FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA ITALIJA ŽELJEZNICA

Nadnaslov:Italija trasira put za vlakove velikih brzina Naslov: U Europu u punoj brzini Podnaslov:Ponovo se pokreće najambiciozniji talijanski projekt od Drugog svjetskog rata - golemi plan za izgradnju željezničkih pruga za vlakove velikih brzina, dva puta skuplji od projekta tunela ispod La Manchea sa kojim bi na kraju trebao biti spojen. Narednih sedam godina trebalo bi biti izgrađeno 1.300 km pruge u obliku slova "T", koja bi spojila Napulj, Torino i Veneciju. Piše: Stephen ADDISON, Reuter RIM - Ministar prometa Raffaele Costa uložio je početkom ovog tjedna veliki napor ne bi li deblokirao 20 milijardi američkih dolara predviđenih za izgradnju željezničke pruge za vlakove velikih brzina, najambicioznijeg talijanskog projekta od vremena Drugog svjetskog rata. Prvi puta javnosti otkriven 1986. godine, ovaj golemi projekt, koji stoji dva puta više no projekt tunela koji prolazi ispod La Manchea, a sa kojim bi na kraju trebao biti spojen, ove je godine zakočen političkim i birokratskim skandalima. Zabrinuti još većom mogućnošću zaostajanja talijanskih željeznica za susjednim europskim željeznicama, Costa i Ferrovie dello Stato (FS) počeli su s ozbiljnim lobiranjem. Susrevši se s premijerom Carlom Azegliem Ciampiem, Costa je izjavio kako je od cjelokupnog kabineta dobio obećanje da će se o spomenutom projektu raspravljati prije kraja mjeseca. Novinarima je objavio kako će biti sastavljena posebna ministarska komisija koja će izvijestiti o zakonskim i administrativnim preprekama. "Ne želimo izgraditi ovu željezničku prugu zbog osobne koristi ili zbog toga kako bismo bilo što dokazivali", izjavio je. "Mi to želimo učiniti budući je to naša dužnost prema društvu, budući želimo doprinijeti ravnoteži između raznih europskih zemalja". Prethodni su dogovori već postignuti između tri glavna konzorcija, sačinjena uglavnom od talijanskih građevinskih tvrtki, glede izgradnje gotovo 1.300 kilometara pruge u obliku slova "T", u slijedećih sedam godina, a kojom bi se spojili gradovi Napulj, Torino i Venecija. Međunaslov: Projekt zakočen skandalima korupcije No u času kada se činilo da će ugovori biti potpisani, projekt se prošlog studenog suočio s čitavim nizom problema. Skandal vezan za korupciju koji je pogodio Italiju sasvim je paralizirao funkcioniranje građevinskog sektora. Zakonski su se problemi pojavili glede nekih ugovora, a Europska je zajednica uložila prigovor zbog činjenice da prekomorskim poduzećima nije omogućena prilika da ulože svoja financijska sredstva. Razmirice unutar parlamenta kao i prigovori zaštitnika okoliša također su odigrali određenu ulogu. Projekt za izgradnju pruge brzog vlaka ponos je FS-a, koja je sada postala dioničarsko društvo. Njezin je glavni direktor Lorenzo Necci započeo reorganizaciju tvrtke sličnu onoj koju je Dr. Richard Beeching sproveo unutar British railwaysa (britanske željeznice) 1962. godine. Paralelno sa izgradnjom pruge za vlakove velikih brzina, Necci će otvoriti 100.000 novih radnih mjesta te se leasingom riješiti dvije trećine neekonomskog dijela pruge (16.000 km). Projekt pruga za vlakove velikih brzina pod neposrednom je kontrolom tvrtke TAD SpA, nastale zajedničkim ulaganjem između FS, koja posjeduje 40 posto u konzorcija 26 privatnih investitora uključujući i prekomorske banke i financijske kuće, koji imaju 60 posto učešća. (Hina) br 162221 MET jul 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙