ZAGREB, 2. prosinca (Hina) - Dizelski motorni vlakovi francuske
proizvodnje, popularno nazvani "francuzima", našim su prugama počeli voziti
1973. godine. Ti su prvi visokokomforni vlakovi u nas godinama bili ponos
negdašnjih Jugoslavenskih željeznica, ali su iskazali i niz slabosti u
redovnom prometu.
Iako se tomu tijekom godina pokušavalo doskočiti brojnim preinakama,
danas su od šest šestodjelnih garnitura tih vlakova u prometu samo
dvije. Budući da je cijena jedne garniture takvog dizelskog vlaka
danas između 10 i 13 milijuna maraka, čemu treba pribrojiti i uvozne
pristojbe, u HŽP-u su odlučili rekonstruirati dotrajale "francuze".
Računica je jasna - tim će se vlakovima uz ulaganja vrijedna 24
milijuna maraka, produljiti vijek trajanja desetak godina.
Tako će tim vlakovima biti ugrađeni novi motori domaće proizvodnje,
rekonstruirat će im se klimatizacija i rashladni uređaji, zamijeniti
automatska ulazna vrata te ugraditi mikroprocesorsko upravljanje.
Radove će obaviti zagrebački "Janko Gredelj" iz sastava HŽP-a, čime će
se, među ostalim, i pri rekonstrukciji uštedjeti iznos od devet
milijuna maraka.
(Hina) sj
021552 MET dec 91
Australian Open: Dodig i Mansouri zaustavljeni u 2. kolu
SKV: Svijet u 9,30 sati
Paus: Dabro je morao otići zbog političke i društvene higijene
Dodik i sankcionirani suradnici nastavljaju prkositi nakon novih američkih sankcija
NBA: Pobjede Denvera i New Orleansa
Obavijest korisnicima: Otkazana konferencija za novinare Josipa Dabre
Milić: Premijer Plenković će danas razriješiti Dabru
Prekid vatre daje nadu stanovnicima Gaze
HUP: Na pomolu nova energetska kriza?
Hrvatska obilježava Dan mimoza i Europski tjedan prevencije raka vrata maternice