ZAGREB, 21. rujna - U konferencijskoj dvorani "Školske
knjige" završio je četverodnevni interdisciplinarni i
interkonfesionalni kolokvij o religijskoj kulturi u školi i u
društvenim medijima, koji su organizirali Komisija katehetskog vijeća
Biskupske konferencije Jugoslavije i Katehetski institut Katoličkog
bogoslovnog fakulteta u Zagrebu. U desetak, duljih tematskih referata,
mnoštvo koreferata i rasprava tražili su se odgovori o mjestu i obliku
religijske kulture u novom školskom sustavu. Središnje je pitanje:
Religijska kultura kao poseban predmet ili samo jedan aspekt koji bi
obilježavao neke školske predmete? Uglavnom je inzistirano da bi
predmet religijske kulture svakako trebalo usmjeriti interdisci-
plinarno i interkonFesionalno. Bilo je podosta preporuka da bi osim
religijske kulture u školski program trebalo uvrstiti predmet etike;
moralnog odgoja ili odgoja za ljudska prava. Sudionici kolokvija
posebno su se pozabavili pitanjem školskog vjeronauka. Treba li
vjeronauk iz crkvenih vjeronaučnih dvorana preseliti u školske
razrede? Što se time dobiva a što gubi? Bi li vjeronauk u školi bio
konfesionalan, interkonfesionalan ili transkonfesionalan? Očitovani su
različiti pristupi toj problematici od zauzimanja za vjeronauk u
školi kao izborni predmet, koji nakon izbora postaje obvezatan, do
načela da je škola laička ustanova kao što je i država laička, od
Crkve odijeljena, te bi škola ispunila svoju obrazovnu zadaću ako se
pošteno odnosi prema religiji u udžbenicima i u programu poduke.
Osim toga za sada bi dostajalo da škola svoje prostorije
u slobodno vrijeme otvori i za neke vjerske djelatnosti,
ali izvan školskog programa.
Zastupnici takvih pristupa nalaze svoje uporište u
višekonfesionalnoj stvarnosti našeg društva, u opasnosti
koja bi u savjestima daka izazivala osjećaj manjine
pripadnika manjih vjerskih zajednica ili svijest povlaštenosti
i nadmoći u pripadnika većinskih vjerskih zajednica. Zagovor-
nicima vjeronauka u školi pripisuje se manjak uvida u socio-
religioznu stvarnost te ih se poziva da sociološkim istra-
živanjima utvrde vjerničku stvarnost za koju se osnovano
predmnijeva da baš nije ni željna vjeronauka u školi niti
je crkveno osoblje zasad u mogućnosti odgovorno preuzeti
vjeronauk kao školski predmet. Glede toga s katoličke je
strane izrečeno više upozorenja da i ovaj skup očituje
manjak komunikacije u Crkvi između štručnjaka, medija,
hijerarhije. A sve se te kategorije pomalo ponašaju kao
centri moći, dok župnici na terenu nisu uspjeli slijediti
ni koncilsku obnovu, ni stručna dostignuća teoloških insti-
tuta, niti su ih dostatno proželi crkveni mediji.
(Hina - svršetak)
210000 MET sep 90
Bez većih promjena u broju i iznosu izdanih računa u odnosu na prošlu subotu
Pavić: Navijači su nas pogurali prema pobjedi
Šah: Pobjednik Marin Grgantov
Engleska: Liverpool na plus devet
Najviše cijene za 40 novih proizvoda ne odnose se na sniženja - ministarstvo
La Liga: Villarreal uvjerljiv protiv Valladolida
Mostovi Novoga Sada u višesatnim blokadama
WTA Linz: Aleksandrova protiv Jastremske za naslov
Makedonija: U najvećim trgovačkim lancima promet prepolovljen zbog bojkota
Italija: Monza i Venezia u sve težoj situaciji