FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PRIOPĆENJE HRVATSKE VLADE O TANKERU "BLUE CLOUD"

ZAGREB, 3. lipnja (Hina) - Vlada Republike Hrvatske objavila je danas priopćenje o sprovođenju tankera "Blue Cloud" iz Malte u luku Gruž (Dubrovnik), zadržanju i konfiskaciji broda i tereta, te kažnjavanju odgovornih osoba s broda zbog kršenja rezolucija Vijeća sigurnosti UN i propisa Republike Hrvatske. Priopćenje objavljujemo u cijelosti: "Motorni tanker imena 'Blue Cloud', nosivosti 21.445 mt, luke pripadnosti La Valetta, Malta, vlasništvo tvrtke 'B and Enterprise Ltd', Gzira, Malta, noseći teret od 17.965 mt motornoga benzina od 98 oktana plovio je iz grčke luke Aghi Theodori za, u teretnici neodređeno mjesto. Po zamjeni zapovjednika ispred grčke luke Katakolo, 17. svibnja 1993., brod je nastavio put za, navodno, odredišnu luku Koper (Republika Slovenija). Zbog skretanja s pretpostavljene rute plovidbe ucrtane u navigacijsku kartu broda, snage NATO-a koje vrše kontrolu pomorskoga prometa Jadranskoga mora, sprovele su 23. svibnja brod u talijansku luku Brindisi. Po obavljenoj kontroli broda i tereta i isplovljavanju, brod je nastavio put i 26. svibnja 1993. ponovno je zatečen izvan kursa za navodnu odredišnu luku; u otvorenom moru, 20,5 Nm u azimutu 76 od otoka Palagruže. Pedeset minuta nakon traženja posade helikoptera snaga NATO-a da zapovjednik preda informacije o pravcu kretanja, brod je zaustavljen od ratnog broda NATO snaga u teritorijalnom moru Republike Hrvatske (10,8 Nm od otočića Sv. Andrija). Brod je potom, uz pratnju ratnog broda NATO-a, sproveden u sidrište luke Gruž (Dubrovnik). Brod je vijao zastave Grčke, Malte i bivše SFRJ. U istrazi koju je provelo Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske i Carinska uprava Republike Hrvatske utvrđeno je da je teret broda bio namijenjen SR Jugoslaviji (Srbiji i Crnoj Gori). Putem 'vruće linije', raspitujući se o brodu, Miroslav Stanišić iz Centra bezbjednosti Herceg Novi, 27. svibnja 1993. iskazao je da je isti u tijeku dana trebao doploviti u Boko-kotorski zaljev. Putem dokumentacije koju je Republici Hrvatskoj dostavio Ured Interpola Republike Slovenije utvrđeno je da je slovenska tvrtka "F.I.T." iz Nove Gorice svojim aktima od 1. svibnja 1993., što je potvrdila i 17., 18. i 26. svibnja 1993., raskinula ugovor o kupnji cca 20.000 tona motornog benzina 98 oktana, sklopljen s tvrtkom 'Eurolink Ltd' iz La Valette, Malta. Takvim radnjama zapovjednika broda prekršene su odredbe rezolucija 757 (1992.), 787 (1992.) i 820 (1993.) Vijeća sigurnosti UN. Carinarnica Dubrovnik, naredbom broj 03 Br.P.76/2IM/MZ od 28. svibnja 1993. odredila je privremeno oduzimanje broda i tereta radi stavljanja pod carinski nadzor te smještaj broda i tereta u odgovarajuću i sigurnu luku. Na traženje zapovjedništava južnog bojišta, prema vojnoj i policijskoj procjeni sigurnosne situacije - mogućeg topničkoga djelovanja neprijatelja na zonu dubrovačkog područja i Elafitskih otoka u svezi s brodom 'Blue Cloud' - brod i posada su 29. svibnja pod policijskom pratnjom odvedeni i smješteni u luku Split. Pregledom broda u luci Split, 29. svibnja 1993. na broju je otkriven skriveni ('slijepi') putnik Dragan Petrović, državljanin SR Jugoslavije (Srbije i Crne Gore), rođen 1954. godine, s prebivalištem u Budvi, Njegoševa 1. Imenovani se pokušao predstaviti kao Grk, član dijela grčke posade, da bi potom priznao podrijetlo i pokazao putovnicu SR Jugoslavije (Srbije i Crne Gore). Rješenjem Komisije za carinske prekršaje Carinarnice Dubrovnik od 31. svibnja 1993. godine proglašeni su krivim: 1) Sellapperumage Cyril Rufus Fernando, pomorski kapetan, zapovjednik broda, državljanin Republike Sri Lanke, 2) Georgios Liaros, pomorski kapetan, pratitelj tereta i predstavnik brodara, državljanin Republike Grčke na temelju članka 2. stavka 2, članka 3, članka 16. stavka 1. točke 2, članka 17, članka 18. stavka 2. Uredbe o provođenju rezolucija Vijeća sigurnosti UN u svezi sankcija protiv tzv. SRJ (Srbije i Crne Gore, Narodne novine, broj 41/93), te su kažnjeni novčanim kaznama (svaki od njih) u iznosu od 16.314.309.866 HRD, a motorni tanker 'Blue Cloud' i pripadajući teret od 17.965 mt benzina od 98 oktana oduzeti su. Rješenje još nije pravomoćno. Policijska uprava Dubrovnik, 1. lipnja 1993. podnijela je sucu za prekršaje u Dubrovniku zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka protiv zapovjednika broda Fernando Cyril S.R., zbog prekršaja odredbi Zakona o nadzoru državne granice - propuštanja predaje vjerodostojnog spiska članova posade i putnika broda. Postupak je u tijeku. Odredbom toč. 25. Rezolucije 820 (1993.) VSUN određeno je: "da će sve države, poradi istrage, zadržati sve brodove, teretna vozila, vagone, zrakoplove i terete zatečene na njihovim teritorijama, a za koje se sumnja da su kršili ili krše rezolucije 713 (1991.), 757 (1992.), 787 (1992.) i ovu Rezoluciju i da će nakon utvrđivanja da je do kršenja stvarno došlo, takvi brodovi, teretna vozila, vagoni i zrakoplovi biti zaplijenjeni, a gdje to bude ocijenjeno odgovarajućim, i oni i njihov teret mogu biti konfiscirani". Odredbom točke 18. revidiranih Smjernica Odbora ustrojenoga sukladno Rezoluciji 724 (1991.) VSUN (Odbor za sankcije), utvrđena je obveza svih država da izvijeste odbor o prijevoznim sredstvima SRJ (Srbije ili Crne Gore) registriranih kod tih država ili na kojima je većinski ili kontrolni interes te upravljanje u rukama osoba (entiteta) iz SRJ, te o zadržavanju, zapljeni ili konfiskaciji prijevoznih sredstava. Odredbom članka 8. stavka 1. al. 4. Uredbe o provođenju Rezolucije VSUN u svezi sankcija protiv tzv. SRJ (Srbije i Crne Gore), zabranjeno je uplovljavanje u teritorijalno more i unutarnje morske vode Republike Hrvatske svih drugih brodova, bez obzira na zastavu, koji prevoze robu ili obavljaju usluge za tzv. SRJ (Srbiju i Crnu Goru). Odredbom točke 13. stavak 2. istoga propisa određeno je da: "Brodovi, teretna vozila, željeznički vagoni, zrakoplovi i tereti na njima, zatečeni na teritoriju Republike Hrvatske, za koje se osnovano sumnja da su prekršili ili krše rezolucije 713 (1991.), 757 (1992.), 787 (1992.) i 820 (1993.) bit će zaplijenjeni dok se ne provede istraga, a ako se utvrdi da su kršili navedene rezolucije, bit će konfiscirani. Vlada Republike Hrvatske, aktom od 28. svibnja 1993. izvijestila je Odbor za sankcije, o brodovima registriranim u Republici Hrvatskoj, a u većinskom ili potpunom vlasništvu osoba ili entiteta iz SRJ (Srbije i Crne Gore) te o zadržavanju broda Blue Cloud, iz Malte. Danas, 3. lipnja 1993. Vlada Republike Hrvatske, putem Stalne misije Republike Hrvatske pri Ujedinjenim narodima, izvijestila je Odbor za sankcije Vijeća sigurnosti o svim detaljima istrage, utvrđenom kršenju zabrana rezolucija Vijeća sigurnosti od strane broda i njegova zapovjedništva te o odlukama koje su donijeli nadležni organi Republike Hrvatske. U interesu istrage ovi podaci predaju se hrvatskoj javnosti tek danas, zajedno s predajom podataka, sukladno aktima tijela UN, Odboru za sankcije Vijeća sigurnosti." (Hina) mn 031750 MET jun 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙