FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HŽ: ZA POTREBE UNPROFOR-A PREVEZENO VIŠE OD 150 VLAKOVA

ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Agencija za integralni transport, koja od 11. ožujka ove godine posluje kao društvo s ograničenom odgovornošću u stopostotnom vlasništvu Hrvatskih željeznica, prošlu je poslovnu godinu završila uspješno, a rad je u odnosu na 1991. povećan za 17 posto. Prvi mjeseci ove godine, procjenjuje direktor Agencije Davorin Kobak, pokazuju da bi se obim rada u ovoj godini mogao povećati za daljih 20 posto. Agencija je zadužena za organizaciju kombiniranog prijevoza, a povećanju obima rada doprinio je i novi kontejnerski terminal u Vrapču preko kojeg je distribuirana sva humanitarna pomoć, te sve pošiljke za UNPROFOR. Naime, te su pošiljke prije svega u kontejnerima i izmjenjivim kamionskim sanducima, a samo na prijevozu kontejnera za Čepin, Karlovac i Vinkovce od studenog 1992. do siječnja ove godine Agencija je ostvarila prihod od oko 260 tisuća njemačkih maraka. Inače, Hrvatske su željeznice za potrebe UNPROFOR-a do sada iz pravca Austrije i Slovenije prevezle oko 98 vlakova, iz pravca Mađarske šest, a iz Rijeke oko 19 vlakova. Veći dio pošiljki, vozila, naoružanja i sl. dolazio je u Hrvatsku u posebnim, kompletnim vlakovima, a u pojedinačnim pošiljkama, odnosno u drugim vlakovima, za UNPROFOR je prevezeno još oko 30 vlakova, istaknuo je šef Operative HŽ-a Milan Zujić. Prijevoz željeznicom naručuje i plaća pojedina jedinica UNPROFOR-a, a HŽ naplaćuje vozarinu prema uvozno-izvoznoj i tranzitnoj tarifi, koje su približne tarifama stranih uprava, te znatno nižoj lokalnoj tarifi. Brigu o vlaku i pošiljkama za UNPROFOR, Hrvatske željeznice preuzimaju dolaskom vlaka na granicu gdje ujedno upućuju i svoju lokomotivu, te organiziraju sve potrebno za uredan prijevoz. Ovisno o vrsti tereta i njegovim specifičnostima, HŽ, po riječima šefa Operative, vozi po posebnom režimu, te osigurava istovarno-utovarnu mehanizaciju. "Koordinacija i suradnja s UNPROFOR-om na najvišoj je razini, a prema njihovim potrebama dogovara se i razmatra mogućnost prijevoza, te propusna moć pojedinih pruga, pretovarnih luka, te cesta", kazao je Milan Zujić. Ipak, napominje, kako je poteškoća što su često deklaracija pošiljke Zagreb, a nije točno definiran uputni kolodvor. Kako Zagreb ima više stanica, ponekad dolazi do reekspedicije pošiljaka, jer vlak koji je već stigao u Zagreb treba uputiti u neko drugo odredište. "Time se strani vagoni kojima je pošiljka stigla dulje zadržavaju u Hrvatskoj i ne mogu se odmah vratiti, a svako njihovo zadržavanje HŽ mora platiti", kazao je Zujić. (Hina) ds 260924 MET apr 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙