ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Agencija za integralni transport, koja od 11.
ožujka ove godine posluje kao društvo s ograničenom odgovornošću u
stopostotnom vlasništvu Hrvatskih željeznica, prošlu je poslovnu godinu
završila uspješno, a rad je u odnosu na 1991. povećan za 17 posto. Prvi
mjeseci ove godine, procjenjuje direktor Agencije Davorin Kobak, pokazuju
da bi se obim rada u ovoj godini mogao povećati za daljih 20 posto.
Agencija je zadužena za organizaciju kombiniranog prijevoza, a povećanju
obima rada doprinio je i novi kontejnerski terminal u Vrapču preko kojeg je
distribuirana sva humanitarna pomoć, te sve pošiljke za UNPROFOR. Naime,
te su pošiljke prije svega u kontejnerima i izmjenjivim kamionskim
sanducima, a samo na prijevozu kontejnera za Čepin, Karlovac i Vinkovce od
studenog 1992. do siječnja ove godine Agencija je ostvarila prihod od oko
260 tisuća njemačkih maraka.
Inače, Hrvatske su željeznice za potrebe UNPROFOR-a do sada iz pravca
Austrije i Slovenije prevezle oko 98 vlakova, iz pravca Mađarske šest, a iz
Rijeke oko 19 vlakova. Veći dio pošiljki, vozila, naoružanja i sl.
dolazio je u Hrvatsku u posebnim, kompletnim vlakovima, a u pojedinačnim
pošiljkama, odnosno u drugim vlakovima, za UNPROFOR je prevezeno još oko 30
vlakova, istaknuo je šef Operative HŽ-a Milan Zujić.
Prijevoz željeznicom naručuje i plaća pojedina jedinica UNPROFOR-a, a HŽ
naplaćuje vozarinu prema uvozno-izvoznoj i tranzitnoj tarifi, koje su
približne tarifama stranih uprava, te znatno nižoj lokalnoj tarifi.
Brigu o vlaku i pošiljkama za UNPROFOR, Hrvatske željeznice preuzimaju
dolaskom vlaka na granicu gdje ujedno upućuju i svoju lokomotivu, te
organiziraju sve potrebno za uredan prijevoz. Ovisno o vrsti tereta i
njegovim specifičnostima, HŽ, po riječima šefa Operative, vozi po posebnom
režimu, te osigurava istovarno-utovarnu mehanizaciju.
"Koordinacija i suradnja s UNPROFOR-om na najvišoj je razini, a prema
njihovim potrebama dogovara se i razmatra mogućnost prijevoza, te propusna
moć pojedinih pruga, pretovarnih luka, te cesta", kazao je Milan Zujić.
Ipak, napominje, kako je poteškoća što su često deklaracija pošiljke
Zagreb, a nije točno definiran uputni kolodvor. Kako Zagreb ima više
stanica, ponekad dolazi do reekspedicije pošiljaka, jer vlak koji je već
stigao u Zagreb treba uputiti u neko drugo odredište.
"Time se strani vagoni kojima je pošiljka stigla dulje zadržavaju u
Hrvatskoj i ne mogu se odmah vratiti, a svako njihovo zadržavanje HŽ mora
platiti", kazao je Zujić.
(Hina) ds
260924 MET apr 93
Najava - gospodarstvo - za petak, 7. ožujka
Gospodarstvo - ukratko do 17,30 sati
Autoindustrija možda neće dočekati pomoć EK - šef francuskog proizvođača baterija
U nogometnu mirovinu otišao Alvaro Negredo
ZSE: Crobexi ponovno u minusu
SP skijaško trčanje: Norveška nastavila niz, 14. zlato za Klaeba, Hrvatska 27.
Najava događaja - Hrvatska - za petak, 7. ožujka
Jandroković: Skoplje ima političku i ekspertnu potporu Hrvatske za članstvo u EU-u
ECB ponovno snizio kamatne stope, u fokusu gospodarstvo
Najava događaja - kultura - za petak, 7. ožujka