Nadnaslov: Simpozij o tehnologiji televizije visoke rezolucije
Naslov: Vodeći svjetski režiseri pozdravljaju tehnike Hi-Tech televizije
Podnaslov: Što je impresionizam u slikarstvu to je HDTV u filmskoj
industriji - nova tehnika otvorila je vrata eksperimentu
Piše: Sebastian MOFFETT, Reuter
TOKIO - Tehnologija za televiziju visoke rezolucije (HDTV)
revolucionarizirat će snimanje filmova i udahnuti novu snagu filmskoj
industriji, izjavio je na nedavnom simpozijumu jedan od vodećih svjetskih
režisera.
"Samo je pitanje vremena kada ćemo prestati uokolo slati kopije za
prikazivanje filmova a kameru smatrati prošlošću", izjavio je njemački
režiser Wim Wenders na simpozijumu. "To je budućnost ili barem početak
budućnosti", kazao je slavni režiser filma "Paris, Texas".
HDTV je nova generacija televizije koja nudi sliku kvalitete filmskog
ekrana i zvuk kvalitete kompakt diska (CD).
Japanski sustav HDTV ima 1.125 horizonatlnih linija što je grubo rečeno
dvostruko od konvencionalne televizije. Taj sustav može kombinirati
jednostavnost video snimanja i montažu slike čija je kvaliteta dovoljno
dobra za filmski ekran, rečeno je na simpozijumu.
"Filmsku sliku možete stvarati kao da slikate platno", kaže Eve Ramboz
koja je radila na elektronskim grafikama za "Prospero's Books", novi film
avangardnog britanskog režisera Petera Greenawaya. Moguće je snimati na
celuloidu i prebaciti materijal na HDTV, rekla je ona.
Film što ga je snimio Sean Naughton, a koji je prikazan na simpozijumu
sastoji se od scena koje su snimljene u Tokiju HDTV kamerama, i sekvenci
sna što su ih Wenders i Naughton stvorili koristeći HDTV mogućnosti na
japanskoj televizijskoj postaji NHK.
Koristili su HDTV video tehnike za montažu da stvore slike koje nalikuju
impresionističkim platnima - moderan Tokio viđen okom slikara Moneta. To s
celuloidom ne bi bilo moguće.
"S celuloidnim filmom morali bismo izvršiti mnoge manipulacije tako da na
kraju od svega ništa ne bi preostalo", rekao je Wenders.
Druga bitna prednost HDTV tehnika je da režiser može neposredno po
snimanju play backom pregledati snimljeni materijal. Film se može snimati
brže i s manje osoblja.
Naughton je svoj film, u trajanju od nešto preko jednog sata, uradio za
pet dana dok bi snimanje korištenjem konvencionalne tehnike trajalo mjesec
i više dana.
Producent David Puttnam smatra kako bi se uslijed smanjenja troškova novom
tehnologijom HDTV moglo ohrabriti eksperimentiranje pri snimanju filmova.
"Odluka da se napravi film je odluka vrijedna 40 milijuna dolara, a to vas
baš nije moglo ohrabriti da se upuštate u eksperimentiranje".
Niže cijene snimanja filma bit će i šansa za mlade režisere. "Prvo ili
drugo djelo uglavnom je i najinteresantnije", kaže Puttnam, koji je
producirao takve filmove kao što su "Ponoćni ekspres" i "Polja smrti".
Na mladim je ljudima da izvuku ono najbolje iz nove tehnologije. "Moramo
obrazovati generaciju mladih ljudi koji će u novoj tehnologiji vidjeti
fatastičan izazov", kaže Puttnam.
Nove HDTV tehnologiju on je uporedio s razvojem impresionističkog
slikarstva polovicom 19. stoljeća. Veliki korak naprijed u prirodi
slikanja omogućio je umjetnicima da slikaju na otvorenom.
No filmski stvaraoci strahuju da bi HDTV mogla nekadašanju tiraniju
zamijeniti novom, ako se ne bude časno koristila - nova tehnologija mora
pružiti više od kresanja troškova snimanja. "Strahujem da bi se Hi Vision
mogla koristiti uvijek zato da se učini nešto sa slikom nego da se prikaže
stvarnost", zaključio je Wenders.
(Hina)dd
041527 MET nov 91
ATP Dubai - rezultati
Ukrajinski i europski ministri obrane pokušali uskladiti stavove oko uvjeta mira
Picula ponovio osude optužbi da je EU uključena u organiziranje prosvjeda u Srbiji
Izložba “Memory Lane - 40 godina hip-hopa” otvorena u Institutu Liszt
Svjetski prvak Martin propušta uvodnu utrku
SKV - Sport u 21 sati
SKV: Hrvatska u 21 sat
FINANCIJSKI SERVIS od 24. veljače 2025.
Usporedni tečajevi poslovnih banaka primjenjivi 25. veljače
SKV: Svijet u 21 sat