FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA

Nadnaslov: Rat u Jugoslaviji ozbiljno poremetio europski riječni promet Naslov: Kanal Rajna-Majna bez Dunava Podnaslov: Od rujna kompanije plove Dunavom na vlastiti rizik - Dnevni gubitak od blokiranih brodova 100.000 dolara Piše: Wolfgang SCHWEITZER, AFP BEČ - Plovidbu Dunavom, vitalnom arterijom za ekonomske razmjene zapadne i istočne Europe, ozbiljno ugrožava građanski rat u Jugoslaviji, stvarajući ogromne gubitke i dovodeći u pitanje termine opskrbe sirovinama. "Situacija je kaotična", izjavljuje Herwvig Gurtner, direktor za odnose s javnošću austrijske brodarske kompanije za plovidbu Dunavom DDSG (Donau-Dampfschhiffahrts-Gesellschaft). "Najkritičnije područje je posljednja mađarska riječna luka prije granice u Mohacsu i Novi Sad, te naročito okolica Osijeka i Vukovar". Od rujna kompanije plove "uz rizik i opasnosti", a plovidbu ponekad potpuno prekida jugoslavenska riječna ratna flota. Prema izvršnom direktoru Dunavske komisije u Budimpešti, Hellmutu Strasseru, ta situacija je u potpunoj kontradikciji s Statutom međunarodnih vodenih putova, koji garantira slobodan prolaz brodovima svih nacionalnosti. Prošlog utorka, jedan strijelac je za metu izabrao brod DDSG-a, ne pogodivši ga, naveo je Gurtner. "Svim kapetanima je naloženo da sami donesu odluku da li će pokušati proći ili ne", precizirao je. Međunaslov: Dvoje poginulih DDSG je jedna od osam kompanija priobalnih zemalja Dunava (Njemačka, Austrija, Češko-Slovačka, Mađarska, Jugoslavija, Rumunjska, Bugarska, SSSR), koje dijele glavninu od oko 90 milijuna tona robe godišnje na drugoj najdužoj rijeci u Europi čijih je 2.400 km, od ukupnih 2.850 km, plovno. Samo od DDSG, stotinjak brodova-cisterni, šlepera i teretnjaka - natovarenih ugljenom i mineralima prema gornjem toku rijeke, i žitaricama, drvom, željezom i papirnatim proizvodima prema donjem toku rijeke, čekaju i po deset dana da bi teškom mukom prošli", izjavljuje Gurtner. "Gubitak brutto-prometa iznosi između 1 i 1,5 milijuna šilinga (prosječno 100.000 dolara) dnevno, ako su brodovi blokirani, precizira Gurtner. DDSG je zabilježila nekoliko rupa u trupovima ili gornjim dijelovima brodova, ali bez ljudskih žrtava. To ne vrijedi i za divovsku sovjetsku, a od 20. studenoga ukrajinsku kompaniju SDP. Dvoje ljudi je poginulo 14. studenoga, a više ih je ranjeno tijekom napada na "Vorošilovgrad" koji je bio u konvoju više tankera, podsjeća Vladimir Solop, zamjenik direktora kompanije SDP u Beču. Ubijen je i jedan je bugarski brodar. Mađunaslov: Rajna-Majna Osim materijalnih šteta flote, SDP gubi "više milijuna dolara" naveo je Solop. Više od 100.000 tona robe nije moglo biti isporučeno", dodao je. On ekonomske gubitke svih kompanija od početka poteškoća u plovidbi krajem rujna i početkom listopada, procjenjuje na 100 milijuna dolara. Po ocjenama stručnjaka za plovidbu, ako situacija potraje, opskrba sirovinama bi mogla biti ugrožena. Najvjerojatnije neće doći do prekida isporuka, jer će poduzeća tražiti alternative za riječni prijevoz. Ali troškovi će biti peterostruki, ocjenjuje direktor Dunavske komisije, Strasser. Komisija je prije tjedan dana sazvala Vijeće sigurnosti Ujedinjenih naroda. Osim toga je kontaktirala i s jugoslavenskim predstavnicima vlasti glede ponovnog uspostavljanja slobodne plovidbe Dunavom. Slijedeće godine treba se pustiti u promet posljednja dionica kanala Rajna-Majna-Dunav koji povezuje Roterdam s Crnim morem. Strasser smatra da bi nastavak rata u Jugoslaviji mogao prekinuti iskorištavanje tog vodenog puta dugog 3.500 km. (Hina) 302031 MET nov 91

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙