FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA FRANCUSKA-NAUTIKA

Nadnaslov:Vlasnici luksuznih jahti napuštaju čuvenu francusku rivijeru Naslov: Platiti ili dići sidro Podnaslov:Zbog uredbe o plaćanju poreza na dodatnu vrijednost od strane EZ, koja stupa na snagu 1. srpnja, bogati vlasnici jahti, prinčevi, novčani magnati...bojkotiraju pristaništa u vodama zemalja Zajednice Piše: Penelope Hocking-Vigie, REUTER ANTIBES (Francuska) - Tisuće luksuznih jahti u vlasništvu raznih prinčeva, filmskih zvijezda i novčanih magnata ovog će ljeta bojkotirati pristaništa zemalja EZ kako bi izbjegle plaćanje poreza na dodatnu vrijednost (VAT). Prvog srpnja vlasnici jahti će morati isplatiti porez ili dići sidro. Jedno od područja koje je time najteže pogođeno svakako je francuska rivijera, Meka za bogataše poznata po svojim pristaništima zbog kojih privlači mnoge od najsjajnijih jahti na svijetu. Nalog koji je stupio na snagu 1. siječnja ove godine obvezuje vlasnike jahti registriranih poslije 1985. godine iz bilo koje od 12 zemalja EZ na plaćanje VAT-a, takse koja se temelji na trenutnoj vrijednosti jahte, prilikom pristajanja u luke EZ. U Francuskoj ova porezna rata iznosi 18,6 posto. Čak i carinski oficiri tvrde da mnoge stvari ovdje još nisu jasne. Isplaćivanje poreza još nije započelo. Jahte registrirane u EZ koje se u teritorijalnim vodama Francuske nalaze od 31. prosinca prošle godine, još uvijek se koriste sustavom koji je tada bio na snazi i koji dozvoljava boravak bez naplate poreza tijekom šest mjeseci. No vlasnici jahti iz Amerike, Srednjeg Istoka i drugih zemalja koje nisu u članstvu EZ, od kojih je većina svoje jahte registrirala u Velikoj Britaniji te time podliježe zakonu o novom porezu, ne žele riskirati. Svaka od tih palača na vodi vrijedi i do 20,5 milijuna dolara. Svakoga ljeta Antibes, najveća luka na rivijeri, postaje njihova glavna baza. Jahta "Abdul Aziz", u vlasništvu kralja Fahda od Saudijske Arabije, dužine 147 metara, usidrena je bok uz bok s jahtom "My Lin III" Stevena Spielberga, ili "Trump Princess" koja je nekoć pripadala američkom multimilijarderu Donaldu Trumpu, i koju je njezin novi arapski vlasnik prekrstio u "Kingdom". Stotinjak sidrišta rezervirano je za takvu prominentnu super-klasu. Međunaslov: Ugrožena industrija i trgovina "Momentalno nemam ni jednu rezervaciju te kategorije", kaže upravitelj luke Pascal Paoli u izjavi za Reuter. "Ostali odlaze, ne navodeći razloge. U ovo vrijeme sva bi velika sidrišta obično bila rezervirana. Većina vlasnika čeka da se najprije sredi pitanje VAT-a", smatra Paoli. Ove sezone vjerojatno neće biti instalirani veliki plovni dokovi uz koje bi obično pristajalo mnoštvo prekoatlantskih jahti nakon zime provedene na Karibima. Obližnji Monaco ne nudi zaštitu jahtama od ovog poreza, pošto tu kneževinu s Francuskom povezuju savezni carinski zakoni. Međutim, nova porezna odredba predstavlja pravi dar s neba za Maltu, Tursku i Maroko. Tamo se grade i obnavljaju pristaništa, za koja reklamni agenti već vrbuju klijente duž rivijere. Novi propisi pogađaju i jahte registrirane u zemljama izvan EZ, koje su izuzete od plaćanja VAT-a: one se više ne mogu opskrbljivati hranom i opremom u teritorijalnim vodama zemalja EZ bez plaćanja carine. "Te su super-jahte tradicionalno svugdje oslobođene poreza jer u biti neprestano plove naokolo", kaže jedriličarski mešetar Claude Schmitt, sekretar Europskog odbora za profesionalno jedrenje. "Njihovi vlasnici mogu biti neizmjerno bogati, no čim čuju riječ 'porez', oni odlaze. To ih iritira", tvrdi on. "Oni sada otkrivaju nova mjesta u Turskoj, za koja se broj rezervacija utrostručio. Mi sebi ne možemo priuštiti da ih pustimo da odu", smatra Schmitt. Trgovinska komora francuske rivijere uznemirena je gubitkom turista, koji će, čini se, pogoditi taj kraj. Velike jahte održavaju čitavu industriju iznajmljivanja, brodogradnje i popravaka, te osiguravaju promet lokalnim dućanima. "Svake godine oni na ovom području stvaraju biznis od preko 370 milijuna dolara", kaže predsjednik Trgovinske komore Gilbert Stellardo. "Ako porez stupi na snagu, bit će ugroženo nekoliko tisuća radnih mjesta. Time bi se ubrzo mogla uništiti industrija za čiju je izgradnju trebalo 20 godina, a neki priobalni gradovi koji nemaju ekonomsku alternativu bili bi pretvoreni u područja katastrofe", tvrdi Stellardo. "Zapanjen sam zbog izostanka razmišljanja i konzultacije od strane Bruxellesa." (Hina) br 271222 MET apr 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙