ZAKONA O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA
ZAGREB, 28. travnja (Hina) - Pojedine odredbe Zakona o sigurnosti prometa
na cestama stvaraju velike teškoće pri organizaciji javnog gradskog i
prigradskog prijevoza i stoga bi Vlada, usprkos činjenici da je Zakon tek
nedavno usvojen nakon gotovo dvogodišnje rasprave, trebala razmotriti
poticaje za njihovu izmjenu. To je jedan od zaključaka s današnje sjednice
Odbora za pomorstvo, promet i veze Zastupničkog doma Sabora Republike
Hrvatske.
Naime, člankom 239. Zakona o sigurnosti prometa na cestama propisano je
da vozač autobusa ili teretnog motornog vozila, najveća dopuštena masa
veća od 3,5 tona, ne smije neprekidno upravljati vozilom duže od
pet sati. Istim je člankom propisana iznimka da vozači u gradskom i
prigradskom prijevozu smiju upravljati vozilo najdulje sedam sati uz uvjet
da na polaznim postajama imaju odmor od najmanje pet minuta. Tijekom
rasprave, u kojoj su sudjelovali i predstavnici zagrebačkog ZET-a,
istaknuto je da takvo rješenje onemogućuje organizaciju petodnevnog radnog
tjedna vozačkog osoblja. Poštivanje propisane satnice od 42 sata na tjedan
pretpostavljalo bi ponovno uvođenje šestodnevnog radnog tjedna s jednim
danom odmora, kao i uvođenje velikog broja dvokratnih službi i
zapošljavanje brojnih novih vozača. Predstavnici ZET-a upozorili su da bi
takva organizacija rada, neovisno o činjenici da je danas nemoguće naći
odgovarajući broj kvalificiranih vozača, izazvala nezadovoljstvo zaposlenih
i dodatne troškove poslovanja, a izravna bi posljedica bili veliki
poremećaji u organizaciji gradskog prijevoza.
Odbor je, uz to, bez rasprave podržao prijedloge zakona o potvrđivanju
(ratifikaciji) fondacijskih ugovora o suradnji Transeuropske autoceste (TEM
iz 1977. godine) i Transeuropske željeznice (TER iz 1980. godine), kao i
Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sustavu kontrole cijena.
Bez rasprave su, nadalje, podržani i prijedlozi zakona o plaćanju dviju
doplatnih poštanskih maraka u unutarnjem prometu. Doplatna marka "Dr.
Alojzije Stepinac, 1898-1960." plaćala bi se tijekom srpnja, a prihod bi
bio usmjeren u fond za gradnju spomenika kardinalu Stepincu. Tijekom
kolovoza bi se pak plaćala doplatna marka "Zrinski i Frankopani", a
prikupljena bi sredstva pripala istoimenom fondu za pomoć obiteljima
poginulih i ranjenih hrvatskih branitelja.
(Hina) ds
281156 MET apr 93
Jandroković: Skoplje ima političku i ekspertnu potporu Hrvatske za članstvo u EU-u
ECB ponovno snizio kamatne stope, u fokusu gospodarstvo
Najava događaja - kultura - za petak, 7. ožujka
BJK Kup: Hrvatice s Portugalom, Latvijom i Austrijom
Lagarde: Korištenje zamrznute ruske imovine mora se temeljiti na međunarodnom pravu
Cijene nafte blizu 69 dolara
Ministarstvo: Provode se aktivnosti za skoro uklanjanje troske u Biljanima Donjim
Najava događaja - sport - za petak, 7. ožujka
Hrvatska mora raditi na povećanju poljoprivredne proizvodnje i prerade hrane
Najava događaja - svijet - za petak, 7. ožujka