cijenu fiksne
opreme (blizu 19 milijardi franaka ili 3,33 milijardi dolara) kao i
potraživanja kanadskog proizvođača vagona Bombardier (3,4 milijuna dolara
ili 600 milijuna dolara).
TML mora predočiti detaljna potraživanja prije kraja ove godine. Od
primirja u srpnju, "klima suradnje je izvanredno dobra", rekao je Benard.
Sukob s Bombardierom je tim oštriji za Eurotunnel jer bi mogao, kao što
priznaju njegovi čelnici, odgoditi datum puštanja u promet "famoznih"
vagoneta za prijevoz automobila, koji je određen za 29. travanj, a koji bi
vozili dva, a ljeti i četiri, puta na sat.
Prije automobila, tunelom će krenuti teški teretnjaci, na svojim vlastitim
vagonetima, ne toliko sofisticiranim, i to već od 7. ožujka. Teretni
vlakovi biti će slijedeći - od 14. ožujka. TGV (vlakovi velikih brzina),
s čijom konstrukcijim se kasni godinu dana, trebali bi uslijediti od
srpnja. Kako ne bi smetali vozačima automobila, autobusi i vozila s
prikolicom će moći proći ispod La Manche tek od rujna, tj, nakon ljeta.
(Hina) br
150049 MET oct 93
SKV: Hrvatska u 15,30 sati
Šah - Nemec ili Oliinyk
SKV: Svijet u 15,30 sati
Otvorena kaznena istraga protiv supruge Benjamina Netanyahua
Osasuna odbila interes iz Turske za Budimira
Najava događaja - sport - za ponedjeljak, 3. veljače
HNL: Lokomotiva - Hajduk 3-2
Beyonce uoči Grammyja najavila ovogodišnju turneju Cowboy Carter
Nacionalna mobilizacija u Njemačkoj protiv krajnje desnice
Serie A: Juventus -Empoli 4-1