FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HININ SVJETSKI SERVIS POSEBNIH I EKSKLUZIVNIH DOPISA

Nadnaslov: Simpozij o tehnologiji televizije visoke rezolucije Naslov: Vodeći svjetski režiseri pozdravljaju tehnike Hi-Tech televizije Podnaslov: Što je impresionizam u slikarstvu to je HDTV u filmskoj industriji - nova tehnika otvorila je vrata eksperimentu Piše: Sebastian MOFFETT, Reuter TOKIO - Tehnologija za televiziju visoke rezolucije (HDTV) revolucionarizirat će snimanje filmova i udahnuti novu snagu filmskoj industriji, izjavio je na nedavnom simpozijumu jedan od vodećih svjetskih režisera. "Samo je pitanje vremena kada ćemo prestati uokolo slati kopije za prikazivanje filmova a kameru smatrati prošlošću", izjavio je njemački režiser Wim Wenders na simpozijumu. "To je budućnost ili barem početak budućnosti", kazao je slavni režiser filma "Paris, Texas". HDTV je nova generacija televizije koja nudi sliku kvalitete filmskog ekrana i zvuk kvalitete kompakt diska (CD). Japanski sustav HDTV ima 1.125 horizonatlnih linija što je grubo rečeno dvostruko od konvencionalne televizije. Taj sustav može kombinirati jednostavnost video snimanja i montažu slike čija je kvaliteta dovoljno dobra za filmski ekran, rečeno je na simpozijumu. "Filmsku sliku možete stvarati kao da slikate platno", kaže Eve Ramboz koja je radila na elektronskim grafikama za "Prospero's Books", novi film avangardnog britanskog režisera Petera Greenawaya. Moguće je snimati na celuloidu i prebaciti materijal na HDTV, rekla je ona. Film što ga je snimio Sean Naughton, a koji je prikazan na simpozijumu sastoji se od scena koje su snimljene u Tokiju HDTV kamerama, i sekvenci sna što su ih Wenders i Naughton stvorili koristeći HDTV mogućnosti na japanskoj televizijskoj postaji NHK. Koristili su HDTV video tehnike za montažu da stvore slike koje nalikuju impresionističkim platnima - moderan Tokio viđen okom slikara Moneta. To s celuloidom ne bi bilo moguće. "S celuloidnim filmom morali bismo izvršiti mnoge manipulacije tako da na kraju od svega ništa ne bi preostalo", rekao je Wenders. Druga bitna prednost HDTV tehnika je da režiser može neposredno po snimanju play backom pregledati snimljeni materijal. Film se može snimati brže i s manje osoblja. Naughton je svoj film, u trajanju od nešto preko jednog sata, uradio za pet dana dok bi snimanje korištenjem konvencionalne tehnike trajalo mjesec i više dana. Producent David Puttnam smatra kako bi se uslijed smanjenja troškova novom tehnologijom HDTV moglo ohrabriti eksperimentiranje pri snimanju filmova. "Odluka da se napravi film je odluka vrijedna 40 milijuna dolara, a to vas baš nije moglo ohrabriti da se upuštate u eksperimentiranje". Niže cijene snimanja filma bit će i šansa za mlade režisere. "Prvo ili drugo djelo uglavnom je i najinteresantnije", kaže Puttnam, koji je producirao takve filmove kao što su "Ponoćni ekspres" i "Polja smrti". Na mladim je ljudima da izvuku ono najbolje iz nove tehnologije. "Moramo obrazovati generaciju mladih ljudi koji će u novoj tehnologiji vidjeti fatastičan izazov", kaže Puttnam. Nove HDTV tehnologiju on je uporedio s razvojem impresionističkog slikarstva polovicom 19. stoljeća. Veliki korak naprijed u prirodi slikanja omogućio je umjetnicima da slikaju na otvorenom. No filmski stvaraoci strahuju da bi HDTV mogla nekadašanju tiraniju zamijeniti novom, ako se ne bude časno koristila - nova tehnologija mora pružiti više od kresanja troškova snimanja. "Strahujem da bi se Hi Vision mogla koristiti uvijek zato da se učini nešto sa slikom nego da se prikaže stvarnost", zaključio je Wenders. (Hina)dd 041527 MET nov 91

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙