FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA NJEMAČKA ZRAKOPLOVI

Nadnaslov:Krajem godine kreće novi europski ratni zrakoplov Naslov: Eurofighter uskoro polijeće Podnaslov:Ratni zrakoplov u čiji su projekt uključene četiri europske zemlje, trebao bi krajem godine poletjeti na svoj prvi let, nakon što je zapao u poteškoće zbog odgađanja i financijskih problema. Obavljajući detaljna testiranja, stručnjaci tumače da se radi o visoko sofisticiranom zrakoplovu. Piše: Rolf SODERLIND, Reuter MUENCHEN - Eurofighter, ratni zrakoplov u čiji su projekt izrade uključene četiri zemlje, a koji je zbog odgađanja i financijskih problema zapao u poteškoće, do kraja će godine krenuti na svoj prvi let, objavili su ovih dana dužnosnici tvrtke Deutche Aerospace AG (DASA). Dužnosnici DASE, svemirske podružnice njemačke tvrtke Daimler Benz AG izjavili su u interviewu za Reuter kako je izgradnja ratnog aviona bila ometena nedavnim kresanjem troškovnika. Dali su do znanja kako je Eurofighter Jagdflugzeug Consortium Gmbh, koji gradi zrakoplov za Njemačku, Britaniju, Španjolsku i Italiju krenuo sa nerealnim očekivanjima u vrijeme kada je 1988. godine otpočeo rad na projektu. "Eurofighter je veoma sofisticiran zrakoplov", navodi glasnogovornik DASA-ina odjela za zrakoplove Eckhert Rotter. "Svi smo već na početku potcijenili zadaću koja pred nama stoji". No ovaj će zrakoplov, koji je prema predviđanjima trebao poletjeti u rujnu 1991. godine, poletjeti tek ove godine iz baze Manching, koja se nalazi sjeverno od glavnog središta DASA-e u Muenchenu. Pokusni je let izveden u lipnju. "Vjerujemo da ćemo do Božića ove godine biti spremni za polijetanje", kaže Rotter. Prema radnoj razdiobi udjela, Njemačka proizvodi prvi prototip a Velika Britanija drugi. Njemački Daimler Benz AG i britanski Aerospace Plc posjeduju svaki 33 posto, dok talijanski Alenia SPA posjeduje 21 posto a španjolski Construcciones Aeronauticas posjeduje 13 posto. Međunaslov: Zrakoplov s 20 računala Zrakoplov, za koji je predviđeno da bude isporučen spomenutim zemljama u narednih pet godina, prekršten je u Eurofighter 2000 tijekom preispitivanja designa i proračuna 1992. godine poduzetih s ciljem da i Njemačka ostane u projektu. Bonn je, naime, opterećen visokim troškovima ujedinjenja, zaprijetio da će se povući iz projekta ukoliko se troškovi izgradnje zrakoplova ne smanje. Nakon kompromisa u DASA-inom je fondu za razvoj za ovu godinu ostalo 520 milijuna maraka, što je trideset posto manje od planirane svote. DASA-ini stručnjaci koji rade u više smjena ne bi li na taj način smanjili troškove, testiraju letačke kontrole, hidrauliku i druge sustave u simulatoru letačke kabine i uz pomoć kompjuterske opreme. Rotter navodi kako su Euroflightovi inženjeri bili šokirani padom švedskog Jas 39 Gripen fightera za vrijeme smotre u Stockholmu, održane prošlog mjeseca. Iz izviješća o istrazi proizlazi da su široki i brzi pokreti komandne palice od strane pilota bili neprimjereni elektronskom sustavu aviona te da je to izazvalo oscilacije i kolebanje zbog gubitak brzine. "To nas je navelo da budemo oprezniji. Svaki puta kada ste na autocesti svjedokom nesreće pomalo usporite". "Doživjeli smo šok, no sve smo razradili do u detalje pa nesreća spomenutog zrakoplova nije utjecala na naš rad. Nećemo ga pustiti u promet dok ne budemo sto posto uvjereni da je siguran." Eurofighter i Gripen, u čijem je razvoju sudjelovao švedski konzorcij Saab, raspolažu s visoko sofisticiranim kontrolnim sustavima zrakoplova. Hermann Hessel, zadužen za sistemsku integraciju navodi, da Eurofighter raspolaže sa 20 računala od kojih svako mora komunicirati sa svakim kako bi zrakoplov mogao funkcionirati. "Tijekom testiranja ubacujemo pogreške kako bismo ustanovili kako računala reagiraju na problem kao što je gubljenje brzine". (Hina) br 082355 MET sep 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙