FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HININ SVJETSKI SERVIS POSEBNIH I EKSLUZIVNIH DOPISA

Nadnaslov: Salon informatike u Las Vegasu Naslov: TV + CD + PC = MULTIMEDIA Podnaslov: TV prijemnik s čitačem CD i tastaturom PC-a, tehonologija koja se predstavila kao ključ za drugo desetljeće informatike Piše: Pascal BAROLLIER, AFP LAS VEGAS - Jedan TV prijemnik opremljen čitačem CD, te tastaturom PC: rođena je "multimedia", tehnologija koja se predstavila kao ključ za drugo desetljeće informatike. Ta nova tehnologija glavni je hit salona informatike "Comdex", što se ovoga tjedna održava u Las Vegasu. No, multimedia bi se ipak mogla suočiti s istim teškoćama kakve su u najranijoj mladosti morale savladati televizija, compact disc i osobno računalo. Glavne prepreke: šarolikost inicijative i nepostojanje zajedničkih standarda. Nestrpljivi da što prije osvoje teren, proizvođači elektronske i informatičke opreme takmiče se već od kraja rujna tko će prvi predstaviti svoje proizvode. Najnoviji proizvod koji ovoga tjedna doživljava svoju premijeru, putovanje "Svijetom Kristofora Kolumba", lučonoša je u paleti multimedija proizvoda IBM-a. Taj obrazovni program od 180 sati vodi publiku tragovima slavnog moreplovca iz Genove, a "dijete" je režisera Roberta Abela, koji se proslavio filmovima "2001, Odiseja u svemiru" i "Woodstock". "Mnogi vjeruju kako se bit multimedije sastoji u tome da se video programi prilagode računalu, međutim, multimedija je mnogo više od toga", objašnjava Abel. Ta tehnologija dozvoljava "potragu za informacijama, među kojima se može i prošetati, sve skupa na razini iznad komunikacije", dodaje on. Program, čija je realizacija stajala tvrtku IBM pet milijuna dolara, sadrži tekst, reprodukcije umjetničkih djela, glazbu i video sekvence, čak i razgovor s potomcima Kristofora Kolumba. Prodajna cijena takovih proizvoda (3.000 dolara za proizvod IBM) bila je do sada prepreka širokoj distribuciji. No, pojedine američke škole i sveučilišta pokazala su zanimanje. Država Florida je upravo sklopila ugovor s televizijskim kanalom ABC i s National Geographic za proizvodnju multimedia programa na povijesne i teme okoliša. "Uvjereni smo kako će se kroz 10 godina tehnologija multimedija koristiti više nego li osobna računala danas", tvrdi Michael Braun, potpredsjednik multimedia odjela IBM. Njegova tvrtka "sada investira na svim područjima te tehnologije, od osnovnih informatičkih programa pa sve do aplikacija", dodaje on. Braun pominje i ugovor IBM/Apple, kojim se predviđa stvaranje zajedničkog multimedia programskog paketa dvaju proizvođača, nazvanog "Kaleida". Izdavač softwarea Microsoft također je iskoristio salon u Las Vegasu kako bi se nametnuo na tom polju, predstavivši multimedia verziju svog sustava Windows. Polovinom listopada, div elektronike, Philips, izbacio je na tržište svoj proizvod multimedia, "interaktivni compact disc" (CDI). Rezultat nekoliko desetaka milijuna dolara uloženih u projekt, CDI omogućuje na primjer ulazak u crtani film, pa tako, kada ste jednom unutra i odlučite na primjer otvoriti vrata ili uspeti se stepanicama, vi možete izmijeniti tok priče. Multimedia programi već su ispitani u desetak škola u Teksasu, kao zamjena za udžbenike s područja prirodnih znanosti. Primjene su brojne i na području profesionalnog obrazovanja. Komercijalni uspjeh multimedije je, čini se, osiguran. Pa ipak, pojedinci kao na primjer specijalist za medije Steven Levy, sumnjaju u pedagošku učinkovitost sredstva koje, "poput televizije" zabavlja umjesto da potiče na razmišljanje". (Hina)dd 262510 MET oct 91

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙