ZAGREB, 2. prosinca (Hina) - Dizelski motorni vlakovi francuske
proizvodnje, popularno nazvani "francuzima", našim su prugama počeli voziti
1973. godine. Ti su prvi visokokomforni vlakovi u nas godinama bili ponos
negdašnjih Jugoslavenskih željeznica, ali su iskazali i niz slabosti u
redovnom prometu.
Iako se tomu tijekom godina pokušavalo doskočiti brojnim preinakama,
danas su od šest šestodjelnih garnitura tih vlakova u prometu samo
dvije. Budući da je cijena jedne garniture takvog dizelskog vlaka
danas između 10 i 13 milijuna maraka, čemu treba pribrojiti i uvozne
pristojbe, u HŽP-u su odlučili rekonstruirati dotrajale "francuze".
Računica je jasna - tim će se vlakovima uz ulaganja vrijedna 24
milijuna maraka, produljiti vijek trajanja desetak godina.
Tako će tim vlakovima biti ugrađeni novi motori domaće proizvodnje,
rekonstruirat će im se klimatizacija i rashladni uređaji, zamijeniti
automatska ulazna vrata te ugraditi mikroprocesorsko upravljanje.
Radove će obaviti zagrebački "Janko Gredelj" iz sastava HŽP-a, čime će
se, među ostalim, i pri rekonstrukciji uštedjeti iznos od devet
milijuna maraka.
(Hina) sj
021552 MET dec 91
Europa pobijedila SAD pred UN-om oko ukrajinske rezolucije
HND poziva Hajduk da povuče odluku od oduzimanje akreditacije novinaru "Slobodne"
Tjedan odluke za trenera AC Milana Sergia Conceicaa
U 89. godini umrla dobitnica Grammyja, američka pjevačica Roberta Flack
Najava događaja - Hrvatska - za utorak, 25. veljače
Habijan: Predstoji najvažniji dio projekta Središnje pismohrane zemljišnih knjiga RH
Vlada tvrdi da je prije dva dana obavijestila Milanovića o rezoluciji u Ukrajini
Budimir u Vinkovcima najavio investicije Hrvatskih cesta
Njemačko gospodarstvo balansira na rubu stagnacije - Bundesbank
Najava događaja - kultura - za utorak, 25. veljače