ZAGREB, 29. lipnja (Hina) - Osamostaljenjem Hrvatske Zagreb je postao
najvažnijim prometnim središtem države te se od njega očekuje da preuzme
vodeću ulogu u razvoju prometnog sustava i omogući uključivanje zemlje u
europske prometne i razvojne tokove, rekao je dr. Miroslav Sić sa
zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti na današnjem okruglom stolu o temi
"Zagreb - važno prometno čvorište Europe" u Regionalnoj gospodarskoj komori
Zagreb.
Okrugli stol organizirala je zagrebačka Komora u suradnji sa zagrebačkim
Fakultetom prometnih znanosti, kako bi stručnjaci i znanstvenici s područja
prometa, po riječima predsjednika Komore inž. Emanuela Justamenta,
izmijenili mišljenja o temeljnim pitanjima razvoja prometnog sustava,
osobito Zagreba kao prometnog čvorišta. To bi označilo početak priprema za
međunarodno savjetovanje o istoj temi, koje se planira za kraj godine,
rečeno je tom prigodom.
Pomoćnik ministra pomorstva, prometa i veza Rudolf Sabolović je,
istaknuvši važnost teme, rekao da svakako treba pronaći riješenja da Zagreb
u sklopu prometnog sustava dobije još zapaženije mjesto u Europi.
Predsjednik Hrvatskog društva za sustave prof. dr. Juraj Božičević
smatra da, s obzirom na to da sve pruge što se planiraju izgraditi u
Hrvatskoj prolaze kroz Zagreb ili je on njihovo polazište, treba izgraditi
tehnički putnički kolodvor u Borongaju, zapadnu obilaznu prugu
Podsused-Zagreb-Ranžirni kolodvor te proširiti i obnoviti Glavni kolodvor.
Uz to bi za razvoj riječnog prometa trebalo poboljšati plovidbu na Savi i
Dravi, osuvremeniti riječne luke, izgraditi novu luku Rugavica pokraj Dugog
Sela i početi izgradnju kanala Vukovar-Šamac, rekao je dr. Božičević te
istaknuo da je potrebno proširiti zagrebačku zračnu luku izgradnjom još
jedne uzletno-sletne staze, kako bi se omogućio njezin dugoročan razvoj.
Dr. Juraj Padjen s prometnog Fakulteta drži da se Zagreb može razviti u
važno europsko prometno čvorište, što ovisi o njegovu zemljopisno-prometnom
položaju, nacionalnom i međunarodnom okružju, interesu tog okružja za
prometni položaj Zagreba te politici Zagreba u jačanju svoje prometne
uloge. "Da bi se to postiglo, nužno je raščlaniti sve njegove povoljne i
nepovoljne sastavnice te predložiti organizacijska, institucionalna,
financijska i druga rješenja. Pri osmišljavanju budućeg prometa valja
voditi računa i o štednji prostora, očuvanju okoliša i isplativosti buduće
prometne mreže", istaknuo je dr. Padjen.
Inž. Darko Mlinarić iz Hrvatskih cesta istaknuo je da je bitno odrediti
završni dio cestovnog obilaznog prstena oko Zagreba, nastaviti izgradnju
autocesta na svim prilazima gradu, uz razvoj popratnih uslužnih objekata.
Uz to je istaknuto da će se Europa uskoro suočiti s većim "uskim grlima" u
prometnoj mreži, a do 1995. 20 najvažnijih europskih zračnih luka postat
će zasićene zbog manjka prostora za uzletno-sletne staze, a do 2000. taj
će broj dosegnuti čak 33. Najveće mogućnosti povećanja prometne ponude s
ekološkog i energetskog stajališta ima željeznički promet, koji u
razvijenim zemljama pri prijevozu od oko 23 posto robe i devet posto
putnika potroše svega tri posto energije utrošene u ukupno obavljen
prometu. S obzirom na važan geoprometni položaj Hrvatske potrebna su
velika ulaganja u željezničku mrežu, a središnje bi mjesto, istaknuto je,
zauzimalo zagrebačko željezničko čvorište.
(Hina) mć
291135 MET jun 93
Nacionalna mobilizacija u Njemačkoj protiv krajnje desnice
Serie A: Juventus -Empoli 4-1
Manchester United doveo Danca Dorgua
ZET-u isporučen prvi novi tramvaj nakon 15 godina
Turska spremna prihvatiti 'neke' Palestince koje je oslobodio Izrael
Svečana sjednica dubrovačkog Gradskog vijeća povodom sv. Vlaha i Dana grada
Možemo!: Neutrošen EU novac preusmjeriti u priuštivo stanovanje i stanogradnju
Plenković: Hrvatski reprezentativci su izrazili želju da na dočeku nastupi i Thompson
SKV: Sport u 12.30 sati
SKV: Svijet u 12,30 sati