Nadnaslov:Italija trasira put za vlakove velikih brzina
Naslov: U Europu u punoj brzini
Podnaslov:Ponovo se pokreće najambiciozniji talijanski projekt od Drugog
svjetskog rata - golemi plan za izgradnju željezničkih pruga za
vlakove velikih brzina, dva puta skuplji od projekta tunela ispod
La Manchea sa kojim bi na kraju trebao biti spojen. Narednih
sedam godina trebalo bi biti izgrađeno 1.300 km pruge u obliku
slova "T", koja bi spojila Napulj, Torino i Veneciju.
Piše: Stephen ADDISON, Reuter
RIM - Ministar prometa Raffaele Costa uložio je početkom ovog tjedna veliki
napor ne bi li deblokirao 20 milijardi američkih dolara predviđenih za
izgradnju željezničke pruge za vlakove velikih brzina, najambicioznijeg
talijanskog projekta od vremena Drugog svjetskog rata.
Prvi puta javnosti otkriven 1986. godine, ovaj golemi projekt, koji stoji
dva puta više no projekt tunela koji prolazi ispod La Manchea, a sa kojim
bi na kraju trebao biti spojen, ove je godine zakočen političkim i
birokratskim skandalima.
Zabrinuti još većom mogućnošću zaostajanja talijanskih željeznica za
susjednim europskim željeznicama, Costa i Ferrovie dello Stato (FS) počeli
su s ozbiljnim lobiranjem.
Susrevši se s premijerom Carlom Azegliem Ciampiem, Costa je izjavio kako
je od cjelokupnog kabineta dobio obećanje da će se o spomenutom projektu
raspravljati prije kraja mjeseca. Novinarima je objavio kako će biti
sastavljena posebna ministarska komisija koja će izvijestiti o zakonskim i
administrativnim preprekama.
"Ne želimo izgraditi ovu željezničku prugu zbog osobne koristi ili zbog
toga kako bismo bilo što dokazivali", izjavio je.
"Mi to želimo učiniti budući je to naša dužnost prema društvu, budući
želimo doprinijeti ravnoteži između raznih europskih zemalja".
Prethodni su dogovori već postignuti između tri glavna konzorcija,
sačinjena uglavnom od talijanskih građevinskih tvrtki, glede izgradnje
gotovo 1.300 kilometara pruge u obliku slova "T", u slijedećih sedam
godina, a kojom bi se spojili gradovi Napulj, Torino i Venecija.
Međunaslov: Projekt zakočen skandalima korupcije
No u času kada se činilo da će ugovori biti potpisani, projekt se prošlog
studenog suočio s čitavim nizom problema.
Skandal vezan za korupciju koji je pogodio Italiju sasvim je paralizirao
funkcioniranje građevinskog sektora.
Zakonski su se problemi pojavili glede nekih ugovora, a Europska je
zajednica uložila prigovor zbog činjenice da prekomorskim poduzećima nije
omogućena prilika da ulože svoja financijska sredstva.
Razmirice unutar parlamenta kao i prigovori zaštitnika okoliša također su
odigrali određenu ulogu.
Projekt za izgradnju pruge brzog vlaka ponos je FS-a, koja je sada
postala dioničarsko društvo. Njezin je glavni direktor Lorenzo Necci
započeo reorganizaciju tvrtke sličnu onoj koju je Dr. Richard Beeching
sproveo unutar British railwaysa (britanske željeznice) 1962. godine.
Paralelno sa izgradnjom pruge za vlakove velikih brzina, Necci će otvoriti
100.000 novih radnih mjesta te se leasingom riješiti dvije trećine
neekonomskog dijela pruge (16.000 km).
Projekt pruga za vlakove velikih brzina pod neposrednom je kontrolom
tvrtke TAD SpA, nastale zajedničkim ulaganjem između FS, koja posjeduje 40
posto u konzorcija 26 privatnih investitora uključujući i prekomorske banke
i financijske kuće, koji imaju 60 posto učešća.
(Hina) br
162221 MET jul 93
NBA: Rezultati
NHL: Rezultati
Dolar prošloga tjedna ojačao, euro pao nakon smanjenja kamata ECB-a
Nastavlja se blokada Mosta slobode u Novom Sadu
ESPN: Dončić u Lakerse, Davis u Maverickse
SKV: Svijet uz kavu
Mladi i nemirni: Gdje mladi žele živjeti i raditi u Europskoj uniji?
Unatoč trendu nestanka, Hrvatska još uvijek ima očuvana močvarna područja
Smještaj u jednokrevetnoj sobi novog dubrovačkog doma za starije 1200 eura
Lokalni izbori: U bitku za Zagreb i ovaj put dvoznamenkasti broj kandidata