FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA FRANCUSKA TRANSPORTI

Nadnaslov:Projekt transeuropske željezničke mreže - novi korak ka ostvarenju Naslov: Europa u "velikoj brzini" Podnaslov:Ostvarena je još jedna karika u europskom lancu unutar velikog projekta koji obuhvaća 35.000 km željezničke mreže. Gospodarska kriza usporava realizaciju plana u svim većim zemljama Zajednice. Piše: Claude JUVENAL, AFP PARIZ - Sa svojih 329 km nove željezničke pruge, od kojih će 130 km biti otvoreno u nedjelju između Pariza i Arrasa (sjever), brzi vlak (TGV) Nord Europe dodatna je karika velikog projekta koji obuhvaća 35.000 km: transeuropske željezničke mreže za vlakove velikih brzina. Godine 1991. plan kojeg su odobrili ministri transporta zemalja Zajednice, glavni europski nacrt željezničkih veza, određivao je veliku brzinu na 200 km/h. Plan određuje koje stare linije treba urediti kako bi vlakovi mogli voziti više od 200 km/h i nove linije koje treba izgraditi, po kojima vlakovi mogu voziti barem 250 km/h. Bilo je zamišljeno da se taj ambiciozni plan ostvari u dvadesetak godina. Izrađen u vrijeme gospodarskog uspona većine zemalja Europske zajednice, predviđao je konstrukciju 12.000 km novih linija i uređenje 23.000 km starih linija do 2.010. godine. Ali ministri nisu predvidjeli obim sadašnje gospodarske krize. Francuska, koja je zahvaljujući svojoj tehnološkom prednjačenju bila prva obuhvaćena ovim glavnim europskim planom, danas ima 850 km novih linija za vlakove velikih brzina, uz prvu dionicu TGV Nord-Europe koja će biti u otvorena u nedjelju. Francuska će imati i slijedećih 400 km u manje od dvije godine, kada će francuska mreža TGV Nord Europe biti završena prema La Mancheu i Belgiji (rujan 1993. godine) i kada veza Lyon (središte-istok) - Valencija (jugoistok) od 121 km i zaobilaznica Pariza (104 km) budu puštene u promet, predviđene tijekom 1994. godine. I tu se, međutim, osjeća težina gospodarske krize, jer se ne predviđa niti jedan drugi plan u bliskoj budućnosti. Niti gradnja TGV Mediteran (Valencija-Marseille-Montpellier), niti TGV Istok nisu još formalno zaključene, uglavnom iz financijskih razloga, unatoč tome što su postavljene kao "prioritetne". Međunaslov: Gospodarska kriza usporava planove Čini se da i Njemačka ima gotovo jednake probleme sa svojim "ICE" vlakovima (Inter Cities Express), predviđenim da voze 250 km/h. Veze Hanover - Wurzburg i Mannheim - Stuttgart (427 km) u prometu su već gotovo dvije godine, dok bi uređenje nove linije Muenchen - Nuermberg - Wurzburg, koje je u tijeku, trebalo biti završeno 1995. godine, godinu dana prije veze Bruxelles-Koeln -Frankfurt. Niti jedan drugi plan nije programiran za skoru budućnost, osim možda brze veza Hanover - Berlin, načelno predviđene za 1998. godinu. Jednak je scenario u Španjolskoj gdje je veza TGV Madrid - Sevilla (476 km) uređena uz velike troškove - i uz velike gubitke u korištenju - prigodom svjetske izložbe u andaluškoj prijestolnici. Vlada još sniva o liniji Barcelona - francuska granica. Ali još ništa nije odlučeno i Španjolska, teško pogođena gospodarskom krizom, danas očito ima drugih prioriteta. U Italiji "Pandolino" vozi 250 km/h na novoj liniji "Direttissima" na relaciji dugoj 260 km između Rima i Firence. Ali produženje te linije prema sjeveru (Milano) i jugu (Napulj) neće biti ostvareno u skoroj budućnosti. Vlakovi koji voze brzinom većom od 200 km/h sve su brojniji u cijeloj Europi - posebno u Velikoj Britaniji - zahvaljujući uređenjima postojećih linija izvedenim za manje troškove. Uzevši u obzir gospodarsku krizu i cijenu ulaganja, željeznička Europa "velike brzine" morat će se zadovoljiti - uz neke iznimke - brzinom od 200 km/h, dok je vlak 325 TGV Atlantique 18. svibnja 1990. godine postigao 515,3 km/h. (Hina) br 192123 MET may 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙