FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA FRANCUSKA TUNEL

Nadnaslov:Problemi oko financiranja tunela ispod kanala la Manche Naslov: Manjak sredstava muči Eurotunnel Podnaslov:Čelnici Eurotunnela navode da postoje znatne poteškoće u zatvaranju financijskog plana, što je postalo i njihovom najvećom brigom, dok su problemi glede same gradnje riješeni, a pripreme za puštanje u promet su u toku. Procjenjuje se da su financijske potrebe od početka gradnje do puštanja u promet vrijedne oko 15 milijardi dolara. PARIZ (AFP) - Financiranje tunela ispod kanala la Manche postalo je brigom broj 1 Eurotunnela, dok su problemi vezani uz gradnju riješeni, a pripreme za puštanje u promet brzo napreduju. Predsjednik Eurotunnela, Andre Benard i čovjek broj dva Sir Alastir Morton, priznali su da postoje poteškoće oko zatvaranja njihove financijske konstrukcije, obzirom na postojanje brojnih i skupih nepoznanica, rečeno je tijekom informativnih sastanka početkom tjedna u Parizu i Londonu. Eurotunnel je zapao u vrlo oštre raspre sa svojim bankama zbog svojih financijskih potreba. Prema njegovim proračunima, nedostaje mu oko 10 milijardi franka (1,75 milijardi dolara), a 14 milijardi franaka (2,46 milijardi dolara), prema manje optimističnim proračunima njegovih zajmodavaca (220 međunarodnih financijskih institucija). Eurotunnel procjenjuje svoje cjelokupne financijske potrebe od 1986. godine do otvaranja 1994. godine na 87,5 milijardi franaka (15,35 milijardi dolara), nasuprot procjeni od 84 milijarde franaka (14,74 milijarde dolara), predočenoj u lipnju tijekom generalne skupštine dioničara. Odluka o dodjeljivanju predujma konzorciju konstruktora TransmancheLink (TML) u iznosu od 2,35 milijardi franaka (410 milijuna dolara), tijekom "mirovnog sporazuma" potpisanog u srpnju, predstavalja najveći dio tog povećanja. Prema navodima Eurotunnela, cjelokupne financijske potrebe do točke ravnoteže, koja će biti po svojoj prilici dosegnuta 1998. godine, trebale bi iznositi 100 milijardi franaka (17,54 milijadi dolara). Međunaslov: Kako zatvoriti financijsku konstrukciju? Eurotunnel će pribjeći povećanju kapitala od 5 milijardi franaka (880 milijuna dolara), naveo je Benard, koji je ostao neodređen glede datuma, priželjkujući da to bude u najskorijem mogućem roku. Da bi osigurao uspjeh svom obraćanju tržištu, Eurotunnel, koji već ima 630.000 dioničara, uglavnom malih vlasnika, mora ponuditi što je moguće jasniji program i u najkraćem roku riješiti sve svoje nerješene sporove. Najznačajniji sporovi tiču se potraživanja TML vezana uz cijenu fiksne opreme (blizu 19 milijardi franaka ili 3,33 milijardi dolara) kao i potraživanja kanadskog proizvođača vagona Bombardier (3,4 milijuna dolara ili 600 milijuna dolara). TML mora predočiti detaljna potraživanja prije kraja ove godine. Od primirja u srpnju, "klima suradnje je izvanredno dobra", rekao je Benard. Sukob s Bombardierom je tim oštriji za Eurotunnel jer bi mogao, kao što priznaju njegovi čelnici, odgoditi datum puštanja u promet "famoznih" vagoneta za prijevoz automobila, koji je određen za 29. travanj, a koji bi vozili dva, a ljeti i četiri, puta na sat. Prije automobila, tunelom će krenuti teški teretnjaci, na svojim vlastitim vagonetima, ne toliko sofisticiranim, i to već od 7. ožujka. Teretni vlakovi biti će slijedeći - od 14. ožujka. TGV (vlakovi velikih brzina), s čijom konstrukcijim se kasni godinu dana, trebali bi uslijediti od srpnja. Kako ne bi smetali vozačima automobila, autobusi i vozila s prikolicom će moći proći ispod La Manche tek od rujna, tj, nakon ljeta. (Hina) br 150049 MET oct 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙